Volvo snížilo emise C02 nejrazantněji v EU

Automobilka Volvo v roce 2010 v porovnání s rokem předchozím omezilo průměrné emise CO2 svých vozů takřka o 10 %.

Podle Evropské federace pro dopravu a životní prostředí (European Federation for Transport and Environment), zastřešující řadu neziskových organizací snažících se o prosazení ekologicky šetrné dopravy v Evropě, zveřejnila zajímavou statistiku. Podle ní v roce 2010 v porovnání s rokem 2009 nejvýrazněji omezila průměrné emise CO2 svých vozů automobilka Volvo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kompletní výsledky letošní statistiky

Nová studie naznačuje, že osmi největších evropských automobilek se v tomto období podařilo dosáhnout poklesu o 2 až 6 %, přičemž Volvo vykázalo snížení o plných 9,3 %. Letos mu tedy patří první příčka, zatímco vloni vůbec hodnoceno nebylo. Naproti tomu vloni první Toyota skončila tentokrát až 13.

Test Volvo V50 2,0 D Powershift: TDI DSG po švédsku

Test Volvo V50 2,0 D Powershift: TDI DSG po švédsku

Za pozornost ale stojí také pohled na výši hodnot produkce CO2. Zatímco Fiat v roce 2010 vykázal průměrnou hmotnost produkovaných emisí jen 126 g/km, premiant Volvo je paradoxně se svými 157 g/km (nebereme-li v potaz Mercedes – Benz s 161 g/km) zároveň největším „travičem“.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V50 DRIVe a příbuzné modely C30 a S40
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků