Volvo se chystá na autonomní řízení. Interiéry soustředí na pasažéry

Zatímco konkurenční automobilky se stále snaží konstruovat interiéry svých vozů kolem řidiče, Volvo činí nejdůležitějšími všechny pasažéry na palubě. Po uvedení vozů s autonomním řízením tak bude ve výhodě — tedy alespoň to tvrdí šéfové designu švédské značky.
Volvo se chystá na autonomní řízení. Interiéry soustředí na pasažéry

Zejména tradičně konzervativní BMW své palubní desky stále lehce natáčí k řidiči. Tento prvek činí vnitřek vozu útulnějším. Právě v tom, jak se konkurence snaží o navození řidičské, až sportovní atmosféry, vidí ve Švédsku svou výhodu. „Jelikož nejsme značkou, která se soustředí hlavně na výkon a sportovní vlastnosti, strávili jsme více času vývojem interiérů, které jsou skutečně komfortní pro všechny pasažéry,“ vysvětluje Thomas Ingenlath, šéfdesignér Volva, v rozhovoru pro britský Autocar.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tento přístup lze vidět například na modelu S90 Excellence. Vůz speciálně navržený pro čínský trh je pouze třímístný a orientuje se na cestujícího na zadním sedadle vpravo. „U tohoto modelu jsme si vyzkoušeli, co dokážeme udělat s interiérem tříprostorového automobilu,“ říká Ingenlath.

Nová služba Volva: Natankují a umyjí vám auto. Klíčky nepotřebují

Nová služba Volva: Natankují a umyjí vám auto. Klíčky nepotřebují

Při vývoji interiérů se Volvo opírá o svá tři designová centra, z nichž každé je na jiném kontinentu. Na každém trhu se totiž na interiéry nahlíží jinak „Naše studio v Kalifornii se zaměřuje na palubní elektroniku, Čína je více o zadních pasažérech a luxusu. Evropa je speciální, zde se stále hledí na řidiče,“ říká ve stejném rozhovoru Robin Page, šéf designu interiérů Volva.

Page však přiznává, že ve společné debatě uvíznou především témata jako palubní výbava, autonomní technologie, či konektivita. Jestli kvůli velikostem zmíněných trhů, či kvůli současnému čínskému vlastníkovi značky, těžko říci.

Velké pozornosti se při těchto plánech dočkají sedadla. Page dává za příklad koncept C26, ve kterém se řidičovo sedadlo mohlo široce polohovat a když neřídil, vysunula se z kokpitu velká obrazovka. „C26 není současné době tak vzdálené, jak by se mohlo zdát, je to něco, co uvidíte v příští generaci našich modelů. Dostanou se tam všechny vychytávky? To nikoliv, ale většina z nich rozhodně ano,“ prozrazuje Ingenlath.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 40 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků