Volvo vás již brzy odnaučí řídit… Pokud se necháte

Kdo z nás by neuvítal nějakého náhradního řidiče v městských zácpách, když se plouží pětikilometrovou rychlostí. Anebo spíše touto rychlostí poskakuje. To si řekli konstruktéři švédského Volva a vrhli se před časem do díla.
Volvo vás již brzy odnaučí řídit… Pokud se necháte

Začali vyvíjet nový systém, díky němuž je automobil v pomalu se pohybujících kolonách (do rychlosti 50 km/h) schopen automaticky následovat vozidlo jedoucí před ním. Nyní na projektu finišují. Vše prý bude připraveno do výroby v roce 2014.

Na jedné straně je jistě fajn, že by nám to ulehčilo život. Na straně druhé tento další krok na cestě k „autonomnímu řízení“ trochu děsí. Kde to skončí? Budou auta bez řidičů? Povinně bez volantu? Pedálů?

Zní to trochu jako science fiction, ale zřejmě to bude již za pár let realita. Vždyť třeba pro Volvo je dnes vývoj „autonomní řízení“, kdy volant, akceleraci i brzdění automaticky ovládá samo vozidlo a vyžaduje pouze minimální zásahy řidiče hlavní prioritou.

„Zásluhou této technologii bude řízení v kolonách, které jsou méně příjemnou částí každodenního městského života, pohodlnější. Umožní vám bezpečnou a klidnou jízdu v pomalém provozu,“ vysvětluje Peter Mertens, vrchní viceprezident pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Car Corporation.

Asistenční systém pro jízdu v dopravních zácpách je výsledkem dalšího vývoje adaptivního tempomatu a asistenta pro udržení vozidla v jízdním pruhu, které byly představeny počátkem roku 2012 v novém Volvu V40.

A jak to funguje? 

Řidič asistenta pro jízdu v dopravních zácpách aktivuje stiskem tlačítka. Poté motor, brzdy i řízení začnou reagovat automaticky. Adaptivní tempomat umožňuje bezpečnou a komfortní jízdu, neboť sám udržuje odstup od vozidla vpředu, zatímco řízení je plně automatické.

„Automobil následuje vozidlo jedoucí před ním ve stejném jízdním pruhu. O všech aspektech jízdy však vždy rozhoduje řidič. Ten může kdykoliv nad vozidlem znovu převzít kontrolu,“ říká Peter Mertens.
 

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků