Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Švédská automobilka Volvo neustále pracuje na vývoji autonomního systému, který dokáže sám řídit auto v jakékoli situaci. Přesto není moc jasné, jestli budou řidiči možnosti autonomního řízení využívat naplno, protože i Volvo si uvědomuje, že některé řidiče řízení baví. A jsou také situace, ve kterých si samočinný systém nemůže vědět rady.

Autonomní řízení prý může snížit spotřebu paliva až o 10 %

Autonomní řízení prý může snížit spotřebu paliva až o 10 %

Volvo počítá s tím, že nejvíce bude systém využíván na dálnici. Automobilka si vlastně ani nedělá ambice vyvinout auto, které se zvládne řídit samo v komplikovaném městkém prostředí. Cílem je do pár let připravit autonomní systém, který auto bezpečně ukočíruje především na dálnici.

Dálnice je naopak podle Volva místo, kde je jízda poměrně nudná a vychází z poznatků, které značka získala od svých zákazníků a řidičů. Řidiči by právě na dálnici nejraději zapínali autonomní systém a čas trávili nějak produktivně, například prací. Je to také prostředí, které správné funkci autonomního systému sedí nejlépe a nemusí se tu počítat se stovkami proměnných, jako jsou chodci, cyklisté, otáčející se autobus a podobně.

Audi Q7 vs. Volvo XC90: Proč nezastaví před libovolnou překážkou

Audi Q7 vs. Volvo XC90: Proč nezastaví před libovolnou překážkou

Podle Volva je také důležité prohlášení, že značka přebírá odpovědnost za případnou nehodu, která by se stala se zapnutým autonomním systémem. Automobilka říká, že aby byl systém komerčně úspěšný a zákazníci si za něj ochotně připlatili, musí být stoprocentně bezpečný a řidič musí mít důvod mu důvěřovat.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků