Volvo S80 je dle magazínu Forbes nejbezpečnějším autem roku 2006

Volvo S80 je dle magazínu Forbes nejbezpečnějším autem roku 2006

Na fakt, že Volvo zůstává se svým důrazem na bezpečnost tak trochu osamocené, ukazuje skutečnost, že seznam nejbezpečnějších automobilů na trhu je letos opět velmi krátký. V tomto roce v hodnocení magazínu Forbes dosáhly nejlepších možných výsledků pouze čtyři automobily (v minulém roce jich bylo pět). Konkrétně pouze čtyři vozy získaly nejvyšší hodnocení Consumer Report v oblasti předcházení nehodám a také perfektních výsledků v oblasti ochrany při nárazu v testech provedených buď Národní správou pro bezpečnost silničního provozu (National Highway Traffic Safety Administration) nebo Pojišťovacím institutem pro bezpečnost silničního provozu (Insurance Institute for Highway Safety).

Hodnoceny byly pouze automobily, které NHTSA a IIHS testovaly ve všech dostupných kategoriích: v případě NHTSA se jedná o dvě zkoušky čelního nárazu, dvě zkoušky bočního nárazu a o zkoušku odolnosti pro případ převrácení; u IIHS, se jedná o čelní náraz, náraz z boku a náraz zezadu.

Rozdíl mezi dobrým a špatným hodnocením nárazové bezpečnosti je významný: Hodnocení pěti hvězdičkami u čelního nárazu v případě NHTSA znamená pravděpodobnost vážného poranění 10% nebo nižší v případě čelní srážky, kdy se každé vozidlo pohybuje rychlostí 56 km/h. Hodnocení jednou hvězdičkou znamená pravděpodobnost 46% nebo vyšší. NHTSA definuje termín "vážné poranění" jako zranění vyžadující okamžitou hospitalizaci, které může znamenat přímé ohrožení života.

Podle magazínu Forbes je hlavním poučením z výsledků tohoto výzkumu kromě rozhodnutí o tom, který automobil si koupit, toto: „Pokud jsou boční airbagy součástí příplatkové výbavy, měli byste do nich investovat. Modely bez bočních airbagů mají obvykle nižší hodnocení bezpečnost.“

Pro upřesnění je zapotřebí dodat, že Consumer Reports, NHTSA a IIHS netestují každý automobil na trhu a pro každý automobil navíc nejsou prováděny všechny testy. Organizace, se kterými Forbes spolupracoval, se snaží hodnotit široké spektrum automobilů, avšak postrádají data nebo zdroje pro komplexní testování všech vozidel.

Do hodnocení nebyly zahrnuty automobily, u kterých se plánuje ukončení výroby, nebo které během několika měsíců nahradí jejich nástupce.

Nejbezpečnější automobily 2006

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 740 km
Cena: 560 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 199 811 km
Cena: 390 000 Kč
Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků