Volvo V60 Plug-in hybrid: předprodukční verze již v Ženevě

Volvo V60 Plug-in hybrid: předprodukční verze již v Ženevě

Automobilka Volvo oznámila, že na autosalonu v Ženevě představí veřejnosti sériové provedení svého kombi Volvo V60 v hybridním provedení, jež by se do prodejů mělo dostat již na počátku příštího roku. Ačkoli tedy nepůjde vyloženě o studii, je možné, že se nakonec v detailech ještě změní.

Jedním dechem je třeba dodat, že slibované parametry tohoto dieselelektrického kombíku jsou bezmála fantastické: v průměru má Volvo V60 Plug-in Hybrid vykázat spotřebu 1,9 l/100 km, emise CO2 ve výši 50 g/km a na čistě elektrický pohon urazit až 50 km. Taková spotřeba je ale u tak velkého vozu prakticky nereálná a je jí zřejmě dosaženo jen na papíře. Stačí počítat jen množství paliva spotřebované během prvních 100 kilometrů jízdy, kdy právě zmíněných 50 zajistí jaksi pominutá energie z akumulátorů a na druhých 50 „spalovacích” kilometrů vůz spotřebuje 1,9 litru nafty. Odběr 3,8 litru nafty při mimoměstské jízdě by již reálná být mohl...

Pohonná soustava nového modelu vznikla ze spolupráce automobilky Volvo s švédským dodavatelem energie Vattenfall a jejím ústředím je vznětový pětiválec Volvo D5, jenž na kola přední nápravy skrze šestistupňovou automatickou převodovku přenáší výkon 215 koní (158 kW) a točivý moment 440 Nm. Zadní náprava je pak opatřena elektromotorem soustavy ERAD (Electric Rear Axle Drive) s výkonem 95 koní (70 kW) a napájením li-ionovými akumulátory o kapacitě 12 kWh.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo V60 již během několika měsíců nabídne průměrnou spotřebu 1,9 l/100 km, ale zřejmě jen na papíře
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků