Volvo XC40 už má oficiální české ceny. Je to "miliónové" auto

Volvo už ví, za jaké ceny bude v České republice nabízet dvě motorizace svého nejmenšího SUV

Nejmenší SUV značky Volvo, které se představilo tento týden v Miláně, již má český ceník. Zatím však pouze pro dvě motorizace a jeden výbavový stupeň.

Na začátku prodeje bude tento vůz k dispozici jak s benzinovým, tak i vznětovým čtyřválcovým přeplňovaným motorem. Oba mají zdvihový objem válců 1969 cm3. Výkonnější je ten spalující benzin. Maximální výkon totiž činí 182 kW, zatímco v případě dieselu je to 140 kW.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Označení zážehové varianty je T5, dieselové D4. Oba motory jsou kombinované s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol.

Nejlevnější nabízená "XC čtyřicítka" přijde momentálně na 1 066 000 Kč, přičemž jde o vůz s označením D4 a ve výbavě Momentum. Ta obsahuje klimatizaci, hlavní světla LED, tempomat, kožený volant, osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, zadní parkovací senzory některé bezpečnostní asistenty. Například systém pro čtení dopravních značek. Stejně vybavená zážehová verze T5 bude mít cenu 1 118 000 Kč.

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Atraktivněji vyhlížející verze R-Design je pak za příplatek 52 000 Kč. Takový vůz pak má navíc kola ve dvoubarevném provedení, černé kryty zrcátek, dvojitou koncovku výfuku, hliníkové dekory v kabině a sportovní volant. Navíc pak ještě kožené čalounění.

Mezi příplatkové prvky patří například elektrické ovládání pátých dveří, kamerový systém zobrazující celé okolí vozidla, navigace, elektricky sklopná zadní sedadla a vyhřívání předních i zadních sedaček, volantu a čelního okna.

Vůz se začne vyrábět v listopadu v belgickém Gentu. Postupně přibydou i verze s pohonem pouze předních kol, s méně výkonnými motory (zřejmě i tříválcem) a elektrifikované a plně elektrické varianty.

Na kompletní fotogalerii vozu se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků