Volvo V70/S80 Flexifuel: 200 lihových koní

O tom, že k životnímu prostředí ohleduplné auto nemusí být nudné ani technologicky překombinované, se znaží přesvědčit Volvo.

Pro své modely V70 a S80 proto nyní nabízí přeplňovaný zážehový pětiválec, označený 2,5 FT, který lze bez potíží prvozovat na běžný Natural 95, biolihové palivo E85, nebo na směs těchto paliv v libovolném poměru. Motor má objem 2,5 l a dává solidní výkon 200 koní a točivý moment 300 Nm. Spotřeba v kombinovaném provozu přitom činí v kombinaci s manuálním řazením u obou vozů 9,2 l/100 km. Kromě toho lze oba vozy objednat také s automatickými převodovkami. Volvo dosud pro palivo E85 nabízelo pouze atmosféricky plněné motory, a sice hlavně 1,8F s výkonem 125 koní, určený k pohonu vozů C30, S40 a V50. Dvoulitrová verze téže jednotky dává až 145 koní a je od loňska dostupná pro vozy S80 a V70, což znamená, že motor pro provoz na E85 lze pořídit u celkem pěti modelů Volva.
 
Výkon nového přeplňovaného motoru přitom mohl být podle konstruktérů vyšší, ale taková jednotka by zvláště ve vyšších otáčkách vykazovala zvýšenou spotřebu. Suma 200 koní přitom byla vyhodnocena jako z hlediska výkonu a spotřeby optimální, upravený motor je tak schopný pracovat s poměrně chudou směsí s podílem 14,7 dílů vzduchu k jednomu dílu paliva.

Bioetanol, jenž je základem směsi E85, patří mezi obnovitelné zdroje energie, neboť jej lze vyrábět z široké palety zemědělských plodin a odpadů, a navíc pomáhá chránit tenčící se zásoby ropy. Při jeho spalování lze vznikající oxidy uhlíku považovat za součást přirozeného přírodního cyklu. Ačkoli E85 není tolik energeticky vydatné jako benzín nebo nafta a motor Flexifuel má při provozu na něj vyšší spotřebu paliva než v případě jízdy na benzín, jedná se o zajímavé a praktické řešení pro krátkodobý a střednědobý časový horizont. Největším trhem pro vozy s pohonem na bioetanol je stále a již tradičně Švédsko, ale poptávka roste také v ostatních severských zemích, ve Francii, Británii či Švýcarsku, ale rovněž třeba v Thajsku. Argumenty, podle kterých jde o řešení špatné, které uzurpuje suroviny učené k výrobě potravin jsou alespoň u nás liché, všimneme-li si, kolik nevyužité půdy na našich polích zeje prázdnotou.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo V70 a S80 Flexifuel

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků