Volvo XC60 na našem trhu (české ceny)

Na AutoRevue.cz jsme vývoj nového malého SUV od Volva bedlivě sledovali. Nyní známe i české ceny všech verzí.

Model XC60 vstoupí do našich autosalonů Volva až na podzim, ale my již známe jeho ceny. Když loni Volvo v Detroitu uvedlo koncept XC60, tak jsme se mimo jiné dozvěděli, že jeho příchod na trh lze očekávat v roce 2009. Jenže zčista jasna přišla informace, že XC60 se dočká oficiálního uvedení už na letošním autosalonu v Ženevě a hned pak v New Yorku. A na trh se měl dostat ke konci tohoto roku. Není se ovšem čemu divit, všichni očekávají, že XC60 se po svém uvedení stane, stejně jako dříve XC90, prodejním trhákem a jedním z nosných modelů automobilky. Vše nabralo spád a Volvo XC60 je zde.

V českém ceníku figurují celkem tři pohonné jednotky. Milovníci benzínu mají volbu jasnou, třílitrový přeplňovaný šestiválec T6/210 kW. To zastánci nafty mohou vybírat ze dvou verzí přeplňovaného pětiválce, a sice 2,4D/120 kW a D5/136 kW. Motory jsou standardně osazeny šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou, nebo za příplatek „automatem” Geartronic, jenž je pro T6 jedinou volbou.  

Jak jsme již u vozů Volvo zvyklí, i typ XC60 nabídne ve standardní výbavě škálu bezpečnostních prvků. Kromě obligátních šesti airbagů, ABS či stabilizace DSTC sem patří i ochrana páteře při nárazu zezadu WHIPS nebo unikátní systém automatického dobržďování v městském provozu City Safety. Za příplatek 19 000 Kč lze přiobjednat další inovativní prvek Volvo, o němž jsme vás na AutoRevue.cz již informovali, a sice systém BLIS, hlídající "mrtvý úhel" v zrcátcích.  

Základní stupeň výbavy nabízí třeba klimatizaci s manuálním ovládáním, litá kola, elektrické ovládání dveřních oken a zrcátek s vyhříváním nebo rádio s CD. Úroveň Kinetic je bohatší o automatickou dvouzónovou klimatizaci, tempomat, přední mlhovky či multifunkční volant s koženým potahem. Momentum přidává třeba elektricky sklopná zrcátka a elektrické ovládání pátých dveří, dvoubarevné čalounění a dešťový senzor a nejvyšší stupeň Summum se vyznačuje koženým čalouněním, elektrickou regulací řidičova sedadla či aktivními bi-xenonovými světlomety.  

Seznam výbavových prvků dodávaných za přílatek je široký a zahrnuje například adaptivní tempomat (50 000 Kč), vrstvená okenní skla (20 000 Kč), posilovač řízení s variabilním účinkem (9 000 Kč), měnič na CD a podporu MP3 (10 000 Kč) nebo rádio Premium s dvanácti reproduktory, changerem a zesilovačem 5x130 W (60 000 Kč). Metalíza cenu vozu zvýší o 21 000 Kč.

Sériový vůz do značné míry odpovídá koncepční studii, představené vloni v Detroitu. Objevily se tak na něm koncové svítilny tvaru písmene S sestavené z LED a klínovitý, dynamicky působící profil celé karosérie. Sportovní styl vozu odpovídá charakteru, jaký zaujímá mezi osobními vozy Volvo model S60. Volvo XC60 je připraveno pustit do křížku s vozy BMW X3, Land Rover Freelander/LR2 či Audi Q5. Výrobu spustila belgická továrna v Gentu se záměrem produkovat ročně 67 000 vozů tohoto typu. 

Volvo XC60 - ceny na českém trhu
MotorT62,4DD5
Zdvihový objem [cm3]295324002400
Válce/ventily6/45/45/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]210/5600120/4000136/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot./min.]400/1500-4800340/1750-1750400/2000-2750
Max. rychlost [km/h](210)195 (190)205 (200)
Zrychlení 0-100 km/h [s](7,5)10,5 (10,9)9,5 (9,9)
VerzeKinetic [Kč](1 159 000)964 000 (1 021 000)1 004 000 (1 061 000)
Verze Momentum [Kč](1 194 000)999 000 (1 056 000)1 039 000 (1 096 000)
Verze Summum [Kč](1 294 000)1 099 000 (1 156 000)1 139 000 (1 196 000)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  

Oficiální snímky Volvo XC60

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Prototyp Volva XC60 při testování na zamrzlém jezeře na severu Švédska

Klepněte pro větší obrázekIlustrace © Automedia
Dřívější ilustrace možné podoby Volva XC60, skoro trefa...

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků