Volvo S90 a V90 vyladí divize Polestar. Budou to sportovní hybridy

Modely vyšší střední třídy Volvo S90 a V90 dostanou sportovní kúru od tovární divize Polestar. Budou to první hybridní vozy v této kategorii.
Volvo S90 a V90 vyladí divize Polestar. Budou to sportovní hybridy

Švédsko-čínské Volvo u nejnovější generace modelů razí strategii pouze čtyřválcových motorů. V běžných verzích takové motory stačí i pro modely vyšší střední třídy, byť sametový šestiválec by nebyl ke škodě.

S většími motory však nová platforma nepočítá, což představuje oříšek pro divizi Polestar, která pracuje na konkurentovi pro BMW M5 či AMG E63. Východiskem je použití hybridního ústrojí, informuje o tom alespoň britský Autocar s odvoláním na důvěryhodný zdroj.

Technika by měla být příbuzná s hybridním ústrojím T8 Twin Engine, které Volvo používá jako vlajkovou motorizaci. Benzinový přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů tehdy "umí" 235 kW (320 k) a 400 Nm. Motoru pak pomáhá ještě elektromotor disponující výkonem 64 kW (87 k) a točivým momentem 240 Nm. Celkový výkon dosahuje 407 koňských sil.

Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Již nyní tuto jednotku u Polestar ladí. Lze si objednat vyladěnou variantu s výkonem 314 kW (427 koní) a 680 Nm maximálního točivého momentu. V plnotučné verzi modré polární hvězdy by výkon měl narůst až k parametrům německých konkurentů, tedy k šesti stům koní.

Polestar Performance je v nabídce pro nová Volva S90 a V90

Polestar Performance je v nabídce pro nová Volva S90 a V90

Volvo se zřejmě hybridním ústrojím chce odlišit od svých německých konkurentů. Podle Autocaru však ostrá volva uvidíme nejdříve v průběhu roku 2018.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků