Volvo usiluje o dosažení trvale udržitelné mobility do roku 2020

Inženýři společnosti Volvo se snaží přinášet nové bezpečnostní inovace a vyrobit do roku 2020 automobil „bez nehod“. Výsledek jejich úsilí by mohl vyústit v dramatické změny toho, jak budou automobily budoucnosti vypadat a jak se budou ovládat.
Volvo usiluje o dosažení trvale udržitelné mobility do roku 2020

Pokud bude možné snížit nebo odstranit riziko nehody, mohla by být vozidla mnohem lehčí, což by mohlo vést ke zlepšení trvalé udržitelnosti materiálů, ze kterých budou vyráběna a poklesu emisí v důsledku jejich nižší hmotnosti.

Dnešní automobily jsou vybaveny pevnými a masivními rámy, které mají za cíl ochránit cestující. Automobil roku 2020 v představách společnosti Volvo Cars by namísto kovů používal lehké materiály, jako jsou plasty a přírodní vlákna. Tím by bylo možné vytvořit nový design bez potřeby těžkých nárazníků a výztuh.

„Již dnes díky přijetí klíčových kroků zrychlujeme práce na zelené automobilové revoluci,” uvedla Katrina Sundqvist z oddělení výzkumu a vývoje vozidel společnosti Volvo Cars. „Představujeme si řidiče a cestující sedící ve vozech Volvo s „tvrdými“ komponenty, jako jsou palubní deska a strop, vyrobené ze lněné tkaniny nebo celulózy namísto ropných polymerů.“

Sundqvist věří, že náhrada komponentů založených na výrobcích z ropy za přírodní materiály dává smysl nejen z ekologického, ale také z ekonomického hlediska.

„Používání přírodních produktů sníží nutnost přepravy materiálů, neboť mnohé zemědělské suroviny jsou k dispozici v místech, kde jsou zapotřebí,“ uvedla. „Přírodní produkty se rovněž snáze vyrábějí, pomáhají snižovat množství odpadů ze zemědělské výroby a zvyšují biodegradovatelnost a možnosti recyklace.“

Po dvou letech vývoje společnost Volvo Cars zahájila pilotní program výroby podlahových dílů vyráběných ze lněné tkaniny namísto tradičního polyesteru. Celulózový díl se snadno likviduje kompostováním a poskytuje lepší odhlučnění. Přírodní materiály použité v podlahových dílech mohou být rovněž využity pro výrobu tvrdých dílů, jako jsou středové konzoly nebo části sedaček.

„Přírodní vlákna dále přispívají ke snížení hmotnosti vozidla a nákladů na materiál,“ uvedl Anders Högström, ekologický koordinátor oddělení pro strategii návrhu interiérů ve společnosti Volvo Cars.

„Přírodní vlákna s nižší hustotou mohou snížit hmotnost materiálu použitého ve vozidle až o 30 procent a přispět tak k nižší spotřebě paliva a menšímu znečištění,“ řekl.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 740 km
Cena: 540 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 199 811 km
Cena: 390 000 Kč
Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků