Volvo snížilo emise C02 nejrazantněji v EU

Automobilka Volvo v roce 2010 v porovnání s rokem předchozím omezilo průměrné emise CO2 svých vozů takřka o 10 %.

Podle Evropské federace pro dopravu a životní prostředí (European Federation for Transport and Environment), zastřešující řadu neziskových organizací snažících se o prosazení ekologicky šetrné dopravy v Evropě, zveřejnila zajímavou statistiku. Podle ní v roce 2010 v porovnání s rokem 2009 nejvýrazněji omezila průměrné emise CO2 svých vozů automobilka Volvo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kompletní výsledky letošní statistiky

Nová studie naznačuje, že osmi největších evropských automobilek se v tomto období podařilo dosáhnout poklesu o 2 až 6 %, přičemž Volvo vykázalo snížení o plných 9,3 %. Letos mu tedy patří první příčka, zatímco vloni vůbec hodnoceno nebylo. Naproti tomu vloni první Toyota skončila tentokrát až 13.

Test Volvo V50 2,0 D Powershift: TDI DSG po švédsku

Test Volvo V50 2,0 D Powershift: TDI DSG po švédsku

Za pozornost ale stojí také pohled na výši hodnot produkce CO2. Zatímco Fiat v roce 2010 vykázal průměrnou hmotnost produkovaných emisí jen 126 g/km, premiant Volvo je paradoxně se svými 157 g/km (nebereme-li v potaz Mercedes – Benz s 161 g/km) zároveň největším „travičem“.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V50 DRIVe a příbuzné modely C30 a S40
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků