Volvo S80: jemný facelift a nové motory

Vlajková loď severské automobilky se letos v Ženevě publiku poprvé ukáže v lehce inovovaném kabátku.

Jenom pár dní před oficiálním otevřením bran autosalonu v Ženevě odhaluje Volvo své novinky. A jednou z nich je i facelift pro model S80. Ten dodává této reprezentativní limuzíně druhý dech v boji s konkurencí, který vzhledem k současné situaci určitě nebude snadný. Hned na úvod je nutné poznamenat, že výrobce se v tomto případě více soustředil na osvěžení nabídky agregátů, do níž přibyly tři nové pohonné jednotky.

Těmto motorům jsme se však věnovali již v předchozích článcích a tak si jejich parametry jen ve zkratce shrňme. Snad nejpodstatnější novinkou jsou dvě verze dieselového pětiválce 2,4 D a D5 Plus. Do třetice se pak Volvo rozhodlo přidat úsporný avšak výkonově zřejmě nedostačující dieselovou „jedna-šestku“ a vůz se tak zařadil do portfolia šetrných vozidel DRIVe, o nichž jsme se zmiňovali v tomto článku. První dvojice vznětových agregátů však tomuto vozu nabízí nepohybně dostatek síly, slabší verze disponuje konkrétně výkonem 128 kW/175 koní a maximálním točivým momentem 420 Nm, přičemž jistě potěší i kombinovaná spotřeba 5,8 l/100 km. Výkonnější verze označena znakem D5 pak nabízí 150 kW/205 koní a stejný točivý moment, než jeho slabší sourozenec, logicky je však třeba počítat se zvýšenou spotřebou, která však není nikterak závratní a činí snesitelných 6,2 l/100 km.
Abychom při jmenování novinek byli kompletní, nesmíme zapomenout na úsporný 1,6 litrový diesel s výkonem pouhých 80 kW/109 koní, u něhož je ale nejdůležitějším parametrem spotřeba, která se v dané třídě jen tak nevidí. Úsporné Volvo S80 si totiž na 100 km řekne pouze o 4,9 litrů nafty.
Co se týče kosmetických úprav, zde je už seznam o něco chudší, jednou z nejvýraznějších změn je větší znak, nová výplň otvorů v masce a chromové ozdobné lišty. Uvnitř pak najdeme nový volant a hliníkové lemování tachometru a otáčkoměru, které doplňují různé detaily ze stejného materiálu po celém interiéru.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Nenápadně omlazené Volvo S80
 
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků