Volvo v Brně: offroad XC 90, koncept SCC, rychlíci S60 R a V70 R

Asi nejobletovanějším automobilem na stánku Volva byl bezesporu koncept SCC. Druhým v pořadí byl sedmimístný offroad XC90 a sportovní úpravy vozů S60 a V70. Příznivci této severské značky si jednoznačně přišli na své.
Volvo v Brně: offroad XC 90, koncept SCC, rychlíci S60 R a V70 R
Seznam kapitol
  1. SCC: Safety Concept Car
  2. Sportovní verze S60 R a V70 R, offroad XC90

SCC: Safety Concept Car

Volvo je značka, která si zakládá na bezpečnosti svých automobilů. Koncept SCC řeší bezpečnost spíše z aktivní stránky, snaží se tedy omezit přímo vznik krizové situace, která by měla neblahé dopady na auto i na posádku. Proto se Volvo snažilo především vylepšit výhled řidiče - je tu např. snímač výšky očí, které počítač přizpůsobí výšku sedadla. Řidič by tak měl mít optimální rozhled i dobře vidět všechny důležité ukazatele na palubní desce.

Zajímavý je i přední a zadní sloupek - je kombinací kovu a plexiskla, takže mrtvý úhel běžný u klasických automobilů je omezen na minimum. Zvláštní konstrukci má i střední sloupek, jehož zvláštní tvar umožňuje takřka bezchybný výhled do boku. Pro lepší bezpečí cestujících jsou v SCC místo běžných tříbodových pásů pásy čtyřbodové.

Pohodlí zvyšuje dálkové ovládání, díky němž není nutné odemykat dveře, jakmile sednete do vozu, vše se přizpůsobí vašemu profilu. Spouštění motoru funguje rovněž bez klíče, jen otočením ovladače. Nechybí ani vylepšený systém Volvo On Call, kdy počítač v případě nehody zavolá sanitku a informuje ji, kolik bylo v autě lidí, zda byli připoutání či zda cestující neužívají nějaké léky apod. Volvo SCC je zkrátka prošpikováno různými systémy, kterým se budeme v případě zájmu věnovat v samostatném článku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na první pohled připomíná SCC hezké kupátko.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Výhled dozadu je přes velké sklo velmi dobrý.

Klepněte pro větší obrázek  Dveře se otvírají proti sobě, podobně jako u Mazdy RX-8.
Díky tomu středový sloupek prakticky chybí, je také usnadněno nastupování.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Několik oficiálních fotografií...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. SCC: Safety Concept Car
  2. Sportovní verze S60 R a V70 R, offroad XC90
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků