Volvo vyvíjí projekt bezdrátového nabíjení elektromobilů

Obecnou slabinou elektromobilů je nízká kapacita baterií, na něž se dá dojet jen něco přes sto kilometrů, jejich zdlouhavé nabíjení a zároveň i nedostatek dobíjecích míst. Poslední zmíněný problém se snaží pomocí bezdrátového nabíjení vyřešit švédská automobilka Volvo. Společně s belgickou firmou Flanders’ Drive se zabývají vývojem projektu nazvaného CED (Continuous Electric Drive), který by nevyžadoval žádné zásuvky ani kabely.

Klepněte pro větší obrázek
Volvo C30 Electric

Podobným výzkumem se zabývá i několik jiných automobilek a technologických firem, ale nikdo ještě není schopný nabídnout na trh hotový produkt. „Pro bezdrátové nabíjení zatím neexistuje ani žádný společný standard, ale naším cílem je přirozeně to, aby používání elektromobilu bylo co nejpohodlnější,“ uvedl vedoucí projektu Johan Konnberg z divize speciálních vozidel společnosti Volvo Car Corporation s tím, že švédská automobilka použila k vývoji model C30 Electric.

V případě bezdrátového přenosu energie je do země zabudována nabíjecí deska – například v příjezdové cestě k domu, kde vůz parkuje. Její součástí je cívka, která vytváří magnetické pole. Pokud nad ní zastaví vozidlo, energie z desky je bez fyzického kontaktu přenášena do indukčního přijímače vozu. Energie má formu střídavého proudu, jenž se v měniči vozidla konvertuje na stejnosměrný a následně slouží k nabíjení baterií vozu. V případě baterie o kapacitě 24 kWh, jíž je Volvo C30 Electric vybavené, by mělo nabíjení prázdné baterie trvat přibližně hodinu a dvacet minut.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Odebírat energii pod povrchem vozovky se jeví jako důmyslné řešení a představuje jednu z možných cest dobíjení elektromobilů,” řekl Konnberg o technologii, jíž bude vybaveno prvních 250 kusů tohoto modelu, které Volvo slibuje ve druhé polovině letošního roku. Jejich majitelé ovšem nebudou mít v místě parkování zabudovanou nabíjecí desku, takže bezdrátové nabíjení v praxi zatím zůstává hudbou budoucnosti.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků