Volvo V40 Cross Country T5 AWD: Pohon 4x4 pro Drive-E a nižší výkon

Volvo minulý rok představilo novou řadu motorů Drive-E. Dvoulitrové čtyřválce, které postupně zcela nahradí stávající pětiválce ve všech výkonových variantách byly rovnou nasazeny také do starších modelů. Pokud jste ale chtěli pohon všech kol, dostali jste (i když je označení stejné) starší pětiválec. To se teď částečně mění. V40 Cross Country přichází s motorizací Drive-E T5 AWD.

Test Volvo V40 Cross Country T5: v zajetí elektroniky

Test Volvo V40 Cross Country T5: v zajetí elektroniky

Švédská automobilka prezentuje novou verzi jako V40 Cross Country se zdokonaleným pohonem všech kol, nicméně ten stále obstarává dobře známá mezinápravová spojka Haldex. Novinkou je ale automatická převodovka. Namísto původního šestistupňového automatu přichází osmistupňový automat.

Test Volvo V40 T3 R-Design - na sportovní notu

Test Volvo V40 T3 R-Design - na sportovní notu

Spolu s touto novinkou je spojováno také snížení produkce emisí CO2 na 149 g/km a těšit se určitě můžeme také na nižší spotřebu, která se ale v tiskové zprávě neuvádí. Stejně jako fakt, že nový motor Drive-E T5 AWD nabízí nižší výkon než stávající pětiválec. Ten vyprodukuje 187 kW (254 k) a 360 Nm, novinka disponuje výkonem 180 kW (245 k) a 350 Nm.

Do prodeje se nová kombinace motoru, převodovky a pohonu u V40 Cross Country dostane zhruba v polovině podzimu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 33 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků