Volvo soucítí se zvířaty. Přestane kompletně nabízet kožené čalounění

Obecně chce švédská značka omezit využití prvků z živočišného průmyslu, nejen tedy kůži.

Stejný krok s ohledem na udržitelnou výrobu oznámilo letos Mini, nyní se kompletně vzdává zvířecí kůže ve svých interiérech také švédské Volvo. Značka oznamuje, že ve svých nových elektromobilech už kožené čalounění nenabídne. A jelikož je blízká budoucnost Volva čistě elektrická, společně se spalovacími modely tak z nabídky postupně vymizí i kožené čalounění.

Možnost „veganského“ čalounění, tedy umělou kůži z recyklovaných materiálů, už Volvo nabízí v interiérech svých vozů delší dobu. Prvotinou výše zmíněného kroku je plně elektrické C40 Recharge a bez nabídky tradiční kůže chce Volvo fungovat do roku 2030, kdy už má značka nabízet pouze elektrické modely.

Hyundai už prodal v Evropě 100.000 kusů Kony Electric. V oblibě vede Německo

Hyundai už prodal v Evropě 100.000 kusů Kony Electric. V oblibě vede Německo

Volvo v tiskové zprávě nejenže „zaujímá etický postoj k životním podmínkám zvířat“ v chovu, ale svůj odklon od kožených interiérů zdůvodňuje rovněž udržitelností při výrobě – zmiňuje negativní dopad chovu dobytka na životní prostředí včetně odlesňování. „Odhaduje se, že chov hospodářských zvířat je zodpovědný za přibližně 14 % celosvětových emisí skleníkových plynů z lidské činnosti,“ dodává Volvo.

Jako alternativu zvířecí kůže tak Volvo nabídne třeba nové čalounění Nordico, které obsahuje textilie z recyklovaných materiálů, například z PET lahví, zátek z vinařského průmyslu nebo biologického materiálu z udržitelných lesů ve Švédsku a Finsku. Tento typ čalounění uvede Volvo v nové generaci svých modelů.

Nový Lotus Emira V6 odhalil specifikaci i ceny. Ani s bohatou výbavou nestojí moc

Nový Lotus Emira V6 odhalil specifikaci i ceny. Ani s bohatou výbavou nestojí moc

Volvo nechce své „leather-free“ interiéry, tedy „bez kůže“, prozatím nazývat jako veganské. Automobilka totiž stále využívá zbytkové produkty z živočišného průmyslu, které se používají při výrobě plastů, gumy, maziv nebo třeba lepidel. I zde chce nicméně značka do budoucna omezit využívání těchto produktů. Vlněné směsi pro interiéry pak získává Volvo od dodavatelů s certifikací zodpovědného získávání materiálů a dobrých životních podmínek zvířat.

Nenabízení kůže v interiérech nicméně označuje Volvo za krok správným směrem. Do roku 2025 chce totiž značka využívat v nových autech 25 % recyklovaných a původem rostlinných materiálů, načež do roku 2040 chce fungovat zcela na konceptu cirkulární ekonomiky, včetně spolupráce s dodavateli, kteří pro výrobu ze 100 % využívají obnovitelnou energii.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků