Volvo V40 Cross Country: dvacet milimetrů argumentů

Volvo přivezlo do Paříže model, který by mohl být speciálně na českém trhu úspěšný. V40 Cross Country má větší světlou výšku, pohon všech kol a hlavně vypadá hodně stylově.

Švédská automobilka Volvo letos představila novinku v podobě modelu V40, kterou na autosalonu v Paříži následuje provedení Cross Country. První, co se v souvislosti s tímto automobilem nabízí, je otázka, proč se novinka nejmenuje XC40. Odpověď je celkem logická. Toto je něco jako hatchback-allroad, klasické kompaktní SUV bude teprve následovat. Jak už jsme psali dříve, Volvo odstartuje velkou ofenzívu v roce 2015, kdy by měla být představena nová generace XC90, no a po ní dorazí také kompaktní XC40.

Volvo V40: první jízdní dojmy

Volvo V40: první jízdní dojmy

V40 Cross Coutnry jsme si už představili. Auto má vše, co má mít každý správný allroad, tedy vyšší světlou výšku, oplastovanou stylovou karoserii, trochu vylepšený interiér a pohon všech kol. Na fotkách novinka nevypadá vůbec špatně, ale při setkání „tváří v tvář“ bych se nebál ji označit za hezčí jak v porovnání se základním hatchbackem, tak v porovnání s V40 R-Design. Sice jde pouze o plasty a pár detailů, ale už mnohokrát se potvrdilo, že toto je recept, který zkrátka funguje. V interiéru nečekejte žádné dramatické inovace, je téměř shodný se základní V40. Tu a tam se objevuje nápis Cross Country a středový panel je laděný do hnědé barvy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nabídka motorizací je shodná s V40. Bohužel menší nevýhodou tohoto modelu je fakt, že čtyřkolku získáte pouze s vrcholnou benzinovou motorizací T5. Zájemci o diesel si musí zatím vystačit s předokolkou. Představitelé automobilky ovšem během autosalonu zdůrazňovali ono slůvko „zatím“. Na nápravě tohoto nedostatku se údajně už pracuje.

V souvislosti s V40 Cross Country je dobré upřesnit jednu drobnost. Všude se píše o tom, že je auto vyšší o 40 mm, což je pravda, ovšem ne úplná. Samotný podvozek dostal navíc 20 mm, druhou polovinu mají na svědomí střešní ližiny. A ještě jedna zajímavost, o které se neví a o kterou jsme se dověděli během autosalonu jen tak mezi řečí. Cross Country používá mezinápravovou spojku Haldex páté generace. Jízdní dojmy zatím nabídnout nemůžeme. Ti, kteří s autem už jeli, slibovali velice zajímavé jízdní vlastnosti.

Volvo V40 dorazí do České republiky koncem letošního roku, případně začátkem roku příštího. O ceně se zatím jedná. Když vše dopadne podle představ lidí, kteří se starají o švédskou automobilku na našem trhu, pak by měl být výsledek velmi zajímavý. Příplatek za Cross Country se předběžně odhaduje na necelých 30 000 Kč. 

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 740 km
Cena: 560 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 199 811 km
Cena: 390 000 Kč
Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků