Volvo se chce zcela zbavit dieselů, náhradou budou benzínové hybridy

Volvo se chce zcela zbavit dieselů, náhradou budou benzínové hybridy

Navzdory emisnímu skandálu jsou diesely v Evropě pořád velmi oblíbené. Možná je to způsobené tím, že zákazníky spíš než emise zajímá spotřeba, respektive peníze, které ušetří ve srovnání se zážehovým motorem.

Japonský Lexus se už před časem rozhodl za zákazníky - nevyrábí žádný vznětový motor, jedinou alternativou je hybridní pohonná jednotka. A stejnou cestou se podle magazínu Car and Driver v nedaleké budoucnosti vydá také švédská automobilka Volvo

Jisté náznaky tu byly už při premiéře dvojice konceptů, které jsme vám nedávno podrobně představili. Oba totiž poháněla hybridní pohonná jednotka se zážehovým tříválcem. A přesně tato pohonná jednotka by se měla v budoucnu stát náhradou za dieselový motor.

Volvo CMA: Nová platforma ukazuje také švédskou Škodu Octavia

Volvo CMA: Nová platforma ukazuje také švédskou Škodu Octavia

Podle generálního ředitele značky Håkana Samuelssona disponují hybridní pohonné jednotky výrazně nižší produkcí CO2, ale zároveň dokážou nabídnout stejný výkon, točivý moment i spotřebu v reálném provozu. V průběhu času se mají navíc hybridy stát mnohem dostupnější, zatímco vznětové motory budou kvůli čím dál přísnějším normám jen dražší.

O budoucnosti naštěstí Volvo nechá rozhodnout zákazníky, ale v horizontu deseti let předpokládá, že bude obliba dieselů postupně klesat až k nule. V ten moment už chce být švédská automobilka připravena nabídnout alternativu v podobě benzínových hybridů.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků