Volvo STCC C30: zelený závodní speciál

Volvo patří k lídrům v oblasti výroby a vývoje vozů spalující líh. Nyní přichází na scénu závodní speciál, který bude jezdit na E85.

Není v současnosti asi žádná automobilka, která by ignorovala veřejný (a nebo spíše politický?) zájem snížit emise svých vozů. Volvo na to jde svou vlastní cestou a již dlouhá léta nabízí zákazníkům vozy, které spalují alternativní palivo E85, tedy směs benzínu a lihu v poměru 15:85.

Volvo nyní představuje závodní speciál STCC C30, který je postaven na novém hatchbacku Volvo C30 a který umožní jezdit závody právě s tímto palivem.

Volvo STCC C30 je homologováno pro švédské závody STCC (Swedish Touring Car Championship), kde jezdí jak vozy spalující vysokooktanový benzín, tak i E85. Díky své homologaci FIA lze ovšem očekávat, že se vůz rozšíří i do dalších zemí a šampionátů a nebylo by nic překvapujícího, pokud by to Volvo zkusilo i v poháru WTCC, kde to nyní zkouší Seat s naftovým vozem.

FIA se navíc nechala nedávno slyšet, že v blízké budoucnosti budou jezdit vozy šampionátu na ekologičtější palivo, které bude obsahovat určité procento bio složek. Lze se tedy domnívat, že přechod na E85 je jen otázkou času.

Technické specifikace Volva STCC C30

Karosérie a aerodynamika

Sériová karosérie s bezpečnostním rámem FIA a ohranou proti bočnímu nárazu.
Zadní přítlačné křídlo společnosti Polestar, vyvíjen v aerodynamickém tunelu Volva.

Motor

Hliníkový řadový pětiválec se čtyř ventilovým rozvodem o objemu 1 999 ccm. Závodní ventily, vačky, písty, ojnice a kliková hřídel.
Olej: Castrol 5W-30
Maximální výkon přes 280 koní při 8 750 ot/min, točivý moment zhruba 230 Nm při 7 300 Nm.
Palivo: E85

Výfukový systém

Výfukový systém Ferrita z nerezové oceli a závodním katalyzátorem.

Převodovka a pohon

Pohon předních kol.
Sekvenční šestistupňová přímořazená převodovka Hewland.
Mechanický samosvorný diferenciál.
Dvoukotoučová spojka Sachs o průměru 184 mm.

Hmotnost

Minimální hmotnost vozu 1 134 kg

Zavěšení kol

Přední vzpěry Öhlin's McPherson společnosti Polestar s nastavitelným stabilizátorem.
Zadní zavěšení typu Multilink s vinutými pružinami Öhlin's a nastavitelným stabilizátorem.

Brzdy

Přední čtyřpístkové třmeny s ventilovanými kotoči 332x32 mm.
Zadní dvoupístkové třmeny s ventilovanými kotouči 290x10 mm.

Kola a pneu

Ultralehká kola BBS o rozměru 10x17" s pneu Michelin (suché+mokré slicky)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Volvo STCC C30

 

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků