Volvo vyrobilo asi nejbezpečnější auto světa. Obrněnec Arquus Scarabee jezdí i bokem

Pod hlavičkou Volva nevznikají bezpečná auta jen pro širou veřejnost. Tato novinka míří do armádního sektoru.

Arquus Scarabee je novým obrněným vozidlem od výrobce Arquus Defense, který byste možná znali pod dřívějším jménem Renault Trucks Defense. Po akvizici společnosti švédskou skupinou Volvo Group však došlo na přejmenování a hlavně znovuzavedení cílů, kterými je produkce lehkých a středně těžkých armádních vozidel. A nejnovějším přírůstkem je právě Scarabee.

Přibližně 6,6 tuny vážící obrněnec je samozřejmě vybaven pancéřováním ve formě kompozitních i ocelových panelů, převeze čtyřčlennou posádku a jen od pohledu jsou jeho terénní schopnosti jasné. Pod povrchem však skrývá zajímavou techniku, která se při nasazení v akci určitě bude hodit.

Toto je nejrychlejší obrněné auto světa: Upravené Audi RS7 zvládne až 325 km/h

Toto je nejrychlejší obrněné auto světa: Upravené Audi RS7 zvládne až 325 km/h

K pohonu všech kol totiž Arquus přidává i řízení zadní nápravy, kterou lze ovládat nezávisle na natočení předních kol. Ve výsledku tak umí obrněnec jezdit částečně i bokem, razantně vylepšit svou manévrovatelnost v těžkém terénu, nehledě na zmenšení poloměru otáčení, když budou kola přední a zadní nápravy natočena v opačném směru.

Po vzoru nejnovějších trendů je ke všemu Scarabee vybaven i hybridním pohonným ústrojím, které armádnímu vozidlu propůjčuje dvojici výhod. Elektromotor o výkonu 75 kW (103 koní) neježe zajišťuje další porci výkonu naftové jednotce o výkonu 220 kW (300 koní), ale také zvládne pohánět auto čistě na elektřinu. Díky tomu se může Scarabee případě nutnosti pohybovat terénem v tichosti.

Když ještě reklamy na auta za něco stály: Volvo mělo odvahu, sebevědomí a drzost

Když ještě reklamy na auta za něco stály: Volvo mělo odvahu, sebevědomí a drzost

Vozidlo je uzpůsobeno k letecké přepravě, vejde se do většiny přepravních letadel a vrtulníků a nechybí i možnost spuštění vozu k zemi na padáku. Karoserii pak může doplnit řada příslušenství od zbraňových systémů po radary. Nakonec Arquus pracuje na myšlence dálkového ovládání nebo čistě autonomního řízení.

O Scarabee už projevila zájem například francouzská armáda, která obrněnce zvažuje pro rozsáhlou modernizaci svého vozového parku lehkých vozidel. Do roku 2025 by tak mohli Francouzi požívat celkem 725 kusů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 81 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků