Volvo XC40 Recharge oficiálně: Elektrický crossover má 408 koní a ujede přes 400 km

Čistě elektrická varianta crossoveru XC40 je oficiálně tady. Nabídne dodatečný kufr vpředu a do modelů Volva poprvé uvádí nový infotainment systém.

Volvo nám již dříve popsalo, jak zajistilo zvýšenou bezpečnost elektrického XC40 a že nešlo o pouhé nahrazení spalovacího motoru elektrickým ústrojím. Teď už však kompletně odhaluje svůj první masově vyráběný elektromobil. Novinka dostává označení Recharge, které bude Volvo od teď používat pro svou rodinu elektrických a plug-in hybridních modelů.

Zvenku se XC40 Recharge kdovíjak neliší od standardní varianty. Klasicky došlo k takřka celkovému zaslepení původní mřížky chladiče a dobíjecí zástrčku najdete na místě, kde bylo pod dvířky hrdlo nádrže. Ušetřením místa pod kapotou pak XC40 nabízí i zavazadlový prostor vepředu, který má objem 30 litrů. Kufr vzadu se nicméně zástavbou ústrojí zmenšil ze 460 litrů na 413 litrů.

Volvo a Geely chtějí společně vyvíjet nové motory. Techniku nabídnou i jiným značkám

Volvo a Geely chtějí společně vyvíjet nové motory. Techniku nabídnou i jiným značkám

Uvnitř se architektura palubní desky nemění, ale po technické stránce přichází Volvo s novinkou. XC40 Recharge je totiž prvním modelem značky, který využívá nový infotainment systém od Googlu, pracující s operačním systémem Android vyvinutým pro využití v autech. Samozřejmostí jsou tak všechny známe aplikace od Googlu (Mapy, Play Store, kalendář apod.) a aktualizace systému probíhají přes internet.

Pohonné ústrojí se dvěma elektromotory zajišťuje pohon všech kol a dohromady produkuje výkon 300 kW (408 koní) a 660 N.m točivého momentu. Z nuly na 100 km/h akceleruje XC40 za 4,9 vteřiny, maximálně pak dosáhne rychlosti 180 km/h.

Když ještě reklamy na auta za něco stály: Volvo mělo odvahu, sebevědomí a drzost

Když ještě reklamy na auta za něco stály: Volvo mělo odvahu, sebevědomí a drzost

Baterie umístěna v podlaze disponuje kapacitou 78 kWh a podle testovacího cyklu WLTP zajistí dojezd na jedno nabití přes 400 km. Pomocí DC rychlonabíječky o výkonu 150 kW je pak možné baterii dobít na 80 % do 40 minut.

Datum uvedení XC40 Recharge na trh zatím Volvo neupřesňuje, mluví se ale o průběhu příštího roku. Cenovky také ještě nejsou známé. Pod označením Recharge chce nicméně značka v následujících pěti letech uvést každý rok jeden nový elektromobil. Polovinu všech prodejů chce totiž automobilka do roku 2025 připsat právě elektromobilům, zbytek budou mít na starosti hybridy.

Minitest Toyota Yaris GR-Sport Hybrid: Hvězdné války bez zvláštních efektů

Toyota Yaris GR Sport Hybrid

Naprosto skvělá Toyota Yaris GRMN vypadá jako helma bojovníka z Hvězdných válek a jízda je jako mezigalaktická bitva. Co když ale slavné sérii filmů vezmete speciální efekty?

dnes | Vladimír Kadera
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 69 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků