Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Švédská automobilka Volvo neustále pracuje na vývoji autonomního systému, který dokáže sám řídit auto v jakékoli situaci. Přesto není moc jasné, jestli budou řidiči možnosti autonomního řízení využívat naplno, protože i Volvo si uvědomuje, že některé řidiče řízení baví. A jsou také situace, ve kterých si samočinný systém nemůže vědět rady.

Autonomní řízení prý může snížit spotřebu paliva až o 10 %

Autonomní řízení prý může snížit spotřebu paliva až o 10 %

Volvo počítá s tím, že nejvíce bude systém využíván na dálnici. Automobilka si vlastně ani nedělá ambice vyvinout auto, které se zvládne řídit samo v komplikovaném městkém prostředí. Cílem je do pár let připravit autonomní systém, který auto bezpečně ukočíruje především na dálnici.

Dálnice je naopak podle Volva místo, kde je jízda poměrně nudná a vychází z poznatků, které značka získala od svých zákazníků a řidičů. Řidiči by právě na dálnici nejraději zapínali autonomní systém a čas trávili nějak produktivně, například prací. Je to také prostředí, které správné funkci autonomního systému sedí nejlépe a nemusí se tu počítat se stovkami proměnných, jako jsou chodci, cyklisté, otáčející se autobus a podobně.

Audi Q7 vs. Volvo XC90: Proč nezastaví před libovolnou překážkou

Audi Q7 vs. Volvo XC90: Proč nezastaví před libovolnou překážkou

Podle Volva je také důležité prohlášení, že značka přebírá odpovědnost za případnou nehodu, která by se stala se zapnutým autonomním systémem. Automobilka říká, že aby byl systém komerčně úspěšný a zákazníci si za něj ochotně připlatili, musí být stoprocentně bezpečný a řidič musí mít důvod mu důvěřovat.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků