Volvo víří vody v Německu

Volvo se přibližuje svým největším rivalům na jejich domovské půdě v Německu. Tlačí na v klíčovém ukazateli, kterým je průměrná prodejní cena nových aut. Poslední výsledky Volva ukazují, že ambiciózní plány šéfa značky Stefana Jacobyho se začínají naplňovat.
Volvo víří vody v Německu

Volvo obsadilo v roce 2011 čtvrté místo. Auta švédské značky se prodávaly v Německu v průměru za 35 039 euro, což byl o 3.7 procenta lepší výsledek oproti roku 2010. Uvedlo to Centrum pro automobilový výzkum (CAV) Duisburgské univerzity.

Průměrná cena prodaných nových aut značky Volvo byla jen o 1281 euro nižší než průměrná cena prodaných nových vozů značky Audi. Ta vzrostla v roce 2011 o nicotných 0.3 procenta na 36 320 euro.

Na prvním místě žebříčku se umístilo BMW (39 938 euro) jen těsně následované značkou Mercedes-Benz (39 912 euro).

Volvo neskrývá ambici vklínit se mezi německé prémiové značky na největším evropském trhu. Plán Jacobyho zní zdvojnásobit roční prodeje na 800 000 vozů do roku 2020. Cíle pro Evropu jsou podobně ambiciózní: na konci desetiletí prodávat ročně 390 000 aut, to by byl skok o 61 procent oproti současnému stavu.

Co se týká ale celkových prodejů v Německu, tak má Volvo zatím stále co dohánět. Mezera mezi ním a německými konkurenty je zatím obrovská. Loni Volvo v Německu prodalo 33 888 aut, zatímco Mercedes-Benz 285 651 a Audi 250 708 (podle údajů KBA).

Některé údaje ze studie CAV:

  • Průměrná cena prodaných aut v Německu loni vzrostla o 3.9 procenta na 25 893 euro.
  • Fordy stály v průměru o 2150 euro více než vozy značky Opel (21 526 euro vs 19 381 euro).
  • Průměrná cena prodaných vozů Hyundaie byla téměř o 1000 euro vyšší než u Fiatu (15 976 euro vs. 14 994 euro).
  • Průměrná cena prodaných vozů Nissan vzrostla o 13 procent na 20 123 euro.
     
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 135 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků