Volvo V60 Plug-in hybrid: předprodukční verze již v Ženevě

Volvo V60 Plug-in hybrid: předprodukční verze již v Ženevě

Automobilka Volvo oznámila, že na autosalonu v Ženevě představí veřejnosti sériové provedení svého kombi Volvo V60 v hybridním provedení, jež by se do prodejů mělo dostat již na počátku příštího roku. Ačkoli tedy nepůjde vyloženě o studii, je možné, že se nakonec v detailech ještě změní.

Jedním dechem je třeba dodat, že slibované parametry tohoto dieselelektrického kombíku jsou bezmála fantastické: v průměru má Volvo V60 Plug-in Hybrid vykázat spotřebu 1,9 l/100 km, emise CO2 ve výši 50 g/km a na čistě elektrický pohon urazit až 50 km. Taková spotřeba je ale u tak velkého vozu prakticky nereálná a je jí zřejmě dosaženo jen na papíře. Stačí počítat jen množství paliva spotřebované během prvních 100 kilometrů jízdy, kdy právě zmíněných 50 zajistí jaksi pominutá energie z akumulátorů a na druhých 50 „spalovacích” kilometrů vůz spotřebuje 1,9 litru nafty. Odběr 3,8 litru nafty při mimoměstské jízdě by již reálná být mohl...

Pohonná soustava nového modelu vznikla ze spolupráce automobilky Volvo s švédským dodavatelem energie Vattenfall a jejím ústředím je vznětový pětiválec Volvo D5, jenž na kola přední nápravy skrze šestistupňovou automatickou převodovku přenáší výkon 215 koní (158 kW) a točivý moment 440 Nm. Zadní náprava je pak opatřena elektromotorem soustavy ERAD (Electric Rear Axle Drive) s výkonem 95 koní (70 kW) a napájením li-ionovými akumulátory o kapacitě 12 kWh.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo V60 již během několika měsíců nabídne průměrnou spotřebu 1,9 l/100 km, ale zřejmě jen na papíře
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků