Volvo ukončí výrobu hatchbacku V40. Nahradí jej novým crossoverem?

V řádně modernizované nabídce modelů Volvo je prostě V40 již starou technikou. Zanedlouho tak poputuje do důchodu a začínají se již objevovat podrobnosti o jeho náhradě.

Informace o ukončení produkce hatchbacku V40 přinesl britský Autocar. Viceprezident automobilky pro Evropu Lex Kerssemakers podle všeho magazínu sdělil, že výroba V40 bude zastavena na konci letošního roku. O zrovna překvapivou zprávu však nejde, V40 už má své roky jednoduše za sebou.

Poprvé byl hatchback od Volva představen v roce 2012 na autosalonu v Ženevě. V rozsáhle modernizovaném portfoliu švédského výrobce je přitom nyní jediným modelem, který nestojí na novějších platformách CMA či SPA. Zastaralé technice chce proto dát Volvo sbohem a představa o náhradníkovi již chytá první obrysy.

Nejbezpečnější auto roku 2018? Podle hodnocení Euro NCAP je to Volvo XC40

Nejbezpečnější auto roku 2018? Podle hodnocení Euro NCAP je to Volvo XC40

S extrémně populárním segmentem crossoverů tak není divu, že klasickou koncepci tradičního čtyřdveřového hatchbacku velice pravděpodobně Volvo opustí. Kerssemakers totiž v případě nástupce V40 mluví o vozidlu s vyšší světlou výškou. Lze pak čekat, že velikostí a prostorem uvnitř si náhradník V40 udrží místo v hierarchii značky.

Autocar nakonec spekuluje, že novinka by fungovala jako sportovněji/stylověji pojatá varianta současného crossoveru XC40. Mluví se o tak o snižující se úrovni střechy a lehce dynamičtějších proporcích možného XC40 Coupé.   

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Designéři značky podle Kerssemakerse již na novém modelu pracují a hotový může být už do dvou let. Použitím základu v XC40 by samozřejmě vývoj netrval tak dlouho a samotné Volvo nechce ztratit drahocenný čas. „Na uvedení nového modelu nesmíme příliš čekat, neradi bychom přišli o náš prostor v tomto segmentu,“ zaznělo do viceprezidenta.

Zatímco jsou prodeje Volva V40 v Evropě stále celkem obstojné – v roce 2017 si jej na starém kontinentu pořídilo přes 70.000 zákazníků – samotná čísla však od roku 2015 neustále klesají. Tedy další důvod, proč se chce Volvo hatchbacku zbavit.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků