Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Švédská automobilka Volvo neustále pracuje na vývoji autonomního systému, který dokáže sám řídit auto v jakékoli situaci. Přesto není moc jasné, jestli budou řidiči možnosti autonomního řízení využívat naplno, protože i Volvo si uvědomuje, že některé řidiče řízení baví. A jsou také situace, ve kterých si samočinný systém nemůže vědět rady.

Autonomní řízení prý může snížit spotřebu paliva až o 10 %

Autonomní řízení prý může snížit spotřebu paliva až o 10 %

Volvo počítá s tím, že nejvíce bude systém využíván na dálnici. Automobilka si vlastně ani nedělá ambice vyvinout auto, které se zvládne řídit samo v komplikovaném městkém prostředí. Cílem je do pár let připravit autonomní systém, který auto bezpečně ukočíruje především na dálnici.

Dálnice je naopak podle Volva místo, kde je jízda poměrně nudná a vychází z poznatků, které značka získala od svých zákazníků a řidičů. Řidiči by právě na dálnici nejraději zapínali autonomní systém a čas trávili nějak produktivně, například prací. Je to také prostředí, které správné funkci autonomního systému sedí nejlépe a nemusí se tu počítat se stovkami proměnných, jako jsou chodci, cyklisté, otáčející se autobus a podobně.

Audi Q7 vs. Volvo XC90: Proč nezastaví před libovolnou překážkou

Audi Q7 vs. Volvo XC90: Proč nezastaví před libovolnou překážkou

Podle Volva je také důležité prohlášení, že značka přebírá odpovědnost za případnou nehodu, která by se stala se zapnutým autonomním systémem. Automobilka říká, že aby byl systém komerčně úspěšný a zákazníci si za něj ochotně připlatili, musí být stoprocentně bezpečný a řidič musí mít důvod mu důvěřovat.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků