Proč jen nekritický obdiv??? Je to horší než teleshoping:-D:-D:-D
Kdysi jeden chytrý člověk řekl, že alkohol je metla lidstva. Ale tenktrát jistě netušil, že alkohol se metlou stane v případě, že se přestane pít a začne se na něj jezdit. Kolik lidí už zemřelo hlady, kvůli výrobě alkoholu (biopaliv) ?
Nikdo významný:-D:-D
9,2 l/100 km benzínu a kolik E 85 . To už tam zaujatý redaktor nenapsal. Příroda nejsou pole řepky a obilí. :-O:-O:-O
Asi 11,5 litru (a to minimálně) Příroda je třeba louka,les. Ne pole. A ladem už moc půdy neleží.Kam oko dohlédne je žluto. Olej je 2x dražší,pečivo je dražší . A zmetek Bursík pořád nechce umřít. SZ už nikdy více. Mosty pro medvěda ať si debilové staví jinde. Zasraní ekofašisté:-D:-D
Čím víc se budou pěstovat plodiny na biopaliva, tím míň se budou pěstovat plodiny na jídlo. Díky tomu bude jídlo dražší a to je jen dobře. V Evropě i Americe máme stejně problém s obezitou, protože se všichni pořád přežíráme, takže to zdražení nám jen prospěje :-D:-D;-)
Tak to je fakt, ale zdražuje se celosvětově a v některých zemích budou lidi chcípat hladem... Což o to, lidí je dost že? Ale koukat na ty ubožáky co musí jíst odpadky není moc příjemné...
Ech, do značné míry máte pravdu. Na druhou stranu je třeba dodat, že vyšší výkupní ceny plodin k produkci biopaliv mohou motivovat zemědělce k osetí i té půdy, kterou by jinak neměli v plánu využívat.
Petr1968, tohle už opravdu přeháníte! Přestaňte mě laskavě v Garáži nazývat "ekofašistou"!!! Mohl byste se laskavě začít chovat slušně? Provinil jsem se snad tím, že jsem napsal o novém motoru?! Tím jsem zaujatý? Kdybych se sížil k Vašemu způsobu přemýšlení, začal bych rozhlašovat, že jste podplacený producenty elektromobilů, pro něž se pokoušíte lobbovat za co nejrychlejší vyčerpání zbytků zásob ropy. Což by bylo sice tvrzení vzhledem k Vašemu vystupování relevantní, ale poněkud infantilní.
Nemusíte vykat.
EKOFAŠISMUS EXISTUJE:-D:-D ELEKTROMOBIL NEBUDE,NEBUDE PROUD:-D KDYŽ NEBUDE VÍTR;-);-) NEBO NEBUDE SVÍTIT SLUNCE:-P A JENOM ,KLID,JDU JEZDIT NA KOLE S UKRADENOU DCEROU:-(
Všude pole: Zelený sen:-D:-D:-D
:-D:-D:-D To je také pravda. Konečně řešení.
Biopaliva bez dotací by neměla vůbec šanci. Všechno zaplatí daňový poplatník a CO 2 bude ještě více.
Proč by neměla biopaliva šanci ? Ve Švédsku stojí litr E85 v přepočtu cca 24,- Kč za litr. Švédové část vyrábí sami z dřevoodpadu, ale většinu bioethanolu kupují za tržní ceny v Brazílii. Když vezmu v úvahu, že E85 zvyšuje spotřebu cca o 1/3, tak jsme někde na 32,- Kč za litr ve srovnání s benzínem. V USA kde se bioethanol vyrábí z dotovaných plodin stojí průměrně 1 gallon 3,04 USD, což znamená, že 1 litr E85 vyjde v přepočtu na 13,22 Kč za litr. Např. v Colloradu stojí E85 dokonce jen 2,35 USD/gallon = 10,22 Kč/litr.Při jízdě na E85 klesne množství vypuštěného CO2 o 30-80 %. Nicméně podle mne není CO2 tak velký problém jak se prezentuje, za problém spíše považuji ostatní splodiny jdoucí z výfuků aut, čehož je zářným důkazem kalifornský smog.
Tržní cena brazilského lihu je 17kč,kdyby byla na líh stejná daň jako na ostatní paliva,pak je cena naprosto někde jinde. Počítat se musí i CO2 který vzniká při výrobě,ne jen při spalování. A to nemluvím o úbytku lesů.Nemám nic proti biopalivům,pokud nebudou z potravin a na úkor životního prostředí.
Dobrý den, "zaujatý redaktor" v tomto případě musel vycházen z oficiálních zdrojů, které v případě spotřeby mluví o "palivu" (fuel). Vzápětí zcela otevřeně uvádějí, že v provozu na E85 má vůz až o 30% vyšší spotřebu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.