Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od roku za devět let prodalo šest tisíc kusů. Nová má být ještě úspěšnější.

I když se zákazníci v České republice prvních objednaných kusů modelu XC60 dočkají až na podzim, první exempláře určené pro dealery již do republiky dorazily. Novináři i významní zákazníci značky si je už mohli prohlédnout v pražské galerii Mánes.

Tuzemské zastoupení švédsko-čínské automobilky se netají tím, že má s XC60 velké plány. Vždyť i ta minulá byla vždy nejprodávanějšími modelem, přičemž její podíl ve statistikách nově registrovaných aut značky Volvo činil každý rok minimálně padesát procent.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

V porovnání s předchůdcem je auto citelně větší. Například délka je 4688 milimetrů, což je o šedesát více než v případě první generace z roku 2009. Zvětšila se rovněž šířka - konkrétně o 11 milimetrů a činí tak 1902 milimetrů, oproti tomu výška je o 57 milimetrů snížena. Vůz tak má v tomto směru rozměr 1658 milimetrů.

Zavazadlový prostor má umět pojmout 505 litrů.

Pod kapotu bude Volvo montovat stejné motory, jaké jsou k dispozici v modelech řady "90". S nimi ostatně sdílí i podvozkovou platformu. Tedy dieselové agregáty s označením D4 a D5 mají výkony 190 a 235 koňských sil a spotřebu 5,1 a 5,5 litru na sto kilometrů. Tyto verze, stejně jako všechny benzinové jsou vybaveny automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol.

Slabší motory a "předokolky" až za rok

Později, konkrétně na jaře příštího roku, má být k dispozici také stopadesátikoňový diesel D3, který má manuální převodovku a pohon pouze předních kol. Stane se nejlevnější verzí v této modelové řadě. I tak však jeho cenovka o téměř padesát tisíc přeroste milionovou hranici.

Volvo představilo modely S90 a V90 v provedení R-Design

Volvo představilo modely S90 a V90 v provedení R-Design

Klasické zážehové motory jsou dva. Stejně jako v případě vznětových se jedná o dvoulitrové přeplňované čtyřválce. Slabší T5 má výkon 254 koní, silnější pak 320.

Vrcholnou motorizací pak je opět T8 Twin Engine, což je plug-in hybrid s celkovým výkonem 407 koňských sil. Tento vůz ale nekoupíte za méně než 1 847 700 Kč.

V porovnání s minulou generací se samozřejmě podstatně rozšířily a vylepšily elektronické asistenční systémy. Například teď umí řidiči v krizových situacích pomáhat zvládnout správné vyhýbací manévry a nedovolí vjet do vedlejšího pruhu, pokud se tam například nachází vůz v takzvaném mrtvém úhlu.

Základní výbava Kinetic je určena pouze pro verze se slabším dieselovým motorem.

Jak pustit nezávislé topení v novém Volvu? Jen tak, že do něj nastoupíte

Jak pustit nezávislé topení v novém Volvu? Jen tak, že do něj nastoupíte

Výbava Momentum, která se zřejmě stane tou nejprodávanější, zahrnuje například tyto prvky: šestici airbagů, asistent pro sjezd z prudkého svahu, asistent pro rozjezd do svahu, systém City safety se schopností samočinného brzdění a systém udržení vozu v jízdním pruhu. Z komfortních prvků lze vyjmenovat například audiosystém s devítipalcovým dotykovým displejem a deseti reproduktory, dvouzónovou klimatizaci, multifukční kožený volant, elektrické ovládání všech oken, LED světlomety, střešní ližiny, zadní parkovací senzory a osmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Oproti základnímu Kineticku je Momentum dražší o 86 000 Kč.

Na galerii snímků vozů, které se účastnily premiéry, se můžete podívat zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 759 km
Cena: 540 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 370 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2014
Stav: 158 409 km
Cena: 370 000 Kč
Volvo V50 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 259 065 km
Cena: 100 000 Kč
Volvo C30 2
Rok výroby: 2007
Stav: 187 411 km
Cena: 136 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 316 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků