Volvo V70 R-Design: ostřeji s vůní lihu

Nová verze kombi V70 R-Design přináší kromě vzhledových změn a úprav na podvozku i možnost spalovat palivo s příměsí etanolu.

Stalo se běžnou praxí, že automobilky připravují zvláštní, pro sportovněji založené řidiče připravené verze svých modelů. Podobné je i Volvo V70, ježspolu s přídomkem a znaky R-Design hraje do noty zákazníkům, kteří se chtějí odlišovat. Ale jak už jsme u Volva zvykem, změny se netýkají jen doplňkového oplastování, ale vozem prostupují v řadě detaiů.

Nové Volvo V70 R-Design bude v Evropě k dostání od poloviny tohoto roku. Na první pohled se od ostatních sourozenců liší tmavou maskou chladiče s matně stříbrným rámováním a typickou úhlopříčkou, jež prochází pod čtvercovým znakem švédské automobilky. Podobným matně-lesklým materiálem jsou obloženy také rámy oklolo předních mlhovek či velká vnější zpětná zrcátka a spodní část volantu. Naopak koncovky výfuků jsou vyvedeny v lesklém kovovém povrchu, zatímco spoiler nad „pátými“ dveřmi je lakován v barvě karosérie. Agresivní vnější vzhled vozu podtrhují specifické osmnáctipalcové pětipaprskové ráfky „Cratus“, pochopitelně vyrobené z lehkých slitin. 
Interiér se liší zvláštním černým koženým čalouněním, jehož šedé prvky na sedadlech a obloženích dveří korespondují s popužitím podobného materiálu na exteriéru vozu. Kožené potahy jsou na několika místech opatřeny vylisovanými logy R-design. Do matna leštěným hliníkem jsou v této verzi obloženy také části palibní desky včetně středové konzole, pedály, ale rovněž spodní část sportovního čtyřpaprskového volantu. Ten na svých ramenech nese obvyklá tlačítka dálkového ovládání audiosoustavy a tempomatu a jeho členitý věnec je obložen několika druhy kůže.

Jak již bylo řečeno v úvodu, nové Volvo V70 R-Design nekráčí ve šlépějích pouhého otického tuningu. Poněkud „do sportovna“ byl odladěn podvozek, jenž klesl o 20 mm vpředu a o 15 mm vzadu. Kromě toho získal nové, tužší stabilizátoy, jež mají volzu zaručit ještě přesnější kontakt řidiče s vozovkou.

Současně s kombíkem V70 R-Design představí Volvo také typ určený pro policejní sbory a odovzený od výše popsaného modelu. Tyto vozy disponují motory 2,5L FT (flex-fuel turbo), jež jsou konstruovány k provozu i na palivo E85, tedy benzín s příměsí biolihu v poměru od 0 do 85%. I přesto vozy s takovým motorem mají výkon 200 koní a točivý moment přes 300 Nm, z 0 zrychlí za slušných 7,6 s a dosáhne rychlosti vysoko přes 200 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V70 R-Design
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků