Volvo XC40 už má oficiální české ceny. Je to "miliónové" auto

Volvo už ví, za jaké ceny bude v České republice nabízet dvě motorizace svého nejmenšího SUV

Nejmenší SUV značky Volvo, které se představilo tento týden v Miláně, již má český ceník. Zatím však pouze pro dvě motorizace a jeden výbavový stupeň.

Na začátku prodeje bude tento vůz k dispozici jak s benzinovým, tak i vznětovým čtyřválcovým přeplňovaným motorem. Oba mají zdvihový objem válců 1969 cm3. Výkonnější je ten spalující benzin. Maximální výkon totiž činí 182 kW, zatímco v případě dieselu je to 140 kW.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Označení zážehové varianty je T5, dieselové D4. Oba motory jsou kombinované s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol.

Nejlevnější nabízená "XC čtyřicítka" přijde momentálně na 1 066 000 Kč, přičemž jde o vůz s označením D4 a ve výbavě Momentum. Ta obsahuje klimatizaci, hlavní světla LED, tempomat, kožený volant, osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, zadní parkovací senzory některé bezpečnostní asistenty. Například systém pro čtení dopravních značek. Stejně vybavená zážehová verze T5 bude mít cenu 1 118 000 Kč.

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Atraktivněji vyhlížející verze R-Design je pak za příplatek 52 000 Kč. Takový vůz pak má navíc kola ve dvoubarevném provedení, černé kryty zrcátek, dvojitou koncovku výfuku, hliníkové dekory v kabině a sportovní volant. Navíc pak ještě kožené čalounění.

Mezi příplatkové prvky patří například elektrické ovládání pátých dveří, kamerový systém zobrazující celé okolí vozidla, navigace, elektricky sklopná zadní sedadla a vyhřívání předních i zadních sedaček, volantu a čelního okna.

Vůz se začne vyrábět v listopadu v belgickém Gentu. Postupně přibydou i verze s pohonem pouze předních kol, s méně výkonnými motory (zřejmě i tříválcem) a elektrifikované a plně elektrické varianty.

Na kompletní fotogalerii vozu se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků