Volvo V70 R-Design: ostřeji s vůní lihu

Nová verze kombi V70 R-Design přináší kromě vzhledových změn a úprav na podvozku i možnost spalovat palivo s příměsí etanolu.

Stalo se běžnou praxí, že automobilky připravují zvláštní, pro sportovněji založené řidiče připravené verze svých modelů. Podobné je i Volvo V70, ježspolu s přídomkem a znaky R-Design hraje do noty zákazníkům, kteří se chtějí odlišovat. Ale jak už jsme u Volva zvykem, změny se netýkají jen doplňkového oplastování, ale vozem prostupují v řadě detaiů.

Nové Volvo V70 R-Design bude v Evropě k dostání od poloviny tohoto roku. Na první pohled se od ostatních sourozenců liší tmavou maskou chladiče s matně stříbrným rámováním a typickou úhlopříčkou, jež prochází pod čtvercovým znakem švédské automobilky. Podobným matně-lesklým materiálem jsou obloženy také rámy oklolo předních mlhovek či velká vnější zpětná zrcátka a spodní část volantu. Naopak koncovky výfuků jsou vyvedeny v lesklém kovovém povrchu, zatímco spoiler nad „pátými“ dveřmi je lakován v barvě karosérie. Agresivní vnější vzhled vozu podtrhují specifické osmnáctipalcové pětipaprskové ráfky „Cratus“, pochopitelně vyrobené z lehkých slitin. 
Interiér se liší zvláštním černým koženým čalouněním, jehož šedé prvky na sedadlech a obloženích dveří korespondují s popužitím podobného materiálu na exteriéru vozu. Kožené potahy jsou na několika místech opatřeny vylisovanými logy R-design. Do matna leštěným hliníkem jsou v této verzi obloženy také části palibní desky včetně středové konzole, pedály, ale rovněž spodní část sportovního čtyřpaprskového volantu. Ten na svých ramenech nese obvyklá tlačítka dálkového ovládání audiosoustavy a tempomatu a jeho členitý věnec je obložen několika druhy kůže.

Jak již bylo řečeno v úvodu, nové Volvo V70 R-Design nekráčí ve šlépějích pouhého otického tuningu. Poněkud „do sportovna“ byl odladěn podvozek, jenž klesl o 20 mm vpředu a o 15 mm vzadu. Kromě toho získal nové, tužší stabilizátoy, jež mají volzu zaručit ještě přesnější kontakt řidiče s vozovkou.

Současně s kombíkem V70 R-Design představí Volvo také typ určený pro policejní sbory a odovzený od výše popsaného modelu. Tyto vozy disponují motory 2,5L FT (flex-fuel turbo), jež jsou konstruovány k provozu i na palivo E85, tedy benzín s příměsí biolihu v poměru od 0 do 85%. I přesto vozy s takovým motorem mají výkon 200 koní a točivý moment přes 300 Nm, z 0 zrychlí za slušných 7,6 s a dosáhne rychlosti vysoko přes 200 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V70 R-Design

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 740 km
Cena: 540 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 199 811 km
Cena: 390 000 Kč
Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků