Volvo V60 dorazilo na český trh. Pod milion se nevejde ani jedna verze

Volvo uvádí na trh novou V60. Ani ta nejlevnější verze se nevejde pod milion.

Volvo nejen že naplánovalo představení kombi V60 před "šedesátkovým" sedanem. Ještě před tím, než tříprostorovou S60 vůbec uvidíme, nabízí české zastoupení už první kompletní ceník kombi. Novinku představenou na ženevském autosalonu už tak lze objednávat. Jedná se o poslední, a zrovna velmi stěžejní řadu, které ještě chyběla nová modulární platforma a tím pádem i nové pojetí vozů Volvo.

V60 startuje se třemi motorizacemi. Na základě konstrukce platformy SPA se vždy jedná o čtyřválce. Zážehový motor je rovnou výkonovým vrcholem. Dvoulitr T6 E-Drive s pohonem všech kol, výkonem 228 kW a osmistupňovým automatem. Vznětový agregát je v podstatě jeden, ve dvou výkonových verzích. D3 má 110, D4 140 kilowatt. Diesely jsou vždy předokolkami a na výběr je manuální a automatická převodovka.

Prozkoumali jsme nové Volvo V60: Další zástupce švédské krásy

Prozkoumali jsme nové Volvo V60: Další zástupce švédské krásy

Linie výbavy jsou dvě. Momentum startuje s motorem D3 na 1.034.900 korun. Jak je u Volva zvykem, v základu máte veškerou armádu asistenčních bezpečnostních systémů. V základu je osmipalcový digitální přístrojový štít, devítipalcový dotykový displej infotainmnetu Sensus, 10 reproduktorů, Wi-Fi, bluetooth, automatickou dvouzónovou klimatizaci, LED světlomety, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka či sedmnáctipalcové disky kol.

Nejvyšším stupněm je Inscription, v základu od 1.134.900 korun. Navíc zahrnuje větší displej infotainmnetu - 12,3 palců. Také ale osmnáctipalcová kola, jiné dekory exteriéru a interiéru, nastavení jízdních režimů či lepší sedadla. Za navigaci a připojení chytrých telefonů se připlácí 34 tisíc korun. Rozšířit lze portfolio asistenčních systémů o adaptivní tempomat a dalších spojené funkce za 38 tisíc.

Volvo V60 - technická data a české ceny
Verze T6 Drive-E AWD AT D3 Drive-E FWD MT D3 Drive-E FWD AT D4 Drive-E FWD MT D4 Drive-E FWD AT
Zdvihový objem [cm3] 1969 1969 1969 1969 1969
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 228/5700 110/3750 110/3750 140/4250 140/4250
Točivý moment [N.m/min] 400/2200 320/1750 320/1750 400/1750 400/1750
Převodovka 8A 6M 8A 6M 8A
Max. rychlost [km/h] 250 205 205 220 220
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,8 9,9 9,9 7,9 7,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,6 4,4 4,7 4,5 4,6
Momentum [Kč] 1.314.900 1.034.900 1.094.900 1.109.900 1.169.900
Inscription [Kč] 1.399.900 1.134.900 1.194.900 1.209.900 1.269.900
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků