Volvo V50: nové kombi ze severu

Na mezinárodním autosalonu v Boloni představila automobilka Volvo nové kombi V50. Jedná se o druhou karosářskou variantu modelu S40, který si odbyl premiéru ve Frankfurtu. Volvo V50 nahradí dosluhující model V40. Doplněny informace
Volvo V50: nové kombi ze severu

Proti modelu S40 je V50 o 46 mm delší, ve srovnání s Volvem V40 je však o 2 mm kratší. Design V50 odkazuje k modelům S40 a XC90. Po S40 zdědilo nové kombi celou přední část, odlišná je pouze mřížka chladiče a tvar mlhových světlometů. Luxusní XC90 připomene V50 tvarem zadních světlometů. Silnými stránkami novinky jsou dostatečný vnitřní prostor a variabilní interiér. Po sklopení zadních sedadel vznikne zcela rovná ložná plocha. Přístupnost zavazadlového prostoru má být díky nízké nakládací hraně dobrá.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Volvo V50 následuje dříve představené...

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Volvo S40. Zepředu se oba modely liší pouze mřížkou chladiče a tvarem mlhovek

Interiér

Interiér V50 vychází z modelu S40. Dominantu tvoří v prostoru umístěná středová konzola. Ta může být (podobně jako ostatní panely ve vozidle) objednána v různých dekorech: V základním provedení bude mít stejnou barvu jako obložení interiéru, průhledná verze „Iced Aqua“ odhalí jednotlivé technologické díly, imitace dřeva „Wood Effect“ vytváří elegantní dojem a konečně hliníkový panel „Aluminium“ demonstruje kvalitu zpracování. Více informací o interiéru naleznete v našem starším článku (o modelu S40).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Hojně vychvalovaným prvkem interiéru je v prostoru umístněná
středová konzola, za níž se nachází odkládací prostor

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Praktická ukázka variability

Motory a převodovky

Při svém představení bude nové Volvo V50 nabízeno se dvěma pětiválcovými motory 2.4i a 2.4 o výkonu 170 k a 140 k. Nabídka motorů zahrnuje také nový čtyřválcový dieselový motor s technologií přímého vstřiku paliva Common-rail druhé generace. V roce 2004 bude představen také menší dieselový motor se zdvihovým objemem 1.6 litru. Nabídka motorů bude průběžně rozšiřována. S převodovkami je situace podobná jako u Volva S40...

Benzínové motory (s výjimkou T5 turbo) budou standardně spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou, za příplatek bude k dostání adaptivní automatická pětistupňová převodovka. Šestistupňová manuální převodovka bude montována do sportovní verze T5 s přeplňovaným benzínovým motorem o objemu 2.5 l (i zde se verze T5 později objeví s pohonem všech čtyř kol). Dieselové agregáty budou spojeny se šestistupňovým manuálem.

Motor Výkon Točivý moment

Benzínové

1.6 73 kW/100 k 145 N.m
1.8 92 kW/125 k 160 N.m
2.4 103 kW/140 k 220 N.m
2.4i 125 kW/170 k 230 N.m
T5 (2.5) 161 kW/220 k 320 N.m

Dieselové

2.0 D (turbodiesel) 100 kW/136 k 340 N.m
1.6 D (turbodiesel) 81 kW/110 k 240 N.m
Kompletní nabídka motorů pro nové Volvo V50

Dražší a vybavenější

Základní cena nového vozu bude o něco vyšší než u současného Volva V40, nárůst ceny je vykompenzován rozšířenou základní výbavu. Součástí standardní výbavy Volva V50 bude například klimatizace či elektrické ovládání oken vpředu i vzadu.. Na většině trhů standardní výbava zahrnuje také protiskluzový systém. Většina doplňků, které je možné objednat pro větší Volvo V70, je k dispozici také pro zákazníky nového Volva V50. To platí například pro vestavěný telefon a navigační systém.

Vyrobeno v Belgii

Podobně jako Volvo S40 bude Volvo V50 vyráběno v závodě Volvo Cars v belgickém Gentu. Výroba vozů Volvo v nizozemském Bornu bude ukončena s předchozími modely Volvo S40 a V40. Závod v Gentu bude po svém úplném dokončení největším výrobním závodem společnosti s kapacitou 270 000 vozů ročně. Nové Volvo V50 je druhým vozem v řadě nových modelů Volvo, které sdílejí společnou technologii s vozy značek Ford a Mazda.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nová V50 se zařadí mezi nejhezčí kombi na trhu. --- Bezpečnost a Volvo jednou jsou

Prodej nového Volva V50 bude zahájen v první polovině roku 2004. Automobilka hodlá prodat 74 tisíc vozidel za rok, důraz bude kladen především na evropský trh. Největším národním trhem má být Německo, kde se očekává 15 tisíc prodaných vozů Volvo V50 ročně. Po něm následuje Švédsko s 10 tisíci prodanými vozy, Velká Británie, Itálie a Nizozemsko.

Porovnání s modelem V40

Délka: 4514 mm (o 2 mm kratší než V40)
Šířka: 1770 mm (o 54 mm širší než V40) 
Výška: 1452 mm (o 27 mm vyšší)
Rozvor: 2640 mm (o 78 mm delší)

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků