Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od roku za devět let prodalo šest tisíc kusů. Nová má být ještě úspěšnější.

I když se zákazníci v České republice prvních objednaných kusů modelu XC60 dočkají až na podzim, první exempláře určené pro dealery již do republiky dorazily. Novináři i významní zákazníci značky si je už mohli prohlédnout v pražské galerii Mánes.

Tuzemské zastoupení švédsko-čínské automobilky se netají tím, že má s XC60 velké plány. Vždyť i ta minulá byla vždy nejprodávanějšími modelem, přičemž její podíl ve statistikách nově registrovaných aut značky Volvo činil každý rok minimálně padesát procent.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

V porovnání s předchůdcem je auto citelně větší. Například délka je 4688 milimetrů, což je o šedesát více než v případě první generace z roku 2009. Zvětšila se rovněž šířka - konkrétně o 11 milimetrů a činí tak 1902 milimetrů, oproti tomu výška je o 57 milimetrů snížena. Vůz tak má v tomto směru rozměr 1658 milimetrů.

Zavazadlový prostor má umět pojmout 505 litrů.

Pod kapotu bude Volvo montovat stejné motory, jaké jsou k dispozici v modelech řady "90". S nimi ostatně sdílí i podvozkovou platformu. Tedy dieselové agregáty s označením D4 a D5 mají výkony 190 a 235 koňských sil a spotřebu 5,1 a 5,5 litru na sto kilometrů. Tyto verze, stejně jako všechny benzinové jsou vybaveny automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol.

Slabší motory a "předokolky" až za rok

Později, konkrétně na jaře příštího roku, má být k dispozici také stopadesátikoňový diesel D3, který má manuální převodovku a pohon pouze předních kol. Stane se nejlevnější verzí v této modelové řadě. I tak však jeho cenovka o téměř padesát tisíc přeroste milionovou hranici.

Volvo představilo modely S90 a V90 v provedení R-Design

Volvo představilo modely S90 a V90 v provedení R-Design

Klasické zážehové motory jsou dva. Stejně jako v případě vznětových se jedná o dvoulitrové přeplňované čtyřválce. Slabší T5 má výkon 254 koní, silnější pak 320.

Vrcholnou motorizací pak je opět T8 Twin Engine, což je plug-in hybrid s celkovým výkonem 407 koňských sil. Tento vůz ale nekoupíte za méně než 1 847 700 Kč.

V porovnání s minulou generací se samozřejmě podstatně rozšířily a vylepšily elektronické asistenční systémy. Například teď umí řidiči v krizových situacích pomáhat zvládnout správné vyhýbací manévry a nedovolí vjet do vedlejšího pruhu, pokud se tam například nachází vůz v takzvaném mrtvém úhlu.

Základní výbava Kinetic je určena pouze pro verze se slabším dieselovým motorem.

Jak pustit nezávislé topení v novém Volvu? Jen tak, že do něj nastoupíte

Jak pustit nezávislé topení v novém Volvu? Jen tak, že do něj nastoupíte

Výbava Momentum, která se zřejmě stane tou nejprodávanější, zahrnuje například tyto prvky: šestici airbagů, asistent pro sjezd z prudkého svahu, asistent pro rozjezd do svahu, systém City safety se schopností samočinného brzdění a systém udržení vozu v jízdním pruhu. Z komfortních prvků lze vyjmenovat například audiosystém s devítipalcovým dotykovým displejem a deseti reproduktory, dvouzónovou klimatizaci, multifukční kožený volant, elektrické ovládání všech oken, LED světlomety, střešní ližiny, zadní parkovací senzory a osmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Oproti základnímu Kineticku je Momentum dražší o 86 000 Kč.

Na galerii snímků vozů, které se účastnily premiéry, se můžete podívat zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků