Volvo V40 2014: více verzí a méně emisí (aktualizováno)

Značka Volvo pro rok 2014 vylepšila také svůj základní model V40. Jde hlavně o rozšíření nabídky druhů pohonných systémů a snížení spotřeby.

Na letošním autosalonu automobilka Volvo vystavuje kompletně a poměrně rozsáhle modernizovanou škálu všech svých modelů S60, V60, XC60, V70, XC70 a S80, přičemž řada „šedesátek“ se objevila nepatrně dříve. Jestli vám v této sestavě nějaká řada chybí, máte pravdu. Výjimku tvoří velké SUV Volvo XC90 vyráběné již déle než deset let (nová generace přijde již příští rok) a základní a nejmladší model Volvo V40, jenž se začal prodávat teprve nedávno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40 D2 má mít až o 0,4 l/100 km nižší spotřebu

Ale ani Volvo V40 nepřijde pro modelový rok 2014 zkrátka. Dočkalo se sady vylepšení, jež se soustředí na rozšíření nabídky verzí, snížení spotřeby stávajících motorů a zpestření výbavy. Již v tomto měsíci se má v rámci „softroadu“ Volvo V40 Cross Country objevit po špičkové verzi T5 druhá varianta s pohonem všech kol. Půjde o slabší T4 AWD s přeplňovaným pětiválcem 2,0 l, výkonem 180 koní (132 kW) a točivým momentem 300 Nm. Kombinace vznětového motoru a pohonu AWD jsme se ale zatím stále nedočkali. 

Volvo V40 T5 Cross Country: chladně severské? Ani náhodou

Volvo V40 T5 Cross Country: chladně severské? Ani náhodou

Nejlevnější varianta Volvo V40 D2 s nezměněným výkonem 115 koní (84 kW) bude za příplatek nově k mání také s automatickou převodovkou, s níž vykáže průměrnou spotřebu 3,9 l/100 km. Spotřeba stávajícího provedení s „manuálem“ bude snížena na 3,4 l/100 km, což je o 0,4 l/100 km méně než u dosavadní standardní verze a o 0,2 l/100 km méně než u verze ECO.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40 Cross Country dostane pohon všech kol také ve slabší verzi T4

Pro varianty V40 a V40 R-Design se v nabídce objeví rovněž nový základní zážehový motor (T2), přičemž jde o stávající šestnáctistovku podladěnou o 30 koní na výsledných 120 koní (88 kW) beze změny v průměrné spotřebě (5,3 l/100 km). Mezi prvky příplatkové výbavy se objeví nová generace palubního zábavního centra Sensus ve verzi Connected Touch.

Test: Volvo V40 D2 - i vítr ze severu umí zahřát

Test: Volvo V40 D2 - i vítr ze severu umí zahřát

Vyznačovat se má sedmipalcovým dotykovým displejem, který můžete ovládat i v rukavicích a po zastavení vám nabídne plnohodnotný přístup na internet. Zajímavou novinkou této soustavy je možnost hlasového vyhledávání zvolené skladby, ať už je na jakémkoli připojeném zařízení, prostým vyslovením jejího názvu.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků