Volvo V60 Cross Country oficiálně: Nabízí dva motory a 75 mm světlosti k dobru

Ani u nové generace kombíku V60 nezapomnělo Volvo na robustnější variantu Cross Country, která si hravěji poradí s výlety mimo nezpevněné silnice.

K žádnému překvapení nedochází a Volvo svou novou verzí V60 Cross Country uzavírá nabídku modelů řady 60. Novinka, která se cítí doma i na lesních cestách, vychází klasicky ze standardního kombíku. Na první pohled si ale určitě všimnete o cosi vyššího podvozku a také množství plastových lemů v oblasti blatníků, prahů a spodní části nárazníků.

Přesněji se Cross Country dočkalo nově nastaveného podvozku, který vůči běžnému Volvu V60 zajišťuje nárůst světlé výšky až o 75 mm. Součástí standardní výbavy je samozřejmě pohon všech kol, asistent pro bezpečný sjezd prudkého svahu, elektronické řízení stability, kontrola trakce v zatáčkách a speciální jízdní režim Offroad.

Volvo V60 dorazilo na český trh. Pod milion se nevejde ani jedna verze

Volvo V60 dorazilo na český trh. Pod milion se nevejde ani jedna verze

Po stránce motorů bude zprvu nabízen přeplňovaný benzinový čtyřválec T5 o objemu dvou litrů a výkonu 184 kW (250 koní), zájemci o naftu zvolí dvakrát přeplňovaný vznětový čtyřválec D4 s výkonem 140 kW (190 koní). Oba agregáty jsou spojeny s automatickou osmistupňovou převodovkou. Po uvedení na trh chystá Volvo i mild hybridní a plug-in hybridní varianty.

V základní výbavě se objevuje řada nových bezpečnostních systémů. Standardně vůz dostane například systém City Safety s funkcí automatického brzdění plnou brzdnou silou a rozpoznáváním chodců, cyklistů a velkých zvířat, ochranu proti neúmyslnému sjetí z vozovky nebo ochranu před srážkou s protijedoucím vozem ve vedlejším pruhu.

Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Ceník a datum spuštění prodeje na českém trhu zatím neznáme. Dřívější spekulace však zmiňovaly uvedení na trh Evropy v prvním čtvrtletí příštího roku.

Volvo V60 Cross County - technická data motorů dostulných v EU
Motor T5 AWD D4 AWD
Zdvihový objem [cm3] 1969 1969
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 184/5500 140/4250
Točivý moment [N.m/min] 350/1800-4800 400/1750-2500
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 230 210
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,8 8,2
Komb. spotřeba [l/100 km] bude stanovena 5,9-6,6
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků