Volvo V70 R-Design: ostřeji s vůní lihu

Nová verze kombi V70 R-Design přináší kromě vzhledových změn a úprav na podvozku i možnost spalovat palivo s příměsí etanolu.

Stalo se běžnou praxí, že automobilky připravují zvláštní, pro sportovněji založené řidiče připravené verze svých modelů. Podobné je i Volvo V70, ježspolu s přídomkem a znaky R-Design hraje do noty zákazníkům, kteří se chtějí odlišovat. Ale jak už jsme u Volva zvykem, změny se netýkají jen doplňkového oplastování, ale vozem prostupují v řadě detaiů.

Nové Volvo V70 R-Design bude v Evropě k dostání od poloviny tohoto roku. Na první pohled se od ostatních sourozenců liší tmavou maskou chladiče s matně stříbrným rámováním a typickou úhlopříčkou, jež prochází pod čtvercovým znakem švédské automobilky. Podobným matně-lesklým materiálem jsou obloženy také rámy oklolo předních mlhovek či velká vnější zpětná zrcátka a spodní část volantu. Naopak koncovky výfuků jsou vyvedeny v lesklém kovovém povrchu, zatímco spoiler nad „pátými“ dveřmi je lakován v barvě karosérie. Agresivní vnější vzhled vozu podtrhují specifické osmnáctipalcové pětipaprskové ráfky „Cratus“, pochopitelně vyrobené z lehkých slitin. 
Interiér se liší zvláštním černým koženým čalouněním, jehož šedé prvky na sedadlech a obloženích dveří korespondují s popužitím podobného materiálu na exteriéru vozu. Kožené potahy jsou na několika místech opatřeny vylisovanými logy R-design. Do matna leštěným hliníkem jsou v této verzi obloženy také části palibní desky včetně středové konzole, pedály, ale rovněž spodní část sportovního čtyřpaprskového volantu. Ten na svých ramenech nese obvyklá tlačítka dálkového ovládání audiosoustavy a tempomatu a jeho členitý věnec je obložen několika druhy kůže.

Jak již bylo řečeno v úvodu, nové Volvo V70 R-Design nekráčí ve šlépějích pouhého otického tuningu. Poněkud „do sportovna“ byl odladěn podvozek, jenž klesl o 20 mm vpředu a o 15 mm vzadu. Kromě toho získal nové, tužší stabilizátoy, jež mají volzu zaručit ještě přesnější kontakt řidiče s vozovkou.

Současně s kombíkem V70 R-Design představí Volvo také typ určený pro policejní sbory a odovzený od výše popsaného modelu. Tyto vozy disponují motory 2,5L FT (flex-fuel turbo), jež jsou konstruovány k provozu i na palivo E85, tedy benzín s příměsí biolihu v poměru od 0 do 85%. I přesto vozy s takovým motorem mají výkon 200 koní a točivý moment přes 300 Nm, z 0 zrychlí za slušných 7,6 s a dosáhne rychlosti vysoko přes 200 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V70 R-Design
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků