Volvo S80 je dle magazínu Forbes nejbezpečnějším autem roku 2006

Na fakt, že Volvo zůstává se svým důrazem na bezpečnost tak trochu osamocené, ukazuje skutečnost, že seznam nejbezpečnějších automobilů na trhu je letos opět velmi krátký. V tomto roce v hodnocení magazínu Forbes dosáhly nejlepších možných výsledků pouze čtyři automobily (v minulém roce jich bylo pět). Konkrétně pouze čtyři vozy získaly nejvyšší hodnocení Consumer Report v oblasti předcházení nehodám a také perfektních výsledků v oblasti ochrany při nárazu v testech provedených buď Národní správou pro bezpečnost silničního provozu (National Highway Traffic Safety Administration) nebo Pojišťovacím institutem pro bezpečnost silničního provozu (Insurance Institute for Highway Safety).

Hodnoceny byly pouze automobily, které NHTSA a IIHS testovaly ve všech dostupných kategoriích: v případě NHTSA se jedná o dvě zkoušky čelního nárazu, dvě zkoušky bočního nárazu a o zkoušku odolnosti pro případ převrácení; u IIHS, se jedná o čelní náraz, náraz z boku a náraz zezadu.

Rozdíl mezi dobrým a špatným hodnocením nárazové bezpečnosti je významný: Hodnocení pěti hvězdičkami u čelního nárazu v případě NHTSA znamená pravděpodobnost vážného poranění 10% nebo nižší v případě čelní srážky, kdy se každé vozidlo pohybuje rychlostí 56 km/h. Hodnocení jednou hvězdičkou znamená pravděpodobnost 46% nebo vyšší. NHTSA definuje termín "vážné poranění" jako zranění vyžadující okamžitou hospitalizaci, které může znamenat přímé ohrožení života.

Podle magazínu Forbes je hlavním poučením z výsledků tohoto výzkumu kromě rozhodnutí o tom, který automobil si koupit, toto: „Pokud jsou boční airbagy součástí příplatkové výbavy, měli byste do nich investovat. Modely bez bočních airbagů mají obvykle nižší hodnocení bezpečnost.“

Pro upřesnění je zapotřebí dodat, že Consumer Reports, NHTSA a IIHS netestují každý automobil na trhu a pro každý automobil navíc nejsou prováděny všechny testy. Organizace, se kterými Forbes spolupracoval, se snaží hodnotit široké spektrum automobilů, avšak postrádají data nebo zdroje pro komplexní testování všech vozidel.

Do hodnocení nebyly zahrnuty automobily, u kterých se plánuje ukončení výroby, nebo které během několika měsíců nahradí jejich nástupce.

Nejbezpečnější automobily 2006

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků