Volvo se chystá na autonomní řízení. Interiéry soustředí na pasažéry

Zatímco konkurenční automobilky se stále snaží konstruovat interiéry svých vozů kolem řidiče, Volvo činí nejdůležitějšími všechny pasažéry na palubě. Po uvedení vozů s autonomním řízením tak bude ve výhodě — tedy alespoň to tvrdí šéfové designu švédské značky.
Řidič se v konceptu Volvo C26 může zcela odsunout od volantu...

Zejména tradičně konzervativní BMW své palubní desky stále lehce natáčí k řidiči. Tento prvek činí vnitřek vozu útulnějším. Právě v tom, jak se konkurence snaží o navození řidičské, až sportovní atmosféry, vidí ve Švédsku svou výhodu. „Jelikož nejsme značkou, která se soustředí hlavně na výkon a sportovní vlastnosti, strávili jsme více času vývojem interiérů, které jsou skutečně komfortní pro všechny pasažéry,“ vysvětluje Thomas Ingenlath, šéfdesignér Volva, v rozhovoru pro britský Autocar.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tento přístup lze vidět například na modelu S90 Excellence. Vůz speciálně navržený pro čínský trh je pouze třímístný a orientuje se na cestujícího na zadním sedadle vpravo. „U tohoto modelu jsme si vyzkoušeli, co dokážeme udělat s interiérem tříprostorového automobilu,“ říká Ingenlath.

Nová služba Volva: Natankují a umyjí vám auto. Klíčky nepotřebují

Nová služba Volva: Natankují a umyjí vám auto. Klíčky nepotřebují

Při vývoji interiérů se Volvo opírá o svá tři designová centra, z nichž každé je na jiném kontinentu. Na každém trhu se totiž na interiéry nahlíží jinak „Naše studio v Kalifornii se zaměřuje na palubní elektroniku, Čína je více o zadních pasažérech a luxusu. Evropa je speciální, zde se stále hledí na řidiče,“ říká ve stejném rozhovoru Robin Page, šéf designu interiérů Volva.

Page však přiznává, že ve společné debatě uvíznou především témata jako palubní výbava, autonomní technologie, či konektivita. Jestli kvůli velikostem zmíněných trhů, či kvůli současnému čínskému vlastníkovi značky, těžko říci.

Velké pozornosti se při těchto plánech dočkají sedadla. Page dává za příklad koncept C26, ve kterém se řidičovo sedadlo mohlo široce polohovat a když neřídil, vysunula se z kokpitu velká obrazovka. „C26 není současné době tak vzdálené, jak by se mohlo zdát, je to něco, co uvidíte v příští generaci našich modelů. Dostanou se tam všechny vychytávky? To nikoliv, ale většina z nich rozhodně ano,“ prozrazuje Ingenlath.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků