Volvo ukončí výrobu hatchbacku V40. Nahradí jej novým crossoverem?

V řádně modernizované nabídce modelů Volvo je prostě V40 již starou technikou. Zanedlouho tak poputuje do důchodu a začínají se již objevovat podrobnosti o jeho náhradě.

Informace o ukončení produkce hatchbacku V40 přinesl britský Autocar. Viceprezident automobilky pro Evropu Lex Kerssemakers podle všeho magazínu sdělil, že výroba V40 bude zastavena na konci letošního roku. O zrovna překvapivou zprávu však nejde, V40 už má své roky jednoduše za sebou.

Poprvé byl hatchback od Volva představen v roce 2012 na autosalonu v Ženevě. V rozsáhle modernizovaném portfoliu švédského výrobce je přitom nyní jediným modelem, který nestojí na novějších platformách CMA či SPA. Zastaralé technice chce proto dát Volvo sbohem a představa o náhradníkovi již chytá první obrysy.

Nejbezpečnější auto roku 2018? Podle hodnocení Euro NCAP je to Volvo XC40

Nejbezpečnější auto roku 2018? Podle hodnocení Euro NCAP je to Volvo XC40

S extrémně populárním segmentem crossoverů tak není divu, že klasickou koncepci tradičního čtyřdveřového hatchbacku velice pravděpodobně Volvo opustí. Kerssemakers totiž v případě nástupce V40 mluví o vozidlu s vyšší světlou výškou. Lze pak čekat, že velikostí a prostorem uvnitř si náhradník V40 udrží místo v hierarchii značky.

Autocar nakonec spekuluje, že novinka by fungovala jako sportovněji/stylověji pojatá varianta současného crossoveru XC40. Mluví se o tak o snižující se úrovni střechy a lehce dynamičtějších proporcích možného XC40 Coupé.   

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Designéři značky podle Kerssemakerse již na novém modelu pracují a hotový může být už do dvou let. Použitím základu v XC40 by samozřejmě vývoj netrval tak dlouho a samotné Volvo nechce ztratit drahocenný čas. „Na uvedení nového modelu nesmíme příliš čekat, neradi bychom přišli o náš prostor v tomto segmentu,“ zaznělo do viceprezidenta.

Zatímco jsou prodeje Volva V40 v Evropě stále celkem obstojné – v roce 2017 si jej na starém kontinentu pořídilo přes 70.000 zákazníků – samotná čísla však od roku 2015 neustále klesají. Tedy další důvod, proč se chce Volvo hatchbacku zbavit.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků