Volvo soucítí se zvířaty. Přestane kompletně nabízet kožené čalounění

Obecně chce švédská značka omezit využití prvků z živočišného průmyslu, nejen tedy kůži.

Stejný krok s ohledem na udržitelnou výrobu oznámilo letos Mini, nyní se kompletně vzdává zvířecí kůže ve svých interiérech také švédské Volvo. Značka oznamuje, že ve svých nových elektromobilech už kožené čalounění nenabídne. A jelikož je blízká budoucnost Volva čistě elektrická, společně se spalovacími modely tak z nabídky postupně vymizí i kožené čalounění.

Možnost „veganského“ čalounění, tedy umělou kůži z recyklovaných materiálů, už Volvo nabízí v interiérech svých vozů delší dobu. Prvotinou výše zmíněného kroku je plně elektrické C40 Recharge a bez nabídky tradiční kůže chce Volvo fungovat do roku 2030, kdy už má značka nabízet pouze elektrické modely.

Volvo v tiskové zprávě nejenže „zaujímá etický postoj k životním podmínkám zvířat“ v chovu, ale svůj odklon od kožených interiérů zdůvodňuje rovněž udržitelností při výrobě – zmiňuje negativní dopad chovu dobytka na životní prostředí včetně odlesňování. „Odhaduje se, že chov hospodářských zvířat je zodpovědný za přibližně 14 % celosvětových emisí skleníkových plynů z lidské činnosti,“ dodává Volvo.

Jako alternativu zvířecí kůže tak Volvo nabídne třeba nové čalounění Nordico, které obsahuje textilie z recyklovaných materiálů, například z PET lahví, zátek z vinařského průmyslu nebo biologického materiálu z udržitelných lesů ve Švédsku a Finsku. Tento typ čalounění uvede Volvo v nové generaci svých modelů.

Volvo nechce své „leather-free“ interiéry, tedy „bez kůže“, prozatím nazývat jako veganské. Automobilka totiž stále využívá zbytkové produkty z živočišného průmyslu, které se používají při výrobě plastů, gumy, maziv nebo třeba lepidel. I zde chce nicméně značka do budoucna omezit využívání těchto produktů. Vlněné směsi pro interiéry pak získává Volvo od dodavatelů s certifikací zodpovědného získávání materiálů a dobrých životních podmínek zvířat.

Nenabízení kůže v interiérech nicméně označuje Volvo za krok správným směrem. Do roku 2025 chce totiž značka využívat v nových autech 25 % recyklovaných a původem rostlinných materiálů, načež do roku 2040 chce fungovat zcela na konceptu cirkulární ekonomiky, včetně spolupráce s dodavateli, kteří pro výrobu ze 100 % využívají obnovitelnou energii.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Diskuze (16) Další článek: TEST Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI DSG: Sedmimílové pohorky za milion

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,