Volvo V60 Plug-in hybrid: předprodukční verze již v Ženevě

Volvo V60 Plug-in hybrid: předprodukční verze již v Ženevě

Automobilka Volvo oznámila, že na autosalonu v Ženevě představí veřejnosti sériové provedení svého kombi Volvo V60 v hybridním provedení, jež by se do prodejů mělo dostat již na počátku příštího roku. Ačkoli tedy nepůjde vyloženě o studii, je možné, že se nakonec v detailech ještě změní.

Jedním dechem je třeba dodat, že slibované parametry tohoto dieselelektrického kombíku jsou bezmála fantastické: v průměru má Volvo V60 Plug-in Hybrid vykázat spotřebu 1,9 l/100 km, emise CO2 ve výši 50 g/km a na čistě elektrický pohon urazit až 50 km. Taková spotřeba je ale u tak velkého vozu prakticky nereálná a je jí zřejmě dosaženo jen na papíře. Stačí počítat jen množství paliva spotřebované během prvních 100 kilometrů jízdy, kdy právě zmíněných 50 zajistí jaksi pominutá energie z akumulátorů a na druhých 50 „spalovacích” kilometrů vůz spotřebuje 1,9 litru nafty. Odběr 3,8 litru nafty při mimoměstské jízdě by již reálná být mohl...

Pohonná soustava nového modelu vznikla ze spolupráce automobilky Volvo s švédským dodavatelem energie Vattenfall a jejím ústředím je vznětový pětiválec Volvo D5, jenž na kola přední nápravy skrze šestistupňovou automatickou převodovku přenáší výkon 215 koní (158 kW) a točivý moment 440 Nm. Zadní náprava je pak opatřena elektromotorem soustavy ERAD (Electric Rear Axle Drive) s výkonem 95 koní (70 kW) a napájením li-ionovými akumulátory o kapacitě 12 kWh.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo V60 již během několika měsíců nabídne průměrnou spotřebu 1,9 l/100 km, ale zřejmě jen na papíře
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků