Volvo S90 a V90 vyladí divize Polestar. Budou to sportovní hybridy

Modely vyšší střední třídy Volvo S90 a V90 dostanou sportovní kúru od tovární divize Polestar. Budou to první hybridní vozy v této kategorii.
Volvo S90 a V90 vyladí divize Polestar. Budou to sportovní hybridy

Švédsko-čínské Volvo u nejnovější generace modelů razí strategii pouze čtyřválcových motorů. V běžných verzích takové motory stačí i pro modely vyšší střední třídy, byť sametový šestiválec by nebyl ke škodě.

S většími motory však nová platforma nepočítá, což představuje oříšek pro divizi Polestar, která pracuje na konkurentovi pro BMW M5 či AMG E63. Východiskem je použití hybridního ústrojí, informuje o tom alespoň britský Autocar s odvoláním na důvěryhodný zdroj.

Technika by měla být příbuzná s hybridním ústrojím T8 Twin Engine, které Volvo používá jako vlajkovou motorizaci. Benzinový přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů tehdy "umí" 235 kW (320 k) a 400 Nm. Motoru pak pomáhá ještě elektromotor disponující výkonem 64 kW (87 k) a točivým momentem 240 Nm. Celkový výkon dosahuje 407 koňských sil.

Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Již nyní tuto jednotku u Polestar ladí. Lze si objednat vyladěnou variantu s výkonem 314 kW (427 koní) a 680 Nm maximálního točivého momentu. V plnotučné verzi modré polární hvězdy by výkon měl narůst až k parametrům německých konkurentů, tedy k šesti stům koní.

Polestar Performance je v nabídce pro nová Volva S90 a V90

Polestar Performance je v nabídce pro nová Volva S90 a V90

Volvo se zřejmě hybridním ústrojím chce odlišit od svých německých konkurentů. Podle Autocaru však ostrá volva uvidíme nejdříve v průběhu roku 2018.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků