Volvo vyvíjí projekt bezdrátového nabíjení elektromobilů

Obecnou slabinou elektromobilů je nízká kapacita baterií, na něž se dá dojet jen něco přes sto kilometrů, jejich zdlouhavé nabíjení a zároveň i nedostatek dobíjecích míst. Poslední zmíněný problém se snaží pomocí bezdrátového nabíjení vyřešit švédská automobilka Volvo. Společně s belgickou firmou Flanders’ Drive se zabývají vývojem projektu nazvaného CED (Continuous Electric Drive), který by nevyžadoval žádné zásuvky ani kabely.

Klepněte pro větší obrázek
Volvo C30 Electric

Podobným výzkumem se zabývá i několik jiných automobilek a technologických firem, ale nikdo ještě není schopný nabídnout na trh hotový produkt. „Pro bezdrátové nabíjení zatím neexistuje ani žádný společný standard, ale naším cílem je přirozeně to, aby používání elektromobilu bylo co nejpohodlnější,“ uvedl vedoucí projektu Johan Konnberg z divize speciálních vozidel společnosti Volvo Car Corporation s tím, že švédská automobilka použila k vývoji model C30 Electric.

V případě bezdrátového přenosu energie je do země zabudována nabíjecí deska – například v příjezdové cestě k domu, kde vůz parkuje. Její součástí je cívka, která vytváří magnetické pole. Pokud nad ní zastaví vozidlo, energie z desky je bez fyzického kontaktu přenášena do indukčního přijímače vozu. Energie má formu střídavého proudu, jenž se v měniči vozidla konvertuje na stejnosměrný a následně slouží k nabíjení baterií vozu. V případě baterie o kapacitě 24 kWh, jíž je Volvo C30 Electric vybavené, by mělo nabíjení prázdné baterie trvat přibližně hodinu a dvacet minut.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Odebírat energii pod povrchem vozovky se jeví jako důmyslné řešení a představuje jednu z možných cest dobíjení elektromobilů,” řekl Konnberg o technologii, jíž bude vybaveno prvních 250 kusů tohoto modelu, které Volvo slibuje ve druhé polovině letošního roku. Jejich majitelé ovšem nebudou mít v místě parkování zabudovanou nabíjecí desku, takže bezdrátové nabíjení v praxi zatím zůstává hudbou budoucnosti.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků