Volvo ukončí výrobu hatchbacku V40. Nahradí jej novým crossoverem?

V řádně modernizované nabídce modelů Volvo je prostě V40 již starou technikou. Zanedlouho tak poputuje do důchodu a začínají se již objevovat podrobnosti o jeho náhradě.

Informace o ukončení produkce hatchbacku V40 přinesl britský Autocar. Viceprezident automobilky pro Evropu Lex Kerssemakers podle všeho magazínu sdělil, že výroba V40 bude zastavena na konci letošního roku. O zrovna překvapivou zprávu však nejde, V40 už má své roky jednoduše za sebou.

Poprvé byl hatchback od Volva představen v roce 2012 na autosalonu v Ženevě. V rozsáhle modernizovaném portfoliu švédského výrobce je přitom nyní jediným modelem, který nestojí na novějších platformách CMA či SPA. Zastaralé technice chce proto dát Volvo sbohem a představa o náhradníkovi již chytá první obrysy.

Nejbezpečnější auto roku 2018? Podle hodnocení Euro NCAP je to Volvo XC40

Nejbezpečnější auto roku 2018? Podle hodnocení Euro NCAP je to Volvo XC40

S extrémně populárním segmentem crossoverů tak není divu, že klasickou koncepci tradičního čtyřdveřového hatchbacku velice pravděpodobně Volvo opustí. Kerssemakers totiž v případě nástupce V40 mluví o vozidlu s vyšší světlou výškou. Lze pak čekat, že velikostí a prostorem uvnitř si náhradník V40 udrží místo v hierarchii značky.

Autocar nakonec spekuluje, že novinka by fungovala jako sportovněji/stylověji pojatá varianta současného crossoveru XC40. Mluví se o tak o snižující se úrovni střechy a lehce dynamičtějších proporcích možného XC40 Coupé.   

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Designéři značky podle Kerssemakerse již na novém modelu pracují a hotový může být už do dvou let. Použitím základu v XC40 by samozřejmě vývoj netrval tak dlouho a samotné Volvo nechce ztratit drahocenný čas. „Na uvedení nového modelu nesmíme příliš čekat, neradi bychom přišli o náš prostor v tomto segmentu,“ zaznělo do viceprezidenta.

Zatímco jsou prodeje Volva V40 v Evropě stále celkem obstojné – v roce 2017 si jej na starém kontinentu pořídilo přes 70.000 zákazníků – samotná čísla však od roku 2015 neustále klesají. Tedy další důvod, proč se chce Volvo hatchbacku zbavit.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 130 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků