Volvo STCC C30: zelený závodní speciál

Volvo patří k lídrům v oblasti výroby a vývoje vozů spalující líh. Nyní přichází na scénu závodní speciál, který bude jezdit na E85.

Není v současnosti asi žádná automobilka, která by ignorovala veřejný (a nebo spíše politický?) zájem snížit emise svých vozů. Volvo na to jde svou vlastní cestou a již dlouhá léta nabízí zákazníkům vozy, které spalují alternativní palivo E85, tedy směs benzínu a lihu v poměru 15:85.

Volvo nyní představuje závodní speciál STCC C30, který je postaven na novém hatchbacku Volvo C30 a který umožní jezdit závody právě s tímto palivem.

Volvo STCC C30 je homologováno pro švédské závody STCC (Swedish Touring Car Championship), kde jezdí jak vozy spalující vysokooktanový benzín, tak i E85. Díky své homologaci FIA lze ovšem očekávat, že se vůz rozšíří i do dalších zemí a šampionátů a nebylo by nic překvapujícího, pokud by to Volvo zkusilo i v poháru WTCC, kde to nyní zkouší Seat s naftovým vozem.

FIA se navíc nechala nedávno slyšet, že v blízké budoucnosti budou jezdit vozy šampionátu na ekologičtější palivo, které bude obsahovat určité procento bio složek. Lze se tedy domnívat, že přechod na E85 je jen otázkou času.

Technické specifikace Volva STCC C30

Karosérie a aerodynamika

Sériová karosérie s bezpečnostním rámem FIA a ohranou proti bočnímu nárazu.
Zadní přítlačné křídlo společnosti Polestar, vyvíjen v aerodynamickém tunelu Volva.

Motor

Hliníkový řadový pětiválec se čtyř ventilovým rozvodem o objemu 1 999 ccm. Závodní ventily, vačky, písty, ojnice a kliková hřídel.
Olej: Castrol 5W-30
Maximální výkon přes 280 koní při 8 750 ot/min, točivý moment zhruba 230 Nm při 7 300 Nm.
Palivo: E85

Výfukový systém

Výfukový systém Ferrita z nerezové oceli a závodním katalyzátorem.

Převodovka a pohon

Pohon předních kol.
Sekvenční šestistupňová přímořazená převodovka Hewland.
Mechanický samosvorný diferenciál.
Dvoukotoučová spojka Sachs o průměru 184 mm.

Hmotnost

Minimální hmotnost vozu 1 134 kg

Zavěšení kol

Přední vzpěry Öhlin's McPherson společnosti Polestar s nastavitelným stabilizátorem.
Zadní zavěšení typu Multilink s vinutými pružinami Öhlin's a nastavitelným stabilizátorem.

Brzdy

Přední čtyřpístkové třmeny s ventilovanými kotoči 332x32 mm.
Zadní dvoupístkové třmeny s ventilovanými kotouči 290x10 mm.

Kola a pneu

Ultralehká kola BBS o rozměru 10x17" s pneu Michelin (suché+mokré slicky)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Volvo STCC C30

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků