Volvo víří vody v Německu

Volvo se přibližuje svým největším rivalům na jejich domovské půdě v Německu. Tlačí na v klíčovém ukazateli, kterým je průměrná prodejní cena nových aut. Poslední výsledky Volva ukazují, že ambiciózní plány šéfa značky Stefana Jacobyho se začínají naplňovat.
Volvo víří vody v Německu

Volvo obsadilo v roce 2011 čtvrté místo. Auta švédské značky se prodávaly v Německu v průměru za 35 039 euro, což byl o 3.7 procenta lepší výsledek oproti roku 2010. Uvedlo to Centrum pro automobilový výzkum (CAV) Duisburgské univerzity.

Průměrná cena prodaných nových aut značky Volvo byla jen o 1281 euro nižší než průměrná cena prodaných nových vozů značky Audi. Ta vzrostla v roce 2011 o nicotných 0.3 procenta na 36 320 euro.

Na prvním místě žebříčku se umístilo BMW (39 938 euro) jen těsně následované značkou Mercedes-Benz (39 912 euro).

Volvo neskrývá ambici vklínit se mezi německé prémiové značky na největším evropském trhu. Plán Jacobyho zní zdvojnásobit roční prodeje na 800 000 vozů do roku 2020. Cíle pro Evropu jsou podobně ambiciózní: na konci desetiletí prodávat ročně 390 000 aut, to by byl skok o 61 procent oproti současnému stavu.

Co se týká ale celkových prodejů v Německu, tak má Volvo zatím stále co dohánět. Mezera mezi ním a německými konkurenty je zatím obrovská. Loni Volvo v Německu prodalo 33 888 aut, zatímco Mercedes-Benz 285 651 a Audi 250 708 (podle údajů KBA).

Některé údaje ze studie CAV:

  • Průměrná cena prodaných aut v Německu loni vzrostla o 3.9 procenta na 25 893 euro.
  • Fordy stály v průměru o 2150 euro více než vozy značky Opel (21 526 euro vs 19 381 euro).
  • Průměrná cena prodaných vozů Hyundaie byla téměř o 1000 euro vyšší než u Fiatu (15 976 euro vs. 14 994 euro).
  • Průměrná cena prodaných vozů Nissan vzrostla o 13 procent na 20 123 euro.
     
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků