Volvo se chce zcela zbavit dieselů, náhradou budou benzínové hybridy

Volvo se chce zcela zbavit dieselů, náhradou budou benzínové hybridy

Navzdory emisnímu skandálu jsou diesely v Evropě pořád velmi oblíbené. Možná je to způsobené tím, že zákazníky spíš než emise zajímá spotřeba, respektive peníze, které ušetří ve srovnání se zážehovým motorem.

Japonský Lexus se už před časem rozhodl za zákazníky - nevyrábí žádný vznětový motor, jedinou alternativou je hybridní pohonná jednotka. A stejnou cestou se podle magazínu Car and Driver v nedaleké budoucnosti vydá také švédská automobilka Volvo

Jisté náznaky tu byly už při premiéře dvojice konceptů, které jsme vám nedávno podrobně představili. Oba totiž poháněla hybridní pohonná jednotka se zážehovým tříválcem. A přesně tato pohonná jednotka by se měla v budoucnu stát náhradou za dieselový motor.

Volvo CMA: Nová platforma ukazuje také švédskou Škodu Octavia

Volvo CMA: Nová platforma ukazuje také švédskou Škodu Octavia

Podle generálního ředitele značky Håkana Samuelssona disponují hybridní pohonné jednotky výrazně nižší produkcí CO2, ale zároveň dokážou nabídnout stejný výkon, točivý moment i spotřebu v reálném provozu. V průběhu času se mají navíc hybridy stát mnohem dostupnější, zatímco vznětové motory budou kvůli čím dál přísnějším normám jen dražší.

O budoucnosti naštěstí Volvo nechá rozhodnout zákazníky, ale v horizontu deseti let předpokládá, že bude obliba dieselů postupně klesat až k nule. V ten moment už chce být švédská automobilka připravena nabídnout alternativu v podobě benzínových hybridů.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 4 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků