Volvo V40: u nás v prodeji od 590 000 Kč

Máme pro vás specifikace a ceny nového modelu Volvo V40, od kterého si u Volva hodně slibují. Pod dlouhé době spíše dražších a luxusnějších osobních vozů a SUV hodlá konečně zapůsobit i na méně majetné motoristy.

Připomeňme, že stěžejní model Volvo V40 oslavil svoji premiéru na letošním ženevském autosalonu. Důraz je u něj pochopitelně opět kladen na bezpečnost, přičemž zvláštní pozornost si zaslouží především jeden prvek. Jsou jím airbagy pro sražené chodce, jež mají být jedním z mnoha prvků směřujících k naplnění cíle Volva vymínit do roku 2020 z dopravního provozu nejen vážná zranění a úmrtí, ale také nehody jako takové.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40 je novou nadějí značky Volvo

V případě, že senzory vozu zaznamenají sražení „pěšáka“, hrana kapoty pod čelním sklem se zdvihne, vyskočí z ní bezpečnostní vak ve tvaru písmene U a změkčí dopad těla chodce v místech, ve kterých dochází k tvrdému střetu s karoserií automobilu nejčastěji. Airbag pro chodce je standardní výbavou všech vozů Volvo V40. Ale zpět k samotnému modelu.

Volvo V40: další informace a snímky, nyní včetně interiéru

Volvo V40: další informace a snímky, nyní včetně interiéru

Volvo V40 bude k dispozici ve čtyřech výbavových stupních Base, Kinetic, Momentum a Summum. O pohon se postarají celkem tři přeplňované pohonné jednotky opatřené bez výjimky systémem start/stop. Zastánci benzínu mají k dispozici jednotku s objemem 1,6 l, která dosahuje jako T3 výkonu 150 koní (110 kW) a jako T4 pak 180 koní (132 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40 chce oslovit hlavně bohatou bezpečnostní a komfortní výbavou

Diesely zastupují agregát s objemem 1,6 l (D2) a výkonem 115 koní (84 kW) a dvoulitry D3 a D4 s výkonem 150 koní (110 kW), resp. 177 koní (130 kW). Všechny motory jsou standardně kombinovány s manuálně řazenými šestistupňovými převodovkami, dvoulitrové diesely D3 a D4 jsou alternativně k dispozici alternativně také s „automaty“ Geartronic (příplatek nemalých 49 000 Kč).

Všechny motory lze kombinovat se všemi výbavovými stupni, pouze Base je ochuzena o jednotku D4. Mimořádně rozsáhlá je standardní nabídka bezpečnostních prvků. Kromě celé artilerie airbagů do ní patří například systémy DSTC (stabilizace), City Safety II (samočinné brzdění v rychlostech do 50 km/h), SIPS/WHIPS (boční ochrana/ochrana krční páteře) nebo automatická výšková regulace kotevních ok bezpečnostních pásů na všech sedadlech.

Volvo V40: první airbagy pro chodce v akci

Volvo V40: první airbagy pro chodce v akci

Již verze Base zahrnuje například audiosoustavu s pětipalcovým barevným displejem a vstupem AUX, jednodotykové ovládání všech dveřních oken, klimatizaci, osvětlení interiéru LED či lakované nárazníky a kryty zrcátek. Stupeň Kinetic přidává palubní počítač, dvouzónovou klimatizaci, litá kola nebo kožený volant.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40 u nás startuje s cenami od 590 000 Kč

Volvo V40 Momentum je bohatší třeba o startování tlačítkem, dešťový senzor, hliníkové dekorační prvky v interiéru a okolo oken, tempomat či multifunkční volant. Verze Summum se pak vyznačuje koženým čalouněním, bi-xenonovými světlomety nebo zdroji LED pro denní svícení.

Tradičně rozsáhlá (a opět poněkud komplikovaná) je paleta příplatkové výbavy zahrnující nespočet druhů čalounění, multimediálních systémů a navigací, adaptivní tempomat a řadu dalších nejmodernějších soustav.
 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků