Volvo úmyslně zničilo nové XC90. Chce ukázat, jak je bezpečné

Volvo úmyslně zničilo nové XC90. Chce ukázat, jak je bezpečné

Automobilka Volvo nedávno prohlásila, že se do roku 2020 nikdo v jejích autech při dopravní nehodě nezabije nebo vážně nezraní. To je hodně odvážné tvrzení. Ovšem Volvo ukazuje jednu z cest, jak se k tomuto cíli dostat. Demonstruje to teď na netradičním nárazovém testu nového Volva XC90.

Volvo tvrdí, že reálné nehody se dost liší od těch z laboratoří, které známe třeba z crashtestů pod hlavičkou Euro NCAP. Velká část smrtelných nehod se totiž odehrává mimo město a vede k nim to, že auto z nějakého důvodu sjede ze silnice.

Poloha rukou na volantu je jenom jediná správná. Víte, jaká to je? (1/2)

Poloha rukou na volantu je jenom jediná správná. Víte, jaká to je? (1/2)

Test, který Volvo provedlo, má právě předvést nové funkce ochrany posádky v případě, kdy auto sjede ze silnice do příkopu. Bezpečnostní systémy pak bleskurychle připraví posádku na náraz. Novinkou jsou třeba deformovatelné sedačky, které mírní energii nárazu po skoku vozidla, takže brání vážnému zranění páteře.

Test Volvo V40 T3 R-Design - na sportovní notu

Test Volvo V40 T3 R-Design - na sportovní notu

Bezpečnostní pásy se maximálně přitáhnou, čímž udrží cestující v sedačce a auto se postupně připravuje na náraz, který zpravidla následuje do stromu, lampy pouličního osvětlení nebo budovy. Dojde tedy k aktivaci airbagů a pokud řidiči brzdí, tak v momentě detekce nárazu i k uvolnění pedálu brzdy, aby se zabránilo zranění nohy řidiče.

Celý netradiční test Volva XC90 si můžete prohlédnout na videu a pak také na počítačové animaci, která ukazuje, co se vlastně s autem při takové nehodě děje.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků