Volvo XC40 už má oficiální české ceny. Je to "miliónové" auto

Volvo už ví, za jaké ceny bude v České republice nabízet dvě motorizace svého nejmenšího SUV

Nejmenší SUV značky Volvo, které se představilo tento týden v Miláně, již má český ceník. Zatím však pouze pro dvě motorizace a jeden výbavový stupeň.

Na začátku prodeje bude tento vůz k dispozici jak s benzinovým, tak i vznětovým čtyřválcovým přeplňovaným motorem. Oba mají zdvihový objem válců 1969 cm3. Výkonnější je ten spalující benzin. Maximální výkon totiž činí 182 kW, zatímco v případě dieselu je to 140 kW.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Označení zážehové varianty je T5, dieselové D4. Oba motory jsou kombinované s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol.

Nejlevnější nabízená "XC čtyřicítka" přijde momentálně na 1 066 000 Kč, přičemž jde o vůz s označením D4 a ve výbavě Momentum. Ta obsahuje klimatizaci, hlavní světla LED, tempomat, kožený volant, osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, zadní parkovací senzory některé bezpečnostní asistenty. Například systém pro čtení dopravních značek. Stejně vybavená zážehová verze T5 bude mít cenu 1 118 000 Kč.

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Atraktivněji vyhlížející verze R-Design je pak za příplatek 52 000 Kč. Takový vůz pak má navíc kola ve dvoubarevném provedení, černé kryty zrcátek, dvojitou koncovku výfuku, hliníkové dekory v kabině a sportovní volant. Navíc pak ještě kožené čalounění.

Mezi příplatkové prvky patří například elektrické ovládání pátých dveří, kamerový systém zobrazující celé okolí vozidla, navigace, elektricky sklopná zadní sedadla a vyhřívání předních i zadních sedaček, volantu a čelního okna.

Vůz se začne vyrábět v listopadu v belgickém Gentu. Postupně přibydou i verze s pohonem pouze předních kol, s méně výkonnými motory (zřejmě i tříválcem) a elektrifikované a plně elektrické varianty.

Na kompletní fotogalerii vozu se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků