Volvo ukončí výrobu hatchbacku V40. Nahradí jej novým crossoverem?

V řádně modernizované nabídce modelů Volvo je prostě V40 již starou technikou. Zanedlouho tak poputuje do důchodu a začínají se již objevovat podrobnosti o jeho náhradě.

Informace o ukončení produkce hatchbacku V40 přinesl britský Autocar. Viceprezident automobilky pro Evropu Lex Kerssemakers podle všeho magazínu sdělil, že výroba V40 bude zastavena na konci letošního roku. O zrovna překvapivou zprávu však nejde, V40 už má své roky jednoduše za sebou.

Poprvé byl hatchback od Volva představen v roce 2012 na autosalonu v Ženevě. V rozsáhle modernizovaném portfoliu švédského výrobce je přitom nyní jediným modelem, který nestojí na novějších platformách CMA či SPA. Zastaralé technice chce proto dát Volvo sbohem a představa o náhradníkovi již chytá první obrysy.

Nejbezpečnější auto roku 2018? Podle hodnocení Euro NCAP je to Volvo XC40

Nejbezpečnější auto roku 2018? Podle hodnocení Euro NCAP je to Volvo XC40

S extrémně populárním segmentem crossoverů tak není divu, že klasickou koncepci tradičního čtyřdveřového hatchbacku velice pravděpodobně Volvo opustí. Kerssemakers totiž v případě nástupce V40 mluví o vozidlu s vyšší světlou výškou. Lze pak čekat, že velikostí a prostorem uvnitř si náhradník V40 udrží místo v hierarchii značky.

Autocar nakonec spekuluje, že novinka by fungovala jako sportovněji/stylověji pojatá varianta současného crossoveru XC40. Mluví se o tak o snižující se úrovni střechy a lehce dynamičtějších proporcích možného XC40 Coupé.   

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Designéři značky podle Kerssemakerse již na novém modelu pracují a hotový může být už do dvou let. Použitím základu v XC40 by samozřejmě vývoj netrval tak dlouho a samotné Volvo nechce ztratit drahocenný čas. „Na uvedení nového modelu nesmíme příliš čekat, neradi bychom přišli o náš prostor v tomto segmentu,“ zaznělo do viceprezidenta.

Zatímco jsou prodeje Volva V40 v Evropě stále celkem obstojné – v roce 2017 si jej na starém kontinentu pořídilo přes 70.000 zákazníků – samotná čísla však od roku 2015 neustále klesají. Tedy další důvod, proč se chce Volvo hatchbacku zbavit.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků