Volvo V70/S80 Flexifuel: 200 lihových koní

O tom, že k životnímu prostředí ohleduplné auto nemusí být nudné ani technologicky překombinované, se znaží přesvědčit Volvo.

Pro své modely V70 a S80 proto nyní nabízí přeplňovaný zážehový pětiválec, označený 2,5 FT, který lze bez potíží prvozovat na běžný Natural 95, biolihové palivo E85, nebo na směs těchto paliv v libovolném poměru. Motor má objem 2,5 l a dává solidní výkon 200 koní a točivý moment 300 Nm. Spotřeba v kombinovaném provozu přitom činí v kombinaci s manuálním řazením u obou vozů 9,2 l/100 km. Kromě toho lze oba vozy objednat také s automatickými převodovkami. Volvo dosud pro palivo E85 nabízelo pouze atmosféricky plněné motory, a sice hlavně 1,8F s výkonem 125 koní, určený k pohonu vozů C30, S40 a V50. Dvoulitrová verze téže jednotky dává až 145 koní a je od loňska dostupná pro vozy S80 a V70, což znamená, že motor pro provoz na E85 lze pořídit u celkem pěti modelů Volva.
 
Výkon nového přeplňovaného motoru přitom mohl být podle konstruktérů vyšší, ale taková jednotka by zvláště ve vyšších otáčkách vykazovala zvýšenou spotřebu. Suma 200 koní přitom byla vyhodnocena jako z hlediska výkonu a spotřeby optimální, upravený motor je tak schopný pracovat s poměrně chudou směsí s podílem 14,7 dílů vzduchu k jednomu dílu paliva.

Bioetanol, jenž je základem směsi E85, patří mezi obnovitelné zdroje energie, neboť jej lze vyrábět z široké palety zemědělských plodin a odpadů, a navíc pomáhá chránit tenčící se zásoby ropy. Při jeho spalování lze vznikající oxidy uhlíku považovat za součást přirozeného přírodního cyklu. Ačkoli E85 není tolik energeticky vydatné jako benzín nebo nafta a motor Flexifuel má při provozu na něj vyšší spotřebu paliva než v případě jízdy na benzín, jedná se o zajímavé a praktické řešení pro krátkodobý a střednědobý časový horizont. Největším trhem pro vozy s pohonem na bioetanol je stále a již tradičně Švédsko, ale poptávka roste také v ostatních severských zemích, ve Francii, Británii či Švýcarsku, ale rovněž třeba v Thajsku. Argumenty, podle kterých jde o řešení špatné, které uzurpuje suroviny učené k výrobě potravin jsou alespoň u nás liché, všimneme-li si, kolik nevyužité půdy na našich polích zeje prázdnotou.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo V70 a S80 Flexifuel

 

bazar

Volvo V50 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 112 482 km
Cena: 210 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 730 km
Cena: 560 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2009
Stav: 175 886 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2007
Stav: 282 174 km
Cena: 166 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků