Volvo ukázalo koncept 360c. Chce konkurovat i letecké dopravě

Volvo se budoucnosti očividně nebojí a představuje koncept 360c. Ten naplno ztvárňuje vizi kompletně autonomních vozidel, ve kterých se budou pasažéři místo řízení věnovat bez obav práci, zábavě nebo klidně spánku.

Volvo označuje koncept 360c za nové řešení pro nastolení rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem, kdy samotné cestování strávíte mnohem efektivnějším způsobem. Samozřejmě mluvíme o představě budoucnosti, která je ve znamení autonomního řízení, elektrického pohonu, online služeb a bezpečnosti.

Studie tak sice designem připomíná současné modely švédské značky, ale doopravdy už je samostatně řízenou „kapslí“ s prostorným interiérem, v němž se můžete věnovat čemukoliv namísto řízení. Podstatou konceptu je tedy proměnit neproduktivní či nudný čas strávený řízením auta v jinou užitečnější činnost nebo zábavu.

Čínské Lynk & Co 03 je nový sedan s technikou Volva. Přijede i do Evropy

Čínské Lynk & Co 03 je nový sedan s technikou Volva. Přijede i do Evropy

„Koncept 360c zkoumá, čeho všeho bude možné dosáhnout v případě, kdy odstraníme lidského řidiče a získáme volnou ruku v oblasti designu i možností, jak strávit čas ve voze – jedná se o jakýsi náhled do budoucnosti, ve které autonomní řízení změní svět, jak ho známe dnes. Možnosti jsou omezeny jen naší myslí,“ prohlásil Mårten Levenstam, senior viceprezident pro korporátní strategii značky Volvo.

Volvo budoucnosti tak má například fungovat jako pojízdná kancelář, zábavní centrum, obývací pokoj nebo čistě prostor na spaní během nočního ujíždění stovek kilometrů. Interiér 360c je tak vyobrazen v mnoha konfiguracích podle jeho zaměření.

Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Uvnitř může být lůžko pro jediného cestujícího, nebo třeba čtveřice sedaček se stolem pro firemní jednání, kdy boční okna fungují jako monitory infotaimnetu. Jindy zase 360c nabízí protilehlé lavice a stůl pro večerní posezení se sklenkou vína.

Ovládání systémů a funkcí vozu je provádění na základě hlasových povelů nebo skrze dotykové plochy ovladačů. V každém případě má být ale zajištěna bezpečnost posádky – například u lůžkové varianty dokonce inženýři mysleli na speciální bezpečnostní „deku“, která osobu udrží pevně na místě v případě nehody.  

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Jelikož už jsou lidé uvnitř vozu pouhými pasažéry, Volvo dokonce o autonomní studii přemýšlí jako o potencionální konkurenci letecké, autobusové nebo vlakové dopravě. Uvnitř auta budete jednoduše dělat to, co děláte právě na palubě letadla nebo ve vlaku. Ke všemu ale odpadají nepříjemnosti spojené s těmito formami cestování jako třeba kontrolami na letištích, frontami či hlukem okolí.

V případě konceptu 360c se jedná hlavně o koncept samotné myšlenky autonomního cestování. Bližší technické informace o voze, jeho možném elektrickém pohonu, dojezdu či palubních funkcích tedy Volvo nezmiňuje. 

Přichází ovšem s nápadem standardizovaného způsobu, jakým budou autonomní vozy komunikovat s okolím. Pomocí zvukových a světelných signálů tak 360c upozorní chodce a ostatním účastníky provozu o svém pohybu a zamýšlených manévrech na silnici.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků