Volvo V40 Cross Country: dvacet milimetrů argumentů

Volvo přivezlo do Paříže model, který by mohl být speciálně na českém trhu úspěšný. V40 Cross Country má větší světlou výšku, pohon všech kol a hlavně vypadá hodně stylově.

Švédská automobilka Volvo letos představila novinku v podobě modelu V40, kterou na autosalonu v Paříži následuje provedení Cross Country. První, co se v souvislosti s tímto automobilem nabízí, je otázka, proč se novinka nejmenuje XC40. Odpověď je celkem logická. Toto je něco jako hatchback-allroad, klasické kompaktní SUV bude teprve následovat. Jak už jsme psali dříve, Volvo odstartuje velkou ofenzívu v roce 2015, kdy by měla být představena nová generace XC90, no a po ní dorazí také kompaktní XC40.

Volvo V40: první jízdní dojmy

Volvo V40: první jízdní dojmy

V40 Cross Coutnry jsme si už představili. Auto má vše, co má mít každý správný allroad, tedy vyšší světlou výšku, oplastovanou stylovou karoserii, trochu vylepšený interiér a pohon všech kol. Na fotkách novinka nevypadá vůbec špatně, ale při setkání „tváří v tvář“ bych se nebál ji označit za hezčí jak v porovnání se základním hatchbackem, tak v porovnání s V40 R-Design. Sice jde pouze o plasty a pár detailů, ale už mnohokrát se potvrdilo, že toto je recept, který zkrátka funguje. V interiéru nečekejte žádné dramatické inovace, je téměř shodný se základní V40. Tu a tam se objevuje nápis Cross Country a středový panel je laděný do hnědé barvy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nabídka motorizací je shodná s V40. Bohužel menší nevýhodou tohoto modelu je fakt, že čtyřkolku získáte pouze s vrcholnou benzinovou motorizací T5. Zájemci o diesel si musí zatím vystačit s předokolkou. Představitelé automobilky ovšem během autosalonu zdůrazňovali ono slůvko „zatím“. Na nápravě tohoto nedostatku se údajně už pracuje.

V souvislosti s V40 Cross Country je dobré upřesnit jednu drobnost. Všude se píše o tom, že je auto vyšší o 40 mm, což je pravda, ovšem ne úplná. Samotný podvozek dostal navíc 20 mm, druhou polovinu mají na svědomí střešní ližiny. A ještě jedna zajímavost, o které se neví a o kterou jsme se dověděli během autosalonu jen tak mezi řečí. Cross Country používá mezinápravovou spojku Haldex páté generace. Jízdní dojmy zatím nabídnout nemůžeme. Ti, kteří s autem už jeli, slibovali velice zajímavé jízdní vlastnosti.

Volvo V40 dorazí do České republiky koncem letošního roku, případně začátkem roku příštího. O ceně se zatím jedná. Když vše dopadne podle představ lidí, kteří se starají o švédskou automobilku na našem trhu, pak by měl být výsledek velmi zajímavý. Příplatek za Cross Country se předběžně odhaduje na necelých 30 000 Kč. 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků