Volvo XC40 už má oficiální české ceny. Je to "miliónové" auto

Volvo už ví, za jaké ceny bude v České republice nabízet dvě motorizace svého nejmenšího SUV

Nejmenší SUV značky Volvo, které se představilo tento týden v Miláně, již má český ceník. Zatím však pouze pro dvě motorizace a jeden výbavový stupeň.

Na začátku prodeje bude tento vůz k dispozici jak s benzinovým, tak i vznětovým čtyřválcovým přeplňovaným motorem. Oba mají zdvihový objem válců 1969 cm3. Výkonnější je ten spalující benzin. Maximální výkon totiž činí 182 kW, zatímco v případě dieselu je to 140 kW.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Označení zážehové varianty je T5, dieselové D4. Oba motory jsou kombinované s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol.

Nejlevnější nabízená "XC čtyřicítka" přijde momentálně na 1 066 000 Kč, přičemž jde o vůz s označením D4 a ve výbavě Momentum. Ta obsahuje klimatizaci, hlavní světla LED, tempomat, kožený volant, osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, zadní parkovací senzory některé bezpečnostní asistenty. Například systém pro čtení dopravních značek. Stejně vybavená zážehová verze T5 bude mít cenu 1 118 000 Kč.

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Atraktivněji vyhlížející verze R-Design je pak za příplatek 52 000 Kč. Takový vůz pak má navíc kola ve dvoubarevném provedení, černé kryty zrcátek, dvojitou koncovku výfuku, hliníkové dekory v kabině a sportovní volant. Navíc pak ještě kožené čalounění.

Mezi příplatkové prvky patří například elektrické ovládání pátých dveří, kamerový systém zobrazující celé okolí vozidla, navigace, elektricky sklopná zadní sedadla a vyhřívání předních i zadních sedaček, volantu a čelního okna.

Vůz se začne vyrábět v listopadu v belgickém Gentu. Postupně přibydou i verze s pohonem pouze předních kol, s méně výkonnými motory (zřejmě i tříválcem) a elektrifikované a plně elektrické varianty.

Na kompletní fotogalerii vozu se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků