Volvo XC40 Recharge oficiálně: Elektrický crossover má 408 koní a ujede přes 400 km

bzzz  |  17. 10. 2019 09:08

Tohle je velka parada. Realnych 400 km za vsech beznych podminek by mi uz stacilo.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  17. 10. 2019 09:36

ak to bude za "normalnu" cenu... inak otackomer na ktory sa "treba divat" sa hybe zase doprotismeru?!

Odpovědět  |   | 
vana  |  18. 10. 2019 08:17

kde vidíš otáčkoměr ?

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  17. 10. 2019 10:22

400 km, to je 150 km na otočku a zpět. Ve všech ostatních případech přichází na řadu rychlodobíjení. A to snižuje životnost a kapacitu baterie. Jak moc? To jsem se zatím nikde nedozvěděl. Tudíž ke jasné, že tento údaj se silně nehodí do krámu.

Odpovědět  |   | 
CarlosEV  |  17. 10. 2019 11:02

pokud to má teplotní management baterie tak skoro vůbec

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  17. 10. 2019 12:48

Já ti mohu říct údaje z mého auta - BMW i3.
0 km - 29,8 kWh
70 tisíc km (3 roky) - 28,6 kWh.
Většinou nabíjeno palubní nabíječkou 11 kW (doma i v práci mám wallbox), tak 3x do měsíce nabíjeno DC nabíječkou 50 kW, když jedu dál a musím nabíjet po cestě.

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  17. 10. 2019 13:25

Dík za info.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  18. 10. 2019 16:49

pokud s autem planujes jezdit dalky nad 400km za den nejak casto, a rocne treba 100 tisic km, tak to asi behem treba 5-7 let problem bejt muze a baterie bude zrala po te dobe na vymenu, tazke rozhodujici by spise melo pak bejt TCO

Odpovědět  |   | 
MV.  |  17. 10. 2019 09:25

Neni lepsi vyraz "male SUV" nez "crossover" kdyz to ma pohon 4x4 ?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 10. 2019 09:41

4x4 != SUV

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  17. 10. 2019 09:43

Nie je to jedno? :)
Drviva vacsina crossoverov a SUV sa mimo asfaltku dostane len pri pripadnej nehode.

Odpovědět  |   | 
Paly  |  17. 10. 2019 09:57

Tento čínsky EV bude mať úspech hlavne v Európe, kde sú ešte štedré vládne dotácie. Trh z EV v Čine kolabuje iba po 50 % znížení vládnej podpory na EV. Od roku 2020 tam zrušia dotácie na 0.Liať peniaze do čiernej diery EV je zbytočné.Tam to už pochopili a my by sme sa mali poučiť, veď najlepšie sa učí na cudzích chybách...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 10. 2019 10:05

Dost lidi/firem ma penize na drazsi manazerska/image auta a to bez dotaci. Skonci dotace, treba budou vyhody pri parkovani/vjezdu ve mestech apod. Treba budou mit nase deti zodpovednejsi pristup. O tom to je

Odpovědět  |   | 
Paly  |  17. 10. 2019 10:36

Veľmi sa mýliš. Napr. v Dánsku zrušili dodacie na EV, predaje hneď klesli takmer na 0.Museli ich opäť obnoviť aby trh s nimi ožil. Podobne aj v Hongkongu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 10. 2019 10:53

No ono nebylo moc z ceho vybirat (vicemene jen Tesla a mala auta na rozvoz Pizzy, Taxi). Jakmile tady budou Porsche, Volvo a dalsi 'lepsi' znacky/modely, zacne se to hybat. Nebude to skok ani revoluce, spise pozvolna evoluce. At uz kvuli presvedceni nebo hipsterine, zacne se to menit.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  17. 10. 2019 11:50

Ber drahé EV jako takovou hračku pro dospělé, racionálně si to bez výhod nikdo nekoupí.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  17. 10. 2019 16:53

Jakékoliv dražší auto si nekupuješ racionálně. Jak si racionálně zdůvodníš BMW 5 za 2,5 mega oproti Superbu za 1,3 mega, když z Prahy do Brna tě to odveze stejně a i za stejný čas?

Odpovědět  |   | 
Rypicong  |  17. 10. 2019 19:58

použité materiály, dílenské zpracování, lepší jízdní vlastnosti, použité technologie, parametry zrychlení a maximální rychlosti apod.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 10. 2019 20:08

V mestske 50 a v 80 na D1 jsou to zasadni vyhody Selsky rozum tusi, ze mezi Supem a M5 bude citelny rozdil ve svezeni i pri predpisovych rychlostech. Ale nedelejme prosim z elektromobilu 'jizdni' nonsens. Taky neresim, proc dava 'hobik' sto tisic za kolo, zenska sto tisic za kabelku a frajer mega za hodinky. Staci, ze to politizuji dotace.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 10. 2019 00:47

To je sice hezké, tyhle argumenty znám taky, ale bavíme se o racionálních argumentech.
Racionálně uvažující člověk odpoví asi takto:
Použité materiály - kůži máš v obou autech.
Dílenské zpracování - prašť jako uhoď
Lepší jízdní vlastnosti - to jistě poznáš v koloně na D1
Použité technologie - Chceš snad říct, že s technologiemi v Supu nedojedeš do Brna?
Parametry zrychlení a maximální rychlost - Obojí zvládne jet 50 ve městě, 130 na dálnici, 80 na D1. Zrychlení Supa 206 kW se moc neliší od BMW 5 250 kW, abys to nějak moc na cestách poznal.
Prostě těch "životně nutných" rozdílů není tolik, aby to za to mego navíc stálo.
Je lepší si přiznat, že hromadu věcí si nekupujeme, protože musíme nebo potřebujeme, ale protože se nám to líbí a chceme to. A pokud na to máš prachy, tak je to jen dobře.

Odpovědět  |   | 
Brandys  |  18. 10. 2019 08:26

Perfektne si to vystihol, jeden rozdiel - a dosť podstatný by som spomenul, keďže článok je o automobilke Volvo. BEZPEČNOSŤ. Viem o čom hovorím. Napr. X1, GLA, Q3 vs XC40... Prídeš z Prahy do Brna na každom. No v prípade nehody (čo nikto nikomu nepraje) máš najväčšiu istotu prežitia v XC40.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 10. 2019 14:03

Tak kdyby to byl racionální argument (všeobecně platný pro všechny), tak nejezdíme ničím jiným než Volvem.
Racionální otázkou zůstává, zda to zvýšení pravděpodobnosti přežití o nějaké to procento má takovou váhu při rozhodování koupě. Už jsem taky boural (resp. byl nabourán), Volvem jsem nejel a přesto tady jsem.

Odpovědět  |   | 
Rypicong  |  17. 10. 2019 19:53

tím přístupem myslíš přejít na auta, kde je ve větší míře hliník, kobalt a lithium apod., vše svinstvo na těžbu a zpracování ? To ani nemluvím o ekologické stopě, kterou zabere překopání el. sítě v celé Evropě.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 10. 2019 20:03

Tusim pres 70% hliniku v obehu je 'recyklat'. Tezba a zpracovani ropy neni svinstvo? Vsecko se da, vesmes je to otazka ceny.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  18. 10. 2019 09:39

Lithiove baterky z EV nerecykluje komerčne nikto, pretože hodnota takto získaného materiálu je iba tretinova z nákladov vložených do recyklácie. Je to ďalšia časovaná bomba ktorú čoskoro budeme musieť riešiť.A nové EV pribúdajú a pribúdajú....

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  18. 10. 2019 12:50

Jeste nedavno se recyklovalo jen par surovin a dnes... Ze to tvuj mozek nebere nebo jsi z nejakeho duvodu proti neznamena, ze to nejde resp nenastane. Tahle hysterie mi pripomina famy a odpor vuci skladu vyhoreleho jaderneho paliva. Lide o tom vi kulove, ale maj jasno v tom, jak je to nebezpecne, skodlive, nezadouci.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  18. 10. 2019 20:36

Poriadne si prečítaj príspevok a potom píš blbosti. Netvrdím že sa nedá lithiova baterka recyklovať, ale že je to maximálne nevýhodné. Vyťažiť lithium, kobalt,hliník,...je lacnejšie ako recyklovať baterku. Momentálne sa recykluje menej ako 5 % lithiovych bateriek. Nie je to žiadna hystéria, ale krutá realita.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 10. 2019 14:21

V Evropské unii platí nařízení (EU 493/2012), podle kterého jsou baterie z elektromobilů či třeba domácích systémů považovány za „průmyslové“ baterie. To znamená, že 95 % všech těchto baterií musí být znovu shromážděno a nejméně polovina materiálu z nich se musí znovu recyklovat. Takže už dnes se povinně recykluje na základě legislativy.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  18. 10. 2019 20:27

Papier toho znesie veľa, nariadenia sú jedna vec a realita je druhá vec.V USA a EU sa recykluje menej ako 5% lithiovych batérií. Energetický je to veľmi náročné a drahé. Recyklácia 1 kg lithiovej baterky stojí cca 1 $, ale takto získaný materiál má tretinovu hodnotu. Bude musieť to dotovať štát, podobne aj novú infraštruktúru na dobíjanie.Zatial sa dotuje iba kúpa EV.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  18. 10. 2019 08:19

zatímco platina, rhodium, palladium, které se používají u spalováků, je naprosto eko.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A
Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. Tak bohatou výbavu nikdo nečekal

Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. …

Jak bylo očekáváno, SsangYong v Česku naplno spouští prodej nové generace SUV Korando. Ceník tak už doplňuje rovněž cenovka naftové motorizace a kompletní řada výbav.

6.  11.  2019 | | 22 N/A