Volvo usiluje o dosažení trvale udržitelné mobility do roku 2020

Inženýři společnosti Volvo se snaží přinášet nové bezpečnostní inovace a vyrobit do roku 2020 automobil „bez nehod“. Výsledek jejich úsilí by mohl vyústit v dramatické změny toho, jak budou automobily budoucnosti vypadat a jak se budou ovládat.

Pokud bude možné snížit nebo odstranit riziko nehody, mohla by být vozidla mnohem lehčí, což by mohlo vést ke zlepšení trvalé udržitelnosti materiálů, ze kterých budou vyráběna a poklesu emisí v důsledku jejich nižší hmotnosti.

Dnešní automobily jsou vybaveny pevnými a masivními rámy, které mají za cíl ochránit cestující. Automobil roku 2020 v představách společnosti Volvo Cars by namísto kovů používal lehké materiály, jako jsou plasty a přírodní vlákna. Tím by bylo možné vytvořit nový design bez potřeby těžkých nárazníků a výztuh.

„Již dnes díky přijetí klíčových kroků zrychlujeme práce na zelené automobilové revoluci,” uvedla Katrina Sundqvist z oddělení výzkumu a vývoje vozidel společnosti Volvo Cars. „Představujeme si řidiče a cestující sedící ve vozech Volvo s „tvrdými“ komponenty, jako jsou palubní deska a strop, vyrobené ze lněné tkaniny nebo celulózy namísto ropných polymerů.“

Sundqvist věří, že náhrada komponentů založených na výrobcích z ropy za přírodní materiály dává smysl nejen z ekologického, ale také z ekonomického hlediska.

„Používání přírodních produktů sníží nutnost přepravy materiálů, neboť mnohé zemědělské suroviny jsou k dispozici v místech, kde jsou zapotřebí,“ uvedla. „Přírodní produkty se rovněž snáze vyrábějí, pomáhají snižovat množství odpadů ze zemědělské výroby a zvyšují biodegradovatelnost a možnosti recyklace.“

Po dvou letech vývoje společnost Volvo Cars zahájila pilotní program výroby podlahových dílů vyráběných ze lněné tkaniny namísto tradičního polyesteru. Celulózový díl se snadno likviduje kompostováním a poskytuje lepší odhlučnění. Přírodní materiály použité v podlahových dílech mohou být rovněž využity pro výrobu tvrdých dílů, jako jsou středové konzoly nebo části sedaček.

„Přírodní vlákna dále přispívají ke snížení hmotnosti vozidla a nákladů na materiál,“ uvedl Anders Högström, ekologický koordinátor oddělení pro strategii návrhu interiérů ve společnosti Volvo Cars.

„Přírodní vlákna s nižší hustotou mohou snížit hmotnost materiálu použitého ve vozidle až o 30 procent a přispět tak k nižší spotřebě paliva a menšímu znečištění,“ řekl.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků