Volvo V40 Drive-E s novým motorem D4 bude jezdit za 3,3 l/100 km

Nabídka pohonných jednotek pro vozy Volvo V40 a V40 Cross Country se na podzim rozroste o nový vznětový motor D4 z řady Drive-E. Při výkonu 190 koní s ním mají vozy vykázat průměrnou spotřebu 3,3 l/100 km. Prý...
Seznam kapitol
  1. Volvo V40 D4
  2. Fotogalerie

Před rokem automobilka Volvo představila novou generaci svých čtyřválcových motorů Volvo VEA (Drive-E) s vstřikováním i-Art a individuální regulací tlaku pro každý vstřikovač, jež s výjimkou největšího modelu  XC90 postupně nahradí všechny dosud používané pohonné jednotky (bohužel i ty víceválcové...). Provedení D4 jsme už vyzkoušeli ve větší řadě Volvo 60 a letos na podzim se této verze dočká také menší řada V40/V40 Cross Country. Zatím posledním větším omlazením nabídky motorů prošlo Volvo V40 před rokem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nových motorů se dočká řada Volvo V40/V40 Cross Country ještě letos

Volvo V40 bude zprvu možno vybavit dvěma motory z rodiny pohonných jednotek Drive-E: benzínovým motorem T5 s přeplňováním turbodmychadlem a s výkonem 245 koní (180 kW) a naftovým motorem D4 o výkonu 190 koní (140 kW) a točivém momentu 400 Nm. Tyto jednotky bude moci zákazník kombinovat buď s nově vyvinutou osmistupňovou samočinnou převodovkou Aisin (zřejmě první „osmikvalt“ pro příčnou zástavbu motoru), nebo modifikovanou šestistupňovou skříní s manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace motorů Volvo Drive-E

A jak to bude se spotřebou? Volvo V40 D4 s manuální převodovkou má údajně vykázat průměrnou spotřebu 3,3 l/100 km, provedení Cross Country pak 4,0 l/100 km. U zážehového provedení V40 T5 se pak očekává spotřeba 5,8 l/100 km, což je na 245 koní docela slušný výsledek. Realita bude samozřejmě poněkud jiná.  

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volvo V40 D4
  2. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků