Volvo V70 R-Design: ostřeji s vůní lihu

Nová verze kombi V70 R-Design přináší kromě vzhledových změn a úprav na podvozku i možnost spalovat palivo s příměsí etanolu.

Stalo se běžnou praxí, že automobilky připravují zvláštní, pro sportovněji založené řidiče připravené verze svých modelů. Podobné je i Volvo V70, ježspolu s přídomkem a znaky R-Design hraje do noty zákazníkům, kteří se chtějí odlišovat. Ale jak už jsme u Volva zvykem, změny se netýkají jen doplňkového oplastování, ale vozem prostupují v řadě detaiů.

Nové Volvo V70 R-Design bude v Evropě k dostání od poloviny tohoto roku. Na první pohled se od ostatních sourozenců liší tmavou maskou chladiče s matně stříbrným rámováním a typickou úhlopříčkou, jež prochází pod čtvercovým znakem švédské automobilky. Podobným matně-lesklým materiálem jsou obloženy také rámy oklolo předních mlhovek či velká vnější zpětná zrcátka a spodní část volantu. Naopak koncovky výfuků jsou vyvedeny v lesklém kovovém povrchu, zatímco spoiler nad „pátými“ dveřmi je lakován v barvě karosérie. Agresivní vnější vzhled vozu podtrhují specifické osmnáctipalcové pětipaprskové ráfky „Cratus“, pochopitelně vyrobené z lehkých slitin. 
Interiér se liší zvláštním černým koženým čalouněním, jehož šedé prvky na sedadlech a obloženích dveří korespondují s popužitím podobného materiálu na exteriéru vozu. Kožené potahy jsou na několika místech opatřeny vylisovanými logy R-design. Do matna leštěným hliníkem jsou v této verzi obloženy také části palibní desky včetně středové konzole, pedály, ale rovněž spodní část sportovního čtyřpaprskového volantu. Ten na svých ramenech nese obvyklá tlačítka dálkového ovládání audiosoustavy a tempomatu a jeho členitý věnec je obložen několika druhy kůže.

Jak již bylo řečeno v úvodu, nové Volvo V70 R-Design nekráčí ve šlépějích pouhého otického tuningu. Poněkud „do sportovna“ byl odladěn podvozek, jenž klesl o 20 mm vpředu a o 15 mm vzadu. Kromě toho získal nové, tužší stabilizátoy, jež mají volzu zaručit ještě přesnější kontakt řidiče s vozovkou.

Současně s kombíkem V70 R-Design představí Volvo také typ určený pro policejní sbory a odovzený od výše popsaného modelu. Tyto vozy disponují motory 2,5L FT (flex-fuel turbo), jež jsou konstruovány k provozu i na palivo E85, tedy benzín s příměsí biolihu v poměru od 0 do 85%. I přesto vozy s takovým motorem mají výkon 200 koní a točivý moment přes 300 Nm, z 0 zrychlí za slušných 7,6 s a dosáhne rychlosti vysoko přes 200 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V70 R-Design
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky