Volvo snížilo emise C02 nejrazantněji v EU

Automobilka Volvo v roce 2010 v porovnání s rokem předchozím omezilo průměrné emise CO2 svých vozů takřka o 10 %.

Podle Evropské federace pro dopravu a životní prostředí (European Federation for Transport and Environment), zastřešující řadu neziskových organizací snažících se o prosazení ekologicky šetrné dopravy v Evropě, zveřejnila zajímavou statistiku. Podle ní v roce 2010 v porovnání s rokem 2009 nejvýrazněji omezila průměrné emise CO2 svých vozů automobilka Volvo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kompletní výsledky letošní statistiky

Nová studie naznačuje, že osmi největších evropských automobilek se v tomto období podařilo dosáhnout poklesu o 2 až 6 %, přičemž Volvo vykázalo snížení o plných 9,3 %. Letos mu tedy patří první příčka, zatímco vloni vůbec hodnoceno nebylo. Naproti tomu vloni první Toyota skončila tentokrát až 13.

Test Volvo V50 2,0 D Powershift: TDI DSG po švédsku

Test Volvo V50 2,0 D Powershift: TDI DSG po švédsku

Za pozornost ale stojí také pohled na výši hodnot produkce CO2. Zatímco Fiat v roce 2010 vykázal průměrnou hmotnost produkovaných emisí jen 126 g/km, premiant Volvo je paradoxně se svými 157 g/km (nebereme-li v potaz Mercedes – Benz s 161 g/km) zároveň největším „travičem“.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V50 DRIVe a příbuzné modely C30 a S40
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků