Volvo vyrobilo asi nejbezpečnější auto světa. Obrněnec Arquus Scarabee jezdí i bokem

Pod hlavičkou Volva nevznikají bezpečná auta jen pro širou veřejnost. Tato novinka míří do armádního sektoru.

Arquus Scarabee je novým obrněným vozidlem od výrobce Arquus Defense, který byste možná znali pod dřívějším jménem Renault Trucks Defense. Po akvizici společnosti švédskou skupinou Volvo Group však došlo na přejmenování a hlavně znovuzavedení cílů, kterými je produkce lehkých a středně těžkých armádních vozidel. A nejnovějším přírůstkem je právě Scarabee.

Přibližně 6,6 tuny vážící obrněnec je samozřejmě vybaven pancéřováním ve formě kompozitních i ocelových panelů, převeze čtyřčlennou posádku a jen od pohledu jsou jeho terénní schopnosti jasné. Pod povrchem však skrývá zajímavou techniku, která se při nasazení v akci určitě bude hodit.

Toto je nejrychlejší obrněné auto světa: Upravené Audi RS7 zvládne až 325 km/h

Toto je nejrychlejší obrněné auto světa: Upravené Audi RS7 zvládne až 325 km/h

K pohonu všech kol totiž Arquus přidává i řízení zadní nápravy, kterou lze ovládat nezávisle na natočení předních kol. Ve výsledku tak umí obrněnec jezdit částečně i bokem, razantně vylepšit svou manévrovatelnost v těžkém terénu, nehledě na zmenšení poloměru otáčení, když budou kola přední a zadní nápravy natočena v opačném směru.

Po vzoru nejnovějších trendů je ke všemu Scarabee vybaven i hybridním pohonným ústrojím, které armádnímu vozidlu propůjčuje dvojici výhod. Elektromotor o výkonu 75 kW (103 koní) neježe zajišťuje další porci výkonu naftové jednotce o výkonu 220 kW (300 koní), ale také zvládne pohánět auto čistě na elektřinu. Díky tomu se může Scarabee případě nutnosti pohybovat terénem v tichosti.

Když ještě reklamy na auta za něco stály: Volvo mělo odvahu, sebevědomí a drzost

Když ještě reklamy na auta za něco stály: Volvo mělo odvahu, sebevědomí a drzost

Vozidlo je uzpůsobeno k letecké přepravě, vejde se do většiny přepravních letadel a vrtulníků a nechybí i možnost spuštění vozu k zemi na padáku. Karoserii pak může doplnit řada příslušenství od zbraňových systémů po radary. Nakonec Arquus pracuje na myšlence dálkového ovládání nebo čistě autonomního řízení.

O Scarabee už projevila zájem například francouzská armáda, která obrněnce zvažuje pro rozsáhlou modernizaci svého vozového parku lehkých vozidel. Do roku 2025 by tak mohli Francouzi požívat celkem 725 kusů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků