Volvo S80: jemný facelift a nové motory

Vlajková loď severské automobilky se letos v Ženevě publiku poprvé ukáže v lehce inovovaném kabátku.

Jenom pár dní před oficiálním otevřením bran autosalonu v Ženevě odhaluje Volvo své novinky. A jednou z nich je i facelift pro model S80. Ten dodává této reprezentativní limuzíně druhý dech v boji s konkurencí, který vzhledem k současné situaci určitě nebude snadný. Hned na úvod je nutné poznamenat, že výrobce se v tomto případě více soustředil na osvěžení nabídky agregátů, do níž přibyly tři nové pohonné jednotky.

Těmto motorům jsme se však věnovali již v předchozích článcích a tak si jejich parametry jen ve zkratce shrňme. Snad nejpodstatnější novinkou jsou dvě verze dieselového pětiválce 2,4 D a D5 Plus. Do třetice se pak Volvo rozhodlo přidat úsporný avšak výkonově zřejmě nedostačující dieselovou „jedna-šestku“ a vůz se tak zařadil do portfolia šetrných vozidel DRIVe, o nichž jsme se zmiňovali v tomto článku. První dvojice vznětových agregátů však tomuto vozu nabízí nepohybně dostatek síly, slabší verze disponuje konkrétně výkonem 128 kW/175 koní a maximálním točivým momentem 420 Nm, přičemž jistě potěší i kombinovaná spotřeba 5,8 l/100 km. Výkonnější verze označena znakem D5 pak nabízí 150 kW/205 koní a stejný točivý moment, než jeho slabší sourozenec, logicky je však třeba počítat se zvýšenou spotřebou, která však není nikterak závratní a činí snesitelných 6,2 l/100 km.
Abychom při jmenování novinek byli kompletní, nesmíme zapomenout na úsporný 1,6 litrový diesel s výkonem pouhých 80 kW/109 koní, u něhož je ale nejdůležitějším parametrem spotřeba, která se v dané třídě jen tak nevidí. Úsporné Volvo S80 si totiž na 100 km řekne pouze o 4,9 litrů nafty.
Co se týče kosmetických úprav, zde je už seznam o něco chudší, jednou z nejvýraznějších změn je větší znak, nová výplň otvorů v masce a chromové ozdobné lišty. Uvnitř pak najdeme nový volant a hliníkové lemování tachometru a otáčkoměru, které doplňují různé detaily ze stejného materiálu po celém interiéru.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Nenápadně omlazené Volvo S80
 
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků