Volvo se příští rok ukáže v australském šampionátu V8 Supercars

Volvo se příští rok ukáže v australském šampionátu V8 Supercars

Švédská automobilka oficiálně potvrdila, že se příští rok představí v australském šampionátu V8 Supercars. Nikoho asi nepřekvapí, že závodní speciál bude odkazovat na model S60 a že s jeho přípravou pomůže v tomto směru tradiční partner, tedy Polestar. Tím informace z tiskové zprávy v podstatě končí, pokud nepočítáme prohlášení o tom, jak jsou všichni ve Volvu na tuto skutečnost hrdí.

Volvo S60/V60 a XC60: solidnější vzhled, nižší spotřeba (+ 37x foto)

Volvo S60/V60 a XC60: solidnější vzhled, nižší spotřeba (+ 37x foto)

Kolegové z australského serveru Car Advice ale zjistili další zajímavá fakta. Do závodu se postaví dva exempláře, přičemž přípravy by měly být ukončeny v listopadu nebo prosinci letošního roku. Podle pravidel musí být pod kapotou motor o maximálním objemu pěti litrů, s omezovačem nastaveným v rozmezí od 7000 – 7500 ot./min a nejvyšší výkon se musí blížit 650 k. Závodní S60 tak dostanou pětilitrový osmiválec. Konkrétně se jedná o upravený motor Yamaha, který se v minulosti ukázal ve spojení s modelem S80 a XC90

Test Volvo V40 Cross Country T5: v zajetí elektroniky

Test Volvo V40 Cross Country T5: v zajetí elektroniky

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků