Volvo vyvíjí projekt bezdrátového nabíjení elektromobilů

Volvo vyvíjí projekt bezdrátového nabíjení elektromobilů

Obecnou slabinou elektromobilů je nízká kapacita baterií, na něž se dá dojet jen něco přes sto kilometrů, jejich zdlouhavé nabíjení a zároveň i nedostatek dobíjecích míst. Poslední zmíněný problém se snaží pomocí bezdrátového nabíjení vyřešit švédská automobilka Volvo. Společně s belgickou firmou Flanders’ Drive se zabývají vývojem projektu nazvaného CED (Continuous Electric Drive), který by nevyžadoval žádné zásuvky ani kabely.

Klepněte pro větší obrázek
Volvo C30 Electric

Podobným výzkumem se zabývá i několik jiných automobilek a technologických firem, ale nikdo ještě není schopný nabídnout na trh hotový produkt. „Pro bezdrátové nabíjení zatím neexistuje ani žádný společný standard, ale naším cílem je přirozeně to, aby používání elektromobilu bylo co nejpohodlnější,“ uvedl vedoucí projektu Johan Konnberg z divize speciálních vozidel společnosti Volvo Car Corporation s tím, že švédská automobilka použila k vývoji model C30 Electric.

V případě bezdrátového přenosu energie je do země zabudována nabíjecí deska – například v příjezdové cestě k domu, kde vůz parkuje. Její součástí je cívka, která vytváří magnetické pole. Pokud nad ní zastaví vozidlo, energie z desky je bez fyzického kontaktu přenášena do indukčního přijímače vozu. Energie má formu střídavého proudu, jenž se v měniči vozidla konvertuje na stejnosměrný a následně slouží k nabíjení baterií vozu. V případě baterie o kapacitě 24 kWh, jíž je Volvo C30 Electric vybavené, by mělo nabíjení prázdné baterie trvat přibližně hodinu a dvacet minut.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Odebírat energii pod povrchem vozovky se jeví jako důmyslné řešení a představuje jednu z možných cest dobíjení elektromobilů,” řekl Konnberg o technologii, jíž bude vybaveno prvních 250 kusů tohoto modelu, které Volvo slibuje ve druhé polovině letošního roku. Jejich majitelé ovšem nebudou mít v místě parkování zabudovanou nabíjecí desku, takže bezdrátové nabíjení v praxi zatím zůstává hudbou budoucnosti.

bazar

Volvo C30 2
Rok výroby: 2007
Stav: 87 116 km
Cena: 130 000 Kč
Volvo S40 2
Rok výroby: 2007
Stav: 150 985 km
Cena: 150 000 Kč
Volvo V50 2
Rok výroby: 2007
Stav: 189 517 km
Cena: 126 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 123 591 km
Cena: 430 000 Kč
Volvo S40 2
Rok výroby: 2004
Stav: 191 195 km
Cena: 83 000 Kč
Volvo C30 2
Rok výroby: 2009
Stav: 212 489 km
Cena: 120 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků