Volvo V40 Cross Country: dvacet milimetrů argumentů

Volvo přivezlo do Paříže model, který by mohl být speciálně na českém trhu úspěšný. V40 Cross Country má větší světlou výšku, pohon všech kol a hlavně vypadá hodně stylově.

Švédská automobilka Volvo letos představila novinku v podobě modelu V40, kterou na autosalonu v Paříži následuje provedení Cross Country. První, co se v souvislosti s tímto automobilem nabízí, je otázka, proč se novinka nejmenuje XC40. Odpověď je celkem logická. Toto je něco jako hatchback-allroad, klasické kompaktní SUV bude teprve následovat. Jak už jsme psali dříve, Volvo odstartuje velkou ofenzívu v roce 2015, kdy by měla být představena nová generace XC90, no a po ní dorazí také kompaktní XC40.

Volvo V40: první jízdní dojmy

Volvo V40: první jízdní dojmy

V40 Cross Coutnry jsme si už představili. Auto má vše, co má mít každý správný allroad, tedy vyšší světlou výšku, oplastovanou stylovou karoserii, trochu vylepšený interiér a pohon všech kol. Na fotkách novinka nevypadá vůbec špatně, ale při setkání „tváří v tvář“ bych se nebál ji označit za hezčí jak v porovnání se základním hatchbackem, tak v porovnání s V40 R-Design. Sice jde pouze o plasty a pár detailů, ale už mnohokrát se potvrdilo, že toto je recept, který zkrátka funguje. V interiéru nečekejte žádné dramatické inovace, je téměř shodný se základní V40. Tu a tam se objevuje nápis Cross Country a středový panel je laděný do hnědé barvy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nabídka motorizací je shodná s V40. Bohužel menší nevýhodou tohoto modelu je fakt, že čtyřkolku získáte pouze s vrcholnou benzinovou motorizací T5. Zájemci o diesel si musí zatím vystačit s předokolkou. Představitelé automobilky ovšem během autosalonu zdůrazňovali ono slůvko „zatím“. Na nápravě tohoto nedostatku se údajně už pracuje.

V souvislosti s V40 Cross Country je dobré upřesnit jednu drobnost. Všude se píše o tom, že je auto vyšší o 40 mm, což je pravda, ovšem ne úplná. Samotný podvozek dostal navíc 20 mm, druhou polovinu mají na svědomí střešní ližiny. A ještě jedna zajímavost, o které se neví a o kterou jsme se dověděli během autosalonu jen tak mezi řečí. Cross Country používá mezinápravovou spojku Haldex páté generace. Jízdní dojmy zatím nabídnout nemůžeme. Ti, kteří s autem už jeli, slibovali velice zajímavé jízdní vlastnosti.

Volvo V40 dorazí do České republiky koncem letošního roku, případně začátkem roku příštího. O ceně se zatím jedná. Když vše dopadne podle představ lidí, kteří se starají o švédskou automobilku na našem trhu, pak by měl být výsledek velmi zajímavý. Příplatek za Cross Country se předběžně odhaduje na necelých 30 000 Kč. 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků