Volvo vyrobilo asi nejbezpečnější auto světa. Obrněnec Arquus Scarabee jezdí i bokem

Pod hlavičkou Volva nevznikají bezpečná auta jen pro širou veřejnost. Tato novinka míří do armádního sektoru.

Arquus Scarabee je novým obrněným vozidlem od výrobce Arquus Defense, který byste možná znali pod dřívějším jménem Renault Trucks Defense. Po akvizici společnosti švédskou skupinou Volvo Group však došlo na přejmenování a hlavně znovuzavedení cílů, kterými je produkce lehkých a středně těžkých armádních vozidel. A nejnovějším přírůstkem je právě Scarabee.

Přibližně 6,6 tuny vážící obrněnec je samozřejmě vybaven pancéřováním ve formě kompozitních i ocelových panelů, převeze čtyřčlennou posádku a jen od pohledu jsou jeho terénní schopnosti jasné. Pod povrchem však skrývá zajímavou techniku, která se při nasazení v akci určitě bude hodit.

Toto je nejrychlejší obrněné auto světa: Upravené Audi RS7 zvládne až 325 km/h

Toto je nejrychlejší obrněné auto světa: Upravené Audi RS7 zvládne až 325 km/h

K pohonu všech kol totiž Arquus přidává i řízení zadní nápravy, kterou lze ovládat nezávisle na natočení předních kol. Ve výsledku tak umí obrněnec jezdit částečně i bokem, razantně vylepšit svou manévrovatelnost v těžkém terénu, nehledě na zmenšení poloměru otáčení, když budou kola přední a zadní nápravy natočena v opačném směru.

Po vzoru nejnovějších trendů je ke všemu Scarabee vybaven i hybridním pohonným ústrojím, které armádnímu vozidlu propůjčuje dvojici výhod. Elektromotor o výkonu 75 kW (103 koní) neježe zajišťuje další porci výkonu naftové jednotce o výkonu 220 kW (300 koní), ale také zvládne pohánět auto čistě na elektřinu. Díky tomu se může Scarabee případě nutnosti pohybovat terénem v tichosti.

Když ještě reklamy na auta za něco stály: Volvo mělo odvahu, sebevědomí a drzost

Když ještě reklamy na auta za něco stály: Volvo mělo odvahu, sebevědomí a drzost

Vozidlo je uzpůsobeno k letecké přepravě, vejde se do většiny přepravních letadel a vrtulníků a nechybí i možnost spuštění vozu k zemi na padáku. Karoserii pak může doplnit řada příslušenství od zbraňových systémů po radary. Nakonec Arquus pracuje na myšlence dálkového ovládání nebo čistě autonomního řízení.

O Scarabee už projevila zájem například francouzská armáda, která obrněnce zvažuje pro rozsáhlou modernizaci svého vozového parku lehkých vozidel. Do roku 2025 by tak mohli Francouzi požívat celkem 725 kusů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

dnes | Vladimír Kadera | 55 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků