Volvo V40: u nás v prodeji od 590 000 Kč

Máme pro vás specifikace a ceny nového modelu Volvo V40, od kterého si u Volva hodně slibují. Pod dlouhé době spíše dražších a luxusnějších osobních vozů a SUV hodlá konečně zapůsobit i na méně majetné motoristy.

Připomeňme, že stěžejní model Volvo V40 oslavil svoji premiéru na letošním ženevském autosalonu. Důraz je u něj pochopitelně opět kladen na bezpečnost, přičemž zvláštní pozornost si zaslouží především jeden prvek. Jsou jím airbagy pro sražené chodce, jež mají být jedním z mnoha prvků směřujících k naplnění cíle Volva vymínit do roku 2020 z dopravního provozu nejen vážná zranění a úmrtí, ale také nehody jako takové.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40 je novou nadějí značky Volvo

V případě, že senzory vozu zaznamenají sražení „pěšáka“, hrana kapoty pod čelním sklem se zdvihne, vyskočí z ní bezpečnostní vak ve tvaru písmene U a změkčí dopad těla chodce v místech, ve kterých dochází k tvrdému střetu s karoserií automobilu nejčastěji. Airbag pro chodce je standardní výbavou všech vozů Volvo V40. Ale zpět k samotnému modelu.

Volvo V40: další informace a snímky, nyní včetně interiéru

Volvo V40: další informace a snímky, nyní včetně interiéru

Volvo V40 bude k dispozici ve čtyřech výbavových stupních Base, Kinetic, Momentum a Summum. O pohon se postarají celkem tři přeplňované pohonné jednotky opatřené bez výjimky systémem start/stop. Zastánci benzínu mají k dispozici jednotku s objemem 1,6 l, která dosahuje jako T3 výkonu 150 koní (110 kW) a jako T4 pak 180 koní (132 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40 chce oslovit hlavně bohatou bezpečnostní a komfortní výbavou

Diesely zastupují agregát s objemem 1,6 l (D2) a výkonem 115 koní (84 kW) a dvoulitry D3 a D4 s výkonem 150 koní (110 kW), resp. 177 koní (130 kW). Všechny motory jsou standardně kombinovány s manuálně řazenými šestistupňovými převodovkami, dvoulitrové diesely D3 a D4 jsou alternativně k dispozici alternativně také s „automaty“ Geartronic (příplatek nemalých 49 000 Kč).

Všechny motory lze kombinovat se všemi výbavovými stupni, pouze Base je ochuzena o jednotku D4. Mimořádně rozsáhlá je standardní nabídka bezpečnostních prvků. Kromě celé artilerie airbagů do ní patří například systémy DSTC (stabilizace), City Safety II (samočinné brzdění v rychlostech do 50 km/h), SIPS/WHIPS (boční ochrana/ochrana krční páteře) nebo automatická výšková regulace kotevních ok bezpečnostních pásů na všech sedadlech.

Volvo V40: první airbagy pro chodce v akci

Volvo V40: první airbagy pro chodce v akci

Již verze Base zahrnuje například audiosoustavu s pětipalcovým barevným displejem a vstupem AUX, jednodotykové ovládání všech dveřních oken, klimatizaci, osvětlení interiéru LED či lakované nárazníky a kryty zrcátek. Stupeň Kinetic přidává palubní počítač, dvouzónovou klimatizaci, litá kola nebo kožený volant.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40 u nás startuje s cenami od 590 000 Kč

Volvo V40 Momentum je bohatší třeba o startování tlačítkem, dešťový senzor, hliníkové dekorační prvky v interiéru a okolo oken, tempomat či multifunkční volant. Verze Summum se pak vyznačuje koženým čalouněním, bi-xenonovými světlomety nebo zdroji LED pro denní svícení.

Tradičně rozsáhlá (a opět poněkud komplikovaná) je paleta příplatkové výbavy zahrnující nespočet druhů čalounění, multimediálních systémů a navigací, adaptivní tempomat a řadu dalších nejmodernějších soustav.
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků