Volvo S90 a V90 po modernizaci: Mild-hybridní techniku doplňuje nová výbava

Zvenku novinky příliš nehledejte, svou vlajkovou loď vylepšilo Volvo především zevnitř.

Shrnout změny exteriéru modernizovaného Volva S90 i jeho praktičtějších verzích V90 a V90 Cross Country lze velice rychle. Kosmeticky byl upraven přední nárazník, nové jsou mlhovky a kombíky dostávají i pozměněnou grafiku LED svítilen. Do nabídky míří i nové odstíny karoserie a designy kol.  

Více novinek najdete v interiéru, kde Volvo nasadilo vylepšený audiosystém Bowers and Wilkins s automatickým systémem potlačování okolního hluku, lepšími reproduktory a novým nastavením, které má „napodobovat zvuk vašeho oblíbeného jazzové klubu“. Dále značka přidává nový pokročilejší systém filtrace vzduchu v kabině s možností kontroly kvality vzduchu přes infotainment.

O elektrické Volvo XC40 je silný zájem. Švédská značka počítá desetitisíce zájemců

O elektrické Volvo XC40 je silný zájem. Švédská značka počítá desetitisíce zájemců

Tato novinka společně se zmíněným audiosystémem výše je pak dostupná u všech modelů řady 90 i 60, stejně jako standardně zabudované USB-C nabíjecí porty pro pasažéry vzadu, volitelné sedačky čalouněné vlněnou směsí, dříve uvedené při modernizaci XC90, a pro nejvyšší stupně výbavy je dostupné i veganské čalounění interiéru zcela bez kůže.

Po uvedení v XC90 a XC60 se nakonec do palety motorizací řady 90 dostává i mild-hybridní technika ve formě stávajících benzinových a vznětových dvoulitrů. Volvo tak pronásleduje svou myšlenku, ve které budou nakonec mild-hybridní motory standardem vedle plug-in hybridních verzí Twin Engine, jejichž podíl v celkové produkci má být čtvrtinový.

Volvo a Geely chtějí společně vyvíjet nové motory. Techniku nabídnou i jiným značkám

Volvo a Geely chtějí společně vyvíjet nové motory. Techniku nabídnou i jiným značkám

Více detailů k technice modernizovaných modelů S90, V90 a V90 Cross Country Volvo neuvádí. Mild-hybridní motorizace mají nicméně v reálných podmínkách zajistit o 15 % nižší spotřebu paliva a produkci emisí.

Datum uvedení modernizace na český trh a cenovky se dozvíme později.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků