Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Kamery sledující okolí vozidla jsou dnes již standardní výbavou. Volvo vyvíjí i kamery monitorující přímo řidiče za volantem.

Nejen okolí vozidla, ale také samotného řidiče chce začít Volvo monitorovat pomocí kamer umístěných v kabině vozu. Nová příplatková výbava se má objevit v nabídce určitých modelů již letos, a ačkoliv mohou skeptici argumentovat narušením soukromí, švédská automobilce jde podle všeho pouze o bezpečnost.

Více informací o kamerách v interiéru uvedl britskému magazínu Car vedoucí digitálních technologií Volva Atif Rafiq. Systém má být schopen sledovat hladinu glukózy řidiče monitorováním jeho zornic a v případě detekování zdravotního problému dokáže kontaktovat lékaře, rodinného příslušníka či jinou určenou osobu. Vypadá to tedy, že Volvo může pomoci například diabetikům při možné hypoglykémii.

Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raději vypínají. IIHS zjišťoval důvod

Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raději vypínají. IIHS zjišťoval důvod

Lze ovšem čekat, že kamery budou využity i pro jiné případy. Mluví se tak rovněž o technologii rozpoznávání obličeje, jakou už známe z dnešních chytrých telefonů. Na základě detekované osoby by poté systém vozidla příhodně upravil nastavení sedačky, zrcátek, naladil vaši oblíbenou stanici rádia, nastavil vnitřní teplotu, pustil oblíbenou aplikaci v infotainmentu, nabídl trasy v navigaci a podobně.

S kamerami sledujícími řidiče mimochodem Volvo pracovalo již v minulosti při vývoji autonomních technologií. Principem bylo sledování stavu řidiče, jeho chování, stres a příznaky únavy, načež po vyhodnocení vyčerpaného šoféra vůz aktivoval autonomní řízení k záchraně krizové situace.

Minitest Volvo V60 T6 AWD: Učitel zeměpisu dálničním teroristou

Minitest Volvo V60 T6 AWD: Učitel zeměpisu dálničním teroristou

Samozřejmě, instalace kamer sledujících dění v kabině se může některým lidem zdát jako další krok k ještě rozsáhlejšímu sledování veřejnosti. Volvo ovšem zmiňuje, že pořizované záběry budou anonymní a nebudou s nikým sdíleny. V době kyberzločinů však kritici vidí již nyní v podobné technologii možné zneužití.

Volvo nicméně nemá v letošním roce plány nabídnout kamery sledující řidiče ani související funkce. Tyto technologie a funkce jsou podle něj pouze v koncepčním stádiu a mohou být v budoucnu nabízeny jedině na přání zákazníků.
 

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 50 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků