Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Švédská automobilka Volvo neustále pracuje na vývoji autonomního systému, který dokáže sám řídit auto v jakékoli situaci. Přesto není moc jasné, jestli budou řidiči možnosti autonomního řízení využívat naplno, protože i Volvo si uvědomuje, že některé řidiče řízení baví. A jsou také situace, ve kterých si samočinný systém nemůže vědět rady.

Život řidiče | Bezpečnost | Palivo

Autonomní řízení prý může snížit spotřebu paliva až o 10 %

Volvo počítá s tím, že nejvíce bude systém využíván na dálnici. Automobilka si vlastně ani nedělá ambice vyvinout auto, které se zvládne řídit samo v komplikovaném městkém prostředí. Cílem je do pár let připravit autonomní systém, který auto bezpečně ukočíruje především na dálnici.

Dálnice je naopak podle Volva místo, kde je jízda poměrně nudná a vychází z poznatků, které značka získala od svých zákazníků a řidičů. Řidiči by právě na dálnici nejraději zapínali autonomní systém a čas trávili nějak produktivně, například prací. Je to také prostředí, které správné funkci autonomního systému sedí nejlépe a nemusí se tu počítat se stovkami proměnných, jako jsou chodci, cyklisté, otáčející se autobus a podobně.

Technika | SUV | Bezpečnost | Video | Luxusní auta | Audi | Volvo

Audi Q7 vs. Volvo XC90: Proč nezastaví před libovolnou překážkou

Podle Volva je také důležité prohlášení, že značka přebírá odpovědnost za případnou nehodu, která by se stala se zapnutým autonomním systémem. Automobilka říká, že aby byl systém komerčně úspěšný a zákazníci si za něj ochotně připlatili, musí být stoprocentně bezpečný a řidič musí mít důvod mu důvěřovat.

Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 268 000 Kč
Volvo V70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 209 064 km
Cena: 205 000 Kč
Volvo V60 2.4
Rok výroby: 2011
Stav: 114 904 km
Cena: 305 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků