Volvo V60 Hybrid: v prodeji už za pár týdnů

Značka Volvo začne již na počátku roku prodávat v Evropě svůj plug-in hybrid V60. Cena má začínat na odvážné cifře 1 460 000 Kč.
Seznam kapitol
  1. Volvo V60 Hybrid
  2. Fotogalerie

Automobilka Volvo hodlá v nejbližších týdnech v Evropě začít prodávat vůbec první sériový hybrid opatřený vznětovým spalovacím motorem, jehož akumulátory bude možno dobíjet také z externích zdrojů (plug-in). Nový plug-in hybrid je odvozen z kombíku Volvo V60 a k dispozici bude výhradně ve výbavovém stupni Pure Limited odpovídajícím nejvyšší verzi Summum.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Připomeňme, že přeplňovaný vznětový pětiválec s objemem 2,4 l pohání kola přední nápravy, zatímco elektromotor žene zadní kola, takže jde svým způsobem o vůz s pohonem všech kol (k elektronicky řízené součinnosti zaměřené na maximální trakci slouží tlačítko AWD). V režimu Hybrid má Volvo V60 Plug-In Hybrid vykázat průměrnou spotřebu pouhých 1,9 l/100 km a jízdní dosah až 1 000 km.

Volvo V60 Hybrid: nové info a snímky (+ video)

Volvo V60 Hybrid: nové info a snímky (+ video)

V pozici Power pak tento vůz dosahuje kombinovaného výkonu 285 koní (209 kW) a točivého momentu 640 Nm, což má postačit ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,2 s. Jsou to pěkné hodnoty, ale třeba na již prodávaný sedan Infiniti M35 Hybrid, jenž stojí jen nepatrně více, to stačit nebude…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Elektromotor u zadní nápravy je napájen vodou chlazenými li-ionovými akumulátory 11,2 kWh, jež se pohodlně vejdou pod podlahu zavazadlového prostoru, aniž by příliš omezily místo pro náklad. Není divu, že představitelé Volva považují model V60 Plug-In Hybrid za technicky „nejvymazlenější“ v dosavadní historii.

Novinka bude opatřena specifickým přístrojovým štítem s jednodílnou obrazovkou LED zobrazující údaje digitální palubní soustavy Driver Information Monitor (DIM). Ta řidiči umožní nejen výběr mezi různými způsoby zobrazování potřebných údajů, ale také propojení s aplikacemi „chytrých telefonů“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Díky nimž bude moci pán vozu se svým autem komunikovat na dálku. Konkrétně půjde především o pohodlné řízení předehřívání či ochlazování prostoru pro posádku nebo o správu dobíjení, kdy si skrze váš telefon auto samo zažádá o připojení k elektrické síti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nové a do značné míry převratné Volvo V60 Plug-In Hybrid se v Evropě začne prodávat již na počátku roku 2012 a opatřeno bude výhradně stříbrným lakováním Electric Silver. Do konce roku 2012 vznikne omezená série 1 000 vozů tohoto typu, z níž necelá třetina zůstane vyhrazena zákazníkům ve Švédsku a sousedních severských zemích.

Předem stanovený příděl pak dostanou k dispozici také motoristé v Německu, Švýcarsku, Belgii, Francii, Holandsku a Velké Británii. Během roku 2014 pak má produkce dosáhnout úrovně 4 000 až 6 000 kusů.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volvo V60 Hybrid
  2. Fotogalerie
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků