Volvo ukončí výrobu hatchbacku V40. Nahradí jej novým crossoverem?

V řádně modernizované nabídce modelů Volvo je prostě V40 již starou technikou. Zanedlouho tak poputuje do důchodu a začínají se již objevovat podrobnosti o jeho náhradě.

Informace o ukončení produkce hatchbacku V40 přinesl britský Autocar. Viceprezident automobilky pro Evropu Lex Kerssemakers podle všeho magazínu sdělil, že výroba V40 bude zastavena na konci letošního roku. O zrovna překvapivou zprávu však nejde, V40 už má své roky jednoduše za sebou.

Poprvé byl hatchback od Volva představen v roce 2012 na autosalonu v Ženevě. V rozsáhle modernizovaném portfoliu švédského výrobce je přitom nyní jediným modelem, který nestojí na novějších platformách CMA či SPA. Zastaralé technice chce proto dát Volvo sbohem a představa o náhradníkovi již chytá první obrysy.

Nejbezpečnější auto roku 2018? Podle hodnocení Euro NCAP je to Volvo XC40

Nejbezpečnější auto roku 2018? Podle hodnocení Euro NCAP je to Volvo XC40

S extrémně populárním segmentem crossoverů tak není divu, že klasickou koncepci tradičního čtyřdveřového hatchbacku velice pravděpodobně Volvo opustí. Kerssemakers totiž v případě nástupce V40 mluví o vozidlu s vyšší světlou výškou. Lze pak čekat, že velikostí a prostorem uvnitř si náhradník V40 udrží místo v hierarchii značky.

Autocar nakonec spekuluje, že novinka by fungovala jako sportovněji/stylověji pojatá varianta současného crossoveru XC40. Mluví se o tak o snižující se úrovni střechy a lehce dynamičtějších proporcích možného XC40 Coupé.   

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Designéři značky podle Kerssemakerse již na novém modelu pracují a hotový může být už do dvou let. Použitím základu v XC40 by samozřejmě vývoj netrval tak dlouho a samotné Volvo nechce ztratit drahocenný čas. „Na uvedení nového modelu nesmíme příliš čekat, neradi bychom přišli o náš prostor v tomto segmentu,“ zaznělo do viceprezidenta.

Zatímco jsou prodeje Volva V40 v Evropě stále celkem obstojné – v roce 2017 si jej na starém kontinentu pořídilo přes 70.000 zákazníků – samotná čísla však od roku 2015 neustále klesají. Tedy další důvod, proč se chce Volvo hatchbacku zbavit.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků