Volvo XC40 Recharge oficiálně: Elektrický crossover má 408 koní a ujede přes 400 km

bzzz  |  17. 10. 2019 09:08

Tohle je velka parada. Realnych 400 km za vsech beznych podminek by mi uz stacilo.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  17. 10. 2019 09:36

ak to bude za "normalnu" cenu... inak otackomer na ktory sa "treba divat" sa hybe zase doprotismeru?!

Odpovědět  |   | 
vana  |  18. 10. 2019 08:17

kde vidíš otáčkoměr ?

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  17. 10. 2019 10:22

400 km, to je 150 km na otočku a zpět. Ve všech ostatních případech přichází na řadu rychlodobíjení. A to snižuje životnost a kapacitu baterie. Jak moc? To jsem se zatím nikde nedozvěděl. Tudíž ke jasné, že tento údaj se silně nehodí do krámu.

Odpovědět  |   | 
CarlosEV  |  17. 10. 2019 11:02

pokud to má teplotní management baterie tak skoro vůbec

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  17. 10. 2019 12:48

Já ti mohu říct údaje z mého auta - BMW i3.
0 km - 29,8 kWh
70 tisíc km (3 roky) - 28,6 kWh.
Většinou nabíjeno palubní nabíječkou 11 kW (doma i v práci mám wallbox), tak 3x do měsíce nabíjeno DC nabíječkou 50 kW, když jedu dál a musím nabíjet po cestě.

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  17. 10. 2019 13:25

Dík za info.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  18. 10. 2019 16:49

pokud s autem planujes jezdit dalky nad 400km za den nejak casto, a rocne treba 100 tisic km, tak to asi behem treba 5-7 let problem bejt muze a baterie bude zrala po te dobe na vymenu, tazke rozhodujici by spise melo pak bejt TCO

Odpovědět  |   | 
MV.  |  17. 10. 2019 09:25

Neni lepsi vyraz "male SUV" nez "crossover" kdyz to ma pohon 4x4 ?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 10. 2019 09:41

4x4 != SUV

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  17. 10. 2019 09:43

Nie je to jedno? :)
Drviva vacsina crossoverov a SUV sa mimo asfaltku dostane len pri pripadnej nehode.

Odpovědět  |   | 
Paly  |  17. 10. 2019 09:57

Tento čínsky EV bude mať úspech hlavne v Európe, kde sú ešte štedré vládne dotácie. Trh z EV v Čine kolabuje iba po 50 % znížení vládnej podpory na EV. Od roku 2020 tam zrušia dotácie na 0.Liať peniaze do čiernej diery EV je zbytočné.Tam to už pochopili a my by sme sa mali poučiť, veď najlepšie sa učí na cudzích chybách...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 10. 2019 10:05

Dost lidi/firem ma penize na drazsi manazerska/image auta a to bez dotaci. Skonci dotace, treba budou vyhody pri parkovani/vjezdu ve mestech apod. Treba budou mit nase deti zodpovednejsi pristup. O tom to je

Odpovědět  |   | 
Paly  |  17. 10. 2019 10:36

Veľmi sa mýliš. Napr. v Dánsku zrušili dodacie na EV, predaje hneď klesli takmer na 0.Museli ich opäť obnoviť aby trh s nimi ožil. Podobne aj v Hongkongu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 10. 2019 10:53

No ono nebylo moc z ceho vybirat (vicemene jen Tesla a mala auta na rozvoz Pizzy, Taxi). Jakmile tady budou Porsche, Volvo a dalsi 'lepsi' znacky/modely, zacne se to hybat. Nebude to skok ani revoluce, spise pozvolna evoluce. At uz kvuli presvedceni nebo hipsterine, zacne se to menit.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  17. 10. 2019 11:50

Ber drahé EV jako takovou hračku pro dospělé, racionálně si to bez výhod nikdo nekoupí.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  17. 10. 2019 16:53

Jakékoliv dražší auto si nekupuješ racionálně. Jak si racionálně zdůvodníš BMW 5 za 2,5 mega oproti Superbu za 1,3 mega, když z Prahy do Brna tě to odveze stejně a i za stejný čas?

Odpovědět  |   | 
Rypicong  |  17. 10. 2019 19:58

použité materiály, dílenské zpracování, lepší jízdní vlastnosti, použité technologie, parametry zrychlení a maximální rychlosti apod.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 10. 2019 20:08

V mestske 50 a v 80 na D1 jsou to zasadni vyhody Selsky rozum tusi, ze mezi Supem a M5 bude citelny rozdil ve svezeni i pri predpisovych rychlostech. Ale nedelejme prosim z elektromobilu 'jizdni' nonsens. Taky neresim, proc dava 'hobik' sto tisic za kolo, zenska sto tisic za kabelku a frajer mega za hodinky. Staci, ze to politizuji dotace.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 10. 2019 00:47

To je sice hezké, tyhle argumenty znám taky, ale bavíme se o racionálních argumentech.
Racionálně uvažující člověk odpoví asi takto:
Použité materiály - kůži máš v obou autech.
Dílenské zpracování - prašť jako uhoď
Lepší jízdní vlastnosti - to jistě poznáš v koloně na D1
Použité technologie - Chceš snad říct, že s technologiemi v Supu nedojedeš do Brna?
Parametry zrychlení a maximální rychlost - Obojí zvládne jet 50 ve městě, 130 na dálnici, 80 na D1. Zrychlení Supa 206 kW se moc neliší od BMW 5 250 kW, abys to nějak moc na cestách poznal.
Prostě těch "životně nutných" rozdílů není tolik, aby to za to mego navíc stálo.
Je lepší si přiznat, že hromadu věcí si nekupujeme, protože musíme nebo potřebujeme, ale protože se nám to líbí a chceme to. A pokud na to máš prachy, tak je to jen dobře.

Odpovědět  |   | 
Brandys  |  18. 10. 2019 08:26

Perfektne si to vystihol, jeden rozdiel - a dosť podstatný by som spomenul, keďže článok je o automobilke Volvo. BEZPEČNOSŤ. Viem o čom hovorím. Napr. X1, GLA, Q3 vs XC40... Prídeš z Prahy do Brna na každom. No v prípade nehody (čo nikto nikomu nepraje) máš najväčšiu istotu prežitia v XC40.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 10. 2019 14:03

Tak kdyby to byl racionální argument (všeobecně platný pro všechny), tak nejezdíme ničím jiným než Volvem.
Racionální otázkou zůstává, zda to zvýšení pravděpodobnosti přežití o nějaké to procento má takovou váhu při rozhodování koupě. Už jsem taky boural (resp. byl nabourán), Volvem jsem nejel a přesto tady jsem.

Odpovědět  |   | 
Rypicong  |  17. 10. 2019 19:53

tím přístupem myslíš přejít na auta, kde je ve větší míře hliník, kobalt a lithium apod., vše svinstvo na těžbu a zpracování ? To ani nemluvím o ekologické stopě, kterou zabere překopání el. sítě v celé Evropě.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 10. 2019 20:03

Tusim pres 70% hliniku v obehu je 'recyklat'. Tezba a zpracovani ropy neni svinstvo? Vsecko se da, vesmes je to otazka ceny.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  18. 10. 2019 09:39

Lithiove baterky z EV nerecykluje komerčne nikto, pretože hodnota takto získaného materiálu je iba tretinova z nákladov vložených do recyklácie. Je to ďalšia časovaná bomba ktorú čoskoro budeme musieť riešiť.A nové EV pribúdajú a pribúdajú....

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  18. 10. 2019 12:50

Jeste nedavno se recyklovalo jen par surovin a dnes... Ze to tvuj mozek nebere nebo jsi z nejakeho duvodu proti neznamena, ze to nejde resp nenastane. Tahle hysterie mi pripomina famy a odpor vuci skladu vyhoreleho jaderneho paliva. Lide o tom vi kulove, ale maj jasno v tom, jak je to nebezpecne, skodlive, nezadouci.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  18. 10. 2019 20:36

Poriadne si prečítaj príspevok a potom píš blbosti. Netvrdím že sa nedá lithiova baterka recyklovať, ale že je to maximálne nevýhodné. Vyťažiť lithium, kobalt,hliník,...je lacnejšie ako recyklovať baterku. Momentálne sa recykluje menej ako 5 % lithiovych bateriek. Nie je to žiadna hystéria, ale krutá realita.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 10. 2019 14:21

V Evropské unii platí nařízení (EU 493/2012), podle kterého jsou baterie z elektromobilů či třeba domácích systémů považovány za „průmyslové“ baterie. To znamená, že 95 % všech těchto baterií musí být znovu shromážděno a nejméně polovina materiálu z nich se musí znovu recyklovat. Takže už dnes se povinně recykluje na základě legislativy.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  18. 10. 2019 20:27

Papier toho znesie veľa, nariadenia sú jedna vec a realita je druhá vec.V USA a EU sa recykluje menej ako 5% lithiovych batérií. Energetický je to veľmi náročné a drahé. Recyklácia 1 kg lithiovej baterky stojí cca 1 $, ale takto získaný materiál má tretinovu hodnotu. Bude musieť to dotovať štát, podobne aj novú infraštruktúru na dobíjanie.Zatial sa dotuje iba kúpa EV.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  18. 10. 2019 08:19

zatímco platina, rhodium, palladium, které se používají u spalováků, je naprosto eko.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 201 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro