Volvo V40 2014: více verzí a méně emisí (aktualizováno)

Značka Volvo pro rok 2014 vylepšila také svůj základní model V40. Jde hlavně o rozšíření nabídky druhů pohonných systémů a snížení spotřeby.

Na letošním autosalonu automobilka Volvo vystavuje kompletně a poměrně rozsáhle modernizovanou škálu všech svých modelů S60, V60, XC60, V70, XC70 a S80, přičemž řada „šedesátek“ se objevila nepatrně dříve. Jestli vám v této sestavě nějaká řada chybí, máte pravdu. Výjimku tvoří velké SUV Volvo XC90 vyráběné již déle než deset let (nová generace přijde již příští rok) a základní a nejmladší model Volvo V40, jenž se začal prodávat teprve nedávno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40 D2 má mít až o 0,4 l/100 km nižší spotřebu

Ale ani Volvo V40 nepřijde pro modelový rok 2014 zkrátka. Dočkalo se sady vylepšení, jež se soustředí na rozšíření nabídky verzí, snížení spotřeby stávajících motorů a zpestření výbavy. Již v tomto měsíci se má v rámci „softroadu“ Volvo V40 Cross Country objevit po špičkové verzi T5 druhá varianta s pohonem všech kol. Půjde o slabší T4 AWD s přeplňovaným pětiválcem 2,0 l, výkonem 180 koní (132 kW) a točivým momentem 300 Nm. Kombinace vznětového motoru a pohonu AWD jsme se ale zatím stále nedočkali. 

Volvo V40 T5 Cross Country: chladně severské? Ani náhodou

Volvo V40 T5 Cross Country: chladně severské? Ani náhodou

Nejlevnější varianta Volvo V40 D2 s nezměněným výkonem 115 koní (84 kW) bude za příplatek nově k mání také s automatickou převodovkou, s níž vykáže průměrnou spotřebu 3,9 l/100 km. Spotřeba stávajícího provedení s „manuálem“ bude snížena na 3,4 l/100 km, což je o 0,4 l/100 km méně než u dosavadní standardní verze a o 0,2 l/100 km méně než u verze ECO.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40 Cross Country dostane pohon všech kol také ve slabší verzi T4

Pro varianty V40 a V40 R-Design se v nabídce objeví rovněž nový základní zážehový motor (T2), přičemž jde o stávající šestnáctistovku podladěnou o 30 koní na výsledných 120 koní (88 kW) beze změny v průměrné spotřebě (5,3 l/100 km). Mezi prvky příplatkové výbavy se objeví nová generace palubního zábavního centra Sensus ve verzi Connected Touch.

Test: Volvo V40 D2 - i vítr ze severu umí zahřát

Test: Volvo V40 D2 - i vítr ze severu umí zahřát

Vyznačovat se má sedmipalcovým dotykovým displejem, který můžete ovládat i v rukavicích a po zastavení vám nabídne plnohodnotný přístup na internet. Zajímavou novinkou této soustavy je možnost hlasového vyhledávání zvolené skladby, ať už je na jakémkoli připojeném zařízení, prostým vyslovením jejího názvu.

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 740 km
Cena: 540 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 199 811 km
Cena: 390 000 Kč
Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků