Volvo S80: luxus ze severu (velký test)

Ačkoliv by se na první pohled zdálo, že Volvo S80 patří do třídy luxusních aut, ve skutečnosti pokukuje do kategorie o třídu níže. Je tedy plnohodnotným soupeřem pro BMW 5, Audi A6, Mercedes-Benz E-klasse, Peugeot 607 či naši Škodu Superb.
Volvo S80: luxus ze severu (velký test)
Seznam kapitol
  1. Facelift, vzhled, palubní deska, místo řidiče
  2. Vpředu jsou křesla, odkládací prostory
  3. Audio, klimatizace, místo vzadu, zavazadlový prostor
  4. Motor, spotřeba, jízdní vlastnosti
  5. Plusy a minus, přehled výbavy, parametry, kompletní ceník
  6. Kompletní fotogalerie (včetně nepublikovaných snímků)

Model S80 je na trhu již šestým rokem, proto není divu, že loni prošel lehkým faceliftem. Ten se dotkl zejména přední masky, z technického hlediska přibyl pohon všech kol AWD a aktivní podvozek Four-C. Ten zlepšuje chování vozu ve všech situacích – snímá data z podvozku a uzpůsobuje charakteristiku tlumičů. Měl by vylepšit jízdní vlastnosti při rychlých průjezdech zatáčkami a změkčit tlumiče při „drncání“ po městě. Zkrátka aby se řidič cítil jako v bavlnce, ale přitom měl auto plně pod kontrolou. Poslední výraznou novinkou jsou diody LED  na zadních světlometech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Facelift vylepšil přední masku --- Světlomety s černým pozadím vypadají zlověstně

Hezké, velké, noblesní

Na první pohled vypadá S80 velmi mohutně, vůz je široký v bocích, oblé tvary jeho rozměry ještě více opticky zvětšují. Přitom je menší než na první pohled „drobná“ Škoda Superb či všechny výše jmenované vozy. Zkrátka Volvo S80 klame tělem. I základní cena lehce přes milion korun jasně říká, že toto auto do luxusního segmentu zkrátka nepatří. Oproti modelu S60 je ale podstatně větší, zejména co se vnitřního prostoru týká. Model S60 je totiž laděn více sportovně a připomíná kupé, takže má hodně se svažující záď. Proto mají cestující vzadu omezen prostor zejména nad hlavou, ale ani s místem pro kolena to není nijak slavné (viz starší test). Nutno ale dodat, že S60 vypadá lépe, lehce, sportovně, zatímco S80 spíše těžkopádně. Na druhou stranu mu nelze upřít určitou dávku elegance.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Z profilu je S80 klasický luxusní sedan --- Záď je rozměrná, zajímavý je prolis na bocích

Vzhled je zkrátka konzervativní, ale líbivý. Trochu mi připomíná velké americké sedany, než sportovně střižené evropské bratříčky. Design přední kapoty má typický prolis sbíhající se k přední masce, kapota se ale otvírá klasický způsobem, nikoliv jako u nové Octavie či Volva S40 – tj. od kraje do kraje. Světlomety mají černé pozadí a čiré překrytí, takže vypadají správě agresivně. Mohutné boky dokresluje schování kol více pod lemy blatníků. Záď se nesvažuje tak pozvolna jako u S60, ale prudčeji, takže místa nad hlavou je  vzadu dost. V podstatě je právě záď a velikost největším rozdílem ve vzhledu oproti S60. Zadní světlomety jsou vykousnuté a celý design efektně dokreslují. Volvo S80 je zkrátka elegance sama.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní světlomety dostaly LED diody --- Tvar světlometů je pro Volvo charakteristický --- Kola mají rozměr 17", v testovaném voze měla bohužel obuta zimní pneumatiky

Člen rodu

Palubní deska nezapře svůj rodokmen. V mnoha směrech podobnou totiž najdete i v ostatních modelech, asi nejpodobnější je S60, V70 a XC90. Nová řada S40 a V50 se již natolik odlišila, že uvnitř byste staré dobré volvo hledali jen stěží. Palubka se vyznačuje natočením středové konzole směrem k řidiči a poměrně velkou mohutností, kvůli které se zdá, že řeidič nebude mít dostatek prostoru. Volvo je ale natolik široké, že tato domněnka je lichá. Řidič má místa habaděj, já jako člověk menšího vzrůstu (176 cm) jsem se cítil spíše utopen. Např. opěrka ve dveřích byla pro můj loket takřka nedostažitelná. Palubní desce bych vytknul její celobéžové ztvárnění, ocenil bych horní část v černé, případně tmavě šedé, aby se tolik neodrážela od čelního skla za jasného počasí. Jinak se mi béžová líbí, i když je náročnější na údržbu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Interiér je nezaměnitelný --- Světlá palubka se odráží při slunečném dni od skla --- Středový tunel je natočen k řidiči

Volant má hezký tvar, optimální průměr i sílu věnce, snad jen spodní ramena bych umístil o něco výše, abych mohl mít ruku na loketní opěrce a současně na volantu. Sloupek řízení ja nastavitelný v obou směrech, v podélném je rozsah dostatečný, ve svislém citelně menší. Nicméně díky dobře nastavitelné sedačce si polohu za volantem najdete velmi rychle. Obě přední sedadla mají nastavování v elektrice, a sice nahoru/dolů, dopředu/dozadu, sklon sedadla a opěradla. Manuální je pouze bederní opěrka. Díky náklonu sedačky může nastavit sedačku do pozice „křeslo“, což je nesmírně pohodlné; řidič by tak ale jezdit neměl kvůli nižší bezpečnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Volant má optimální průměr i sílu věnce --- Budíky jsou přehledné, otáčkoměr je u automatu zbytný

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Facelift, vzhled, palubní deska, místo řidiče
  2. Vpředu jsou křesla, odkládací prostory
  3. Audio, klimatizace, místo vzadu, zavazadlový prostor
  4. Motor, spotřeba, jízdní vlastnosti
  5. Plusy a minus, přehled výbavy, parametry, kompletní ceník
  6. Kompletní fotogalerie (včetně nepublikovaných snímků)

bazar

Volvo S40 2
Rok výroby: 2004
Stav: 191 195 km
Cena: 83 000 Kč
Volvo C30 2
Rok výroby: 2009
Stav: 212 489 km
Cena: 120 000 Kč
Volvo V70 2,4
Rok výroby: 2006
Stav: 210 940 km
Cena: 136 000 Kč
Volvo S80 3,2
Rok výroby: 2007
Stav: 167 221 km
Cena: 216 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 130 106 km
Cena: 460 000 Kč
Volvo C30 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 127 448 km
Cena: 185 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků