Volvo V40 2014: více verzí a méně emisí (aktualizováno)

Značka Volvo pro rok 2014 vylepšila také svůj základní model V40. Jde hlavně o rozšíření nabídky druhů pohonných systémů a snížení spotřeby.

Na letošním autosalonu automobilka Volvo vystavuje kompletně a poměrně rozsáhle modernizovanou škálu všech svých modelů S60, V60, XC60, V70, XC70 a S80, přičemž řada „šedesátek“ se objevila nepatrně dříve. Jestli vám v této sestavě nějaká řada chybí, máte pravdu. Výjimku tvoří velké SUV Volvo XC90 vyráběné již déle než deset let (nová generace přijde již příští rok) a základní a nejmladší model Volvo V40, jenž se začal prodávat teprve nedávno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40 D2 má mít až o 0,4 l/100 km nižší spotřebu

Ale ani Volvo V40 nepřijde pro modelový rok 2014 zkrátka. Dočkalo se sady vylepšení, jež se soustředí na rozšíření nabídky verzí, snížení spotřeby stávajících motorů a zpestření výbavy. Již v tomto měsíci se má v rámci „softroadu“ Volvo V40 Cross Country objevit po špičkové verzi T5 druhá varianta s pohonem všech kol. Půjde o slabší T4 AWD s přeplňovaným pětiválcem 2,0 l, výkonem 180 koní (132 kW) a točivým momentem 300 Nm. Kombinace vznětového motoru a pohonu AWD jsme se ale zatím stále nedočkali. 

První svezení | Volvo

Volvo V40 T5 Cross Country: chladně severské? Ani náhodou

Nejlevnější varianta Volvo V40 D2 s nezměněným výkonem 115 koní (84 kW) bude za příplatek nově k mání také s automatickou převodovkou, s níž vykáže průměrnou spotřebu 3,9 l/100 km. Spotřeba stávajícího provedení s „manuálem“ bude snížena na 3,4 l/100 km, což je o 0,4 l/100 km méně než u dosavadní standardní verze a o 0,2 l/100 km méně než u verze ECO.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40 Cross Country dostane pohon všech kol také ve slabší verzi T4

Pro varianty V40 a V40 R-Design se v nabídce objeví rovněž nový základní zážehový motor (T2), přičemž jde o stávající šestnáctistovku podladěnou o 30 koní na výsledných 120 koní (88 kW) beze změny v průměrné spotřebě (5,3 l/100 km). Mezi prvky příplatkové výbavy se objeví nová generace palubního zábavního centra Sensus ve verzi Connected Touch.

Testy | Premiéry | Palivo | Volvo | Design

Test: Volvo V40 D2 - i vítr ze severu umí zahřát

Vyznačovat se má sedmipalcovým dotykovým displejem, který můžete ovládat i v rukavicích a po zastavení vám nabídne plnohodnotný přístup na internet. Zajímavou novinkou této soustavy je možnost hlasového vyhledávání zvolené skladby, ať už je na jakémkoli připojeném zařízení, prostým vyslovením jejího názvu.

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků