Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od roku za devět let prodalo šest tisíc kusů. Nová má být ještě úspěšnější.

I když se zákazníci v České republice prvních objednaných kusů modelu XC60 dočkají až na podzim, první exempláře určené pro dealery již do republiky dorazily. Novináři i významní zákazníci značky si je už mohli prohlédnout v pražské galerii Mánes.

Tuzemské zastoupení švédsko-čínské automobilky se netají tím, že má s XC60 velké plány. Vždyť i ta minulá byla vždy nejprodávanějšími modelem, přičemž její podíl ve statistikách nově registrovaných aut značky Volvo činil každý rok minimálně padesát procent.

Testy | SUV | Luxusní auta | Srovnávací testy | Audi | Volvo

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

V porovnání s předchůdcem je auto citelně větší. Například délka je 4688 milimetrů, což je o šedesát více než v případě první generace z roku 2009. Zvětšila se rovněž šířka - konkrétně o 11 milimetrů a činí tak 1902 milimetrů, oproti tomu výška je o 57 milimetrů snížena. Vůz tak má v tomto směru rozměr 1658 milimetrů.

Zavazadlový prostor má umět pojmout 505 litrů.

Pod kapotu bude Volvo montovat stejné motory, jaké jsou k dispozici v modelech řady "90". S nimi ostatně sdílí i podvozkovou platformu. Tedy dieselové agregáty s označením D4 a D5 mají výkony 190 a 235 koňských sil a spotřebu 5,1 a 5,5 litru na sto kilometrů. Tyto verze, stejně jako všechny benzinové jsou vybaveny automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol.

Slabší motory a "předokolky" až za rok

Později, konkrétně na jaře příštího roku, má být k dispozici také stopadesátikoňový diesel D3, který má manuální převodovku a pohon pouze předních kol. Stane se nejlevnější verzí v této modelové řadě. I tak však jeho cenovka o téměř padesát tisíc přeroste milionovou hranici.

Zajímavosti | Kombi | Sedany | Volvo

Volvo představilo modely S90 a V90 v provedení R-Design

Klasické zážehové motory jsou dva. Stejně jako v případě vznětových se jedná o dvoulitrové přeplňované čtyřválce. Slabší T5 má výkon 254 koní, silnější pak 320.

Vrcholnou motorizací pak je opět T8 Twin Engine, což je plug-in hybrid s celkovým výkonem 407 koňských sil. Tento vůz ale nekoupíte za méně než 1 847 700 Kč.

V porovnání s minulou generací se samozřejmě podstatně rozšířily a vylepšily elektronické asistenční systémy. Například teď umí řidiči v krizových situacích pomáhat zvládnout správné vyhýbací manévry a nedovolí vjet do vedlejšího pruhu, pokud se tam například nachází vůz v takzvaném mrtvém úhlu.

Základní výbava Kinetic je určena pouze pro verze se slabším dieselovým motorem.

Technika | Život řidiče | Volvo

Jak pustit nezávislé topení v novém Volvu? Jen tak, že do něj nastoupíte

Výbava Momentum, která se zřejmě stane tou nejprodávanější, zahrnuje například tyto prvky: šestici airbagů, asistent pro sjezd z prudkého svahu, asistent pro rozjezd do svahu, systém City safety se schopností samočinného brzdění a systém udržení vozu v jízdním pruhu. Z komfortních prvků lze vyjmenovat například audiosystém s devítipalcovým dotykovým displejem a deseti reproduktory, dvouzónovou klimatizaci, multifukční kožený volant, elektrické ovládání všech oken, LED světlomety, střešní ližiny, zadní parkovací senzory a osmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Oproti základnímu Kineticku je Momentum dražší o 86 000 Kč.

Na galerii snímků vozů, které se účastnily premiéry, se můžete podívat zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků