Volvo S80: jemný facelift a nové motory

Vlajková loď severské automobilky se letos v Ženevě publiku poprvé ukáže v lehce inovovaném kabátku.

Jenom pár dní před oficiálním otevřením bran autosalonu v Ženevě odhaluje Volvo své novinky. A jednou z nich je i facelift pro model S80. Ten dodává této reprezentativní limuzíně druhý dech v boji s konkurencí, který vzhledem k současné situaci určitě nebude snadný. Hned na úvod je nutné poznamenat, že výrobce se v tomto případě více soustředil na osvěžení nabídky agregátů, do níž přibyly tři nové pohonné jednotky.

Těmto motorům jsme se však věnovali již v předchozích článcích a tak si jejich parametry jen ve zkratce shrňme. Snad nejpodstatnější novinkou jsou dvě verze dieselového pětiválce 2,4 D a D5 Plus. Do třetice se pak Volvo rozhodlo přidat úsporný avšak výkonově zřejmě nedostačující dieselovou „jedna-šestku“ a vůz se tak zařadil do portfolia šetrných vozidel DRIVe, o nichž jsme se zmiňovali v tomto článku. První dvojice vznětových agregátů však tomuto vozu nabízí nepohybně dostatek síly, slabší verze disponuje konkrétně výkonem 128 kW/175 koní a maximálním točivým momentem 420 Nm, přičemž jistě potěší i kombinovaná spotřeba 5,8 l/100 km. Výkonnější verze označena znakem D5 pak nabízí 150 kW/205 koní a stejný točivý moment, než jeho slabší sourozenec, logicky je však třeba počítat se zvýšenou spotřebou, která však není nikterak závratní a činí snesitelných 6,2 l/100 km.
Abychom při jmenování novinek byli kompletní, nesmíme zapomenout na úsporný 1,6 litrový diesel s výkonem pouhých 80 kW/109 koní, u něhož je ale nejdůležitějším parametrem spotřeba, která se v dané třídě jen tak nevidí. Úsporné Volvo S80 si totiž na 100 km řekne pouze o 4,9 litrů nafty.
Co se týče kosmetických úprav, zde je už seznam o něco chudší, jednou z nejvýraznějších změn je větší znak, nová výplň otvorů v masce a chromové ozdobné lišty. Uvnitř pak najdeme nový volant a hliníkové lemování tachometru a otáčkoměru, které doplňují různé detaily ze stejného materiálu po celém interiéru.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Nenápadně omlazené Volvo S80
 
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků