Volvo XC40 Recharge oficiálně: Elektrický crossover má 408 koní a ujede přes 400 km

30 komentářů

Paly
17. října • 9:57

Tento čínsky EV bude mať úspech hlavne v Európe, kde sú ešte štedré vládne dotácie. Trh z EV v Čine kolabuje iba po 50 % znížení vládnej podpory na EV. Od roku 2020 tam zrušia dotácie na 0.Liať peniaze do čiernej diery EV je zbytočné.Tam to už pochopili a my by sme sa mali poučiť, veď najlepšie sa učí na cudzích chybách...

bzzz
17. října • 10:05

Dost lidi/firem ma penize na drazsi manazerska/image auta a to bez dotaci. Skonci dotace, treba budou vyhody pri parkovani/vjezdu ve mestech apod. Treba budou mit nase deti zodpovednejsi pristup. O tom to je ;-)

Rypicong
17. října • 19:53

tím přístupem myslíš přejít na auta, kde je ve větší míře hliník, kobalt a lithium apod., vše svinstvo na těžbu a zpracování ? To ani nemluvím o ekologické stopě, kterou zabere překopání el. sítě v celé Evropě.

eLzyx
18. října • 8:19

zatímco platina, rhodium, palladium, které se používají u spalováků, je naprosto eko.

bzzz
17. října • 20:03

Tusim pres 70% hliniku v obehu je 'recyklat'. Tezba a zpracovani ropy neni svinstvo? Vsecko se da, vesmes je to otazka ceny.

Ďoďo
18. října • 9:39

Lithiove baterky z EV nerecykluje komerčne nikto, pretože hodnota takto získaného materiálu je iba tretinova z nákladov vložených do recyklácie. Je to ďalšia časovaná bomba ktorú čoskoro budeme musieť riešiť.A nové EV pribúdajú a pribúdajú....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel F.
18. října • 14:21

V Evropské unii platí nařízení (EU 493/2012), podle kterého jsou baterie z elektromobilů či třeba domácích systémů považovány za „průmyslové“ baterie. To znamená, že 95 % všech těchto baterií musí být znovu shromážděno a nejméně polovina materiálu z nich se musí znovu recyklovat. Takže už dnes se povinně recykluje na základě legislativy.

Ďoďo
18. října • 20:27

Papier toho znesie veľa, nariadenia sú jedna vec a realita je druhá vec.V USA a EU sa recykluje menej ako 5% lithiovych batérií. Energetický je to veľmi náročné a drahé. Recyklácia 1 kg lithiovej baterky stojí cca 1 $, ale takto získaný materiál má tretinovu hodnotu. Bude musieť to dotovať štát, podobne aj novú infraštruktúru na dobíjanie.Zatial sa dotuje iba kúpa EV.

bzzz
18. října • 12:50

Jeste nedavno se recyklovalo jen par surovin a dnes... Ze to tvuj mozek nebere nebo jsi z nejakeho duvodu proti neznamena, ze to nejde resp nenastane. Tahle hysterie mi pripomina famy a odpor vuci skladu vyhoreleho jaderneho paliva. Lide o tom vi kulove, ale maj jasno v tom, jak je to nebezpecne, skodlive, nezadouci.

Ďoďo
18. října • 20:36

Poriadne si prečítaj príspevok a potom píš blbosti. Netvrdím že sa nedá lithiova baterka recyklovať, ale že je to maximálne nevýhodné. Vyťažiť lithium, kobalt,hliník,...je lacnejšie ako recyklovať baterku. Momentálne sa recykluje menej ako 5 % lithiovych bateriek. Nie je to žiadna hystéria, ale krutá realita.

Paly
17. října • 10:36

Veľmi sa mýliš. Napr. v Dánsku zrušili dodacie na EV, predaje hneď klesli takmer na 0.Museli ich opäť obnoviť aby trh s nimi ožil. Podobne aj v Hongkongu.

bzzz
17. října • 10:53

No ono nebylo moc z ceho vybirat (vicemene jen Tesla a mala auta na rozvoz Pizzy, Taxi). Jakmile tady budou Porsche, Volvo a dalsi 'lepsi' znacky/modely, zacne se to hybat. Nebude to skok ani revoluce, spise pozvolna evoluce. At uz kvuli presvedceni nebo hipsterine, zacne se to menit.

Kankunen
17. října • 11:50

Ber drahé EV jako takovou hračku pro dospělé, racionálně si to bez výhod nikdo nekoupí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel F.
17. října • 16:53

Jakékoliv dražší auto si nekupuješ racionálně. Jak si racionálně zdůvodníš BMW 5 za 2,5 mega oproti Superbu za 1,3 mega, když z Prahy do Brna tě to odveze stejně a i za stejný čas?

Rypicong
17. října • 19:58

použité materiály, dílenské zpracování, lepší jízdní vlastnosti, použité technologie, parametry zrychlení a maximální rychlosti apod.

Pavel F.
18. října • 0:47

To je sice hezké, tyhle argumenty znám taky, ale bavíme se o racionálních argumentech.
Racionálně uvažující člověk odpoví asi takto:
Použité materiály - kůži máš v obou autech.
Dílenské zpracování - prašť jako uhoď
Lepší jízdní vlastnosti - to jistě poznáš v koloně na D1
Použité technologie - Chceš snad říct, že s technologiemi v Supu nedojedeš do Brna?
Parametry zrychlení a maximální rychlost - Obojí zvládne jet 50 ve městě, 130 na dálnici, 80 na D1. Zrychlení Supa 206 kW se moc neliší od BMW 5 250 kW, abys to nějak moc na cestách poznal.
Prostě těch "životně nutných" rozdílů není tolik, aby to za to mego navíc stálo.
Je lepší si přiznat, že hromadu věcí si nekupujeme, protože musíme nebo potřebujeme, ale protože se nám to líbí a chceme to. A pokud na to máš prachy, tak je to jen dobře.

Brandys
18. října • 8:26

Perfektne si to vystihol, jeden rozdiel - a dosť podstatný by som spomenul, keďže článok je o automobilke Volvo. BEZPEČNOSŤ. Viem o čom hovorím. Napr. X1, GLA, Q3 vs XC40... Prídeš z Prahy do Brna na každom. No v prípade nehody (čo nikto nikomu nepraje) máš najväčšiu istotu prežitia v XC40.

Pavel F.
18. října • 14:03

Tak kdyby to byl racionální argument (všeobecně platný pro všechny), tak nejezdíme ničím jiným než Volvem. :-D
Racionální otázkou zůstává, zda to zvýšení pravděpodobnosti přežití o nějaké to procento má takovou váhu při rozhodování koupě. Už jsem taky boural (resp. byl nabourán), Volvem jsem nejel a přesto tady jsem. ;-)

bzzz
17. října • 20:08

V mestske 50 a v 80 na D1 jsou to zasadni vyhody ;-) Selsky rozum tusi, ze mezi Supem a M5 bude citelny rozdil ve svezeni i pri predpisovych rychlostech. Ale nedelejme prosim z elektromobilu 'jizdni' nonsens. Taky neresim, proc dava 'hobik' sto tisic za kolo, zenska sto tisic za kabelku a frajer mega za hodinky. Staci, ze to politizuji dotace.

MV.
17. října • 9:25

Neni lepsi vyraz "male SUV" nez "crossover" kdyz to ma pohon 4x4 ?

Joe Doe
17. října • 9:43

Nie je to jedno? :)
Drviva vacsina crossoverov a SUV sa mimo asfaltku dostane len pri pripadnej nehode.

bzzz
17. října • 9:41

4x4 != SUV

bzzz
17. října • 9:08

Tohle je velka parada. Realnych 400 km za vsech beznych podminek by mi uz stacilo.

Hernandez
17. října • 10:22

400 km, to je 150 km na otočku a zpět. Ve všech ostatních případech přichází na řadu rychlodobíjení. A to snižuje životnost a kapacitu baterie. Jak moc? To jsem se zatím nikde nedozvěděl. Tudíž ke jasné, že tento údaj se silně nehodí do krámu.

iPace
18. října • 16:49

pokud s autem planujes jezdit dalky nad 400km za den nejak casto, a rocne treba 100 tisic km, tak to asi behem treba 5-7 let problem bejt muze a baterie bude zrala po te dobe na vymenu, tazke rozhodujici by spise melo pak bejt TCO

Pavel F.
17. října • 12:48

Já ti mohu říct údaje z mého auta - BMW i3.
0 km - 29,8 kWh
70 tisíc km (3 roky) - 28,6 kWh.
Většinou nabíjeno palubní nabíječkou 11 kW (doma i v práci mám wallbox), tak 3x do měsíce nabíjeno DC nabíječkou 50 kW, když jedu dál a musím nabíjet po cestě.

Hernandez
17. října • 13:25

Dík za info.

CarlosEV
17. října • 11:02

pokud to má teplotní management baterie tak skoro vůbec

kolkyno
17. října • 9:36

ak to bude za "normalnu" cenu... inak otackomer na ktory sa "treba divat" sa hybe zase doprotismeru?!

vana
18. října • 8:17

kde vidíš otáčkoměr ?

Doporučujeme

Články odjinud