Volvo V70/S80 Flexifuel: 200 lihových koní

O tom, že k životnímu prostředí ohleduplné auto nemusí být nudné ani technologicky překombinované, se znaží přesvědčit Volvo.

Pro své modely V70 a S80 proto nyní nabízí přeplňovaný zážehový pětiválec, označený 2,5 FT, který lze bez potíží prvozovat na běžný Natural 95, biolihové palivo E85, nebo na směs těchto paliv v libovolném poměru. Motor má objem 2,5 l a dává solidní výkon 200 koní a točivý moment 300 Nm. Spotřeba v kombinovaném provozu přitom činí v kombinaci s manuálním řazením u obou vozů 9,2 l/100 km. Kromě toho lze oba vozy objednat také s automatickými převodovkami. Volvo dosud pro palivo E85 nabízelo pouze atmosféricky plněné motory, a sice hlavně 1,8F s výkonem 125 koní, určený k pohonu vozů C30, S40 a V50. Dvoulitrová verze téže jednotky dává až 145 koní a je od loňska dostupná pro vozy S80 a V70, což znamená, že motor pro provoz na E85 lze pořídit u celkem pěti modelů Volva.
 
Výkon nového přeplňovaného motoru přitom mohl být podle konstruktérů vyšší, ale taková jednotka by zvláště ve vyšších otáčkách vykazovala zvýšenou spotřebu. Suma 200 koní přitom byla vyhodnocena jako z hlediska výkonu a spotřeby optimální, upravený motor je tak schopný pracovat s poměrně chudou směsí s podílem 14,7 dílů vzduchu k jednomu dílu paliva.

Bioetanol, jenž je základem směsi E85, patří mezi obnovitelné zdroje energie, neboť jej lze vyrábět z široké palety zemědělských plodin a odpadů, a navíc pomáhá chránit tenčící se zásoby ropy. Při jeho spalování lze vznikající oxidy uhlíku považovat za součást přirozeného přírodního cyklu. Ačkoli E85 není tolik energeticky vydatné jako benzín nebo nafta a motor Flexifuel má při provozu na něj vyšší spotřebu paliva než v případě jízdy na benzín, jedná se o zajímavé a praktické řešení pro krátkodobý a střednědobý časový horizont. Největším trhem pro vozy s pohonem na bioetanol je stále a již tradičně Švédsko, ale poptávka roste také v ostatních severských zemích, ve Francii, Británii či Švýcarsku, ale rovněž třeba v Thajsku. Argumenty, podle kterých jde o řešení špatné, které uzurpuje suroviny učené k výrobě potravin jsou alespoň u nás liché, všimneme-li si, kolik nevyužité půdy na našich polích zeje prázdnotou.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo V70 a S80 Flexifuel

 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků