Volvo S90 a V90 vyladí divize Polestar. Budou to sportovní hybridy

Modely vyšší střední třídy Volvo S90 a V90 dostanou sportovní kúru od tovární divize Polestar. Budou to první hybridní vozy v této kategorii.
Volvo S90 a V90 vyladí divize Polestar. Budou to sportovní hybridy

Švédsko-čínské Volvo u nejnovější generace modelů razí strategii pouze čtyřválcových motorů. V běžných verzích takové motory stačí i pro modely vyšší střední třídy, byť sametový šestiválec by nebyl ke škodě.

S většími motory však nová platforma nepočítá, což představuje oříšek pro divizi Polestar, která pracuje na konkurentovi pro BMW M5 či AMG E63. Východiskem je použití hybridního ústrojí, informuje o tom alespoň britský Autocar s odvoláním na důvěryhodný zdroj.

Technika by měla být příbuzná s hybridním ústrojím T8 Twin Engine, které Volvo používá jako vlajkovou motorizaci. Benzinový přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů tehdy "umí" 235 kW (320 k) a 400 Nm. Motoru pak pomáhá ještě elektromotor disponující výkonem 64 kW (87 k) a točivým momentem 240 Nm. Celkový výkon dosahuje 407 koňských sil.

Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Již nyní tuto jednotku u Polestar ladí. Lze si objednat vyladěnou variantu s výkonem 314 kW (427 koní) a 680 Nm maximálního točivého momentu. V plnotučné verzi modré polární hvězdy by výkon měl narůst až k parametrům německých konkurentů, tedy k šesti stům koní.

Polestar Performance je v nabídce pro nová Volva S90 a V90

Polestar Performance je v nabídce pro nová Volva S90 a V90

Volvo se zřejmě hybridním ústrojím chce odlišit od svých německých konkurentů. Podle Autocaru však ostrá volva uvidíme nejdříve v průběhu roku 2018.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 5 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků