Volvo S80, čtyřkolka také pro šestiválec

Švédská automobilka Volvo nově nabídne zákazníkům systém pohonu všech kol také pro šestiválcové modely. Doposud byla tato vymoženost vyhrazena pouze pro vrcholnou, osmiválcovou verzi.

O přenos síly na zadní kola se bude starat tradiční dodavatel Haldex. Mezinápravová spojka a celý tento systém je nyní vybaven i novou funkci Instatnt Traction, která zlepšuje rozjezdy na kluzkém povrchu a dokáže daleko rychleji a ve větší míře poslat výkon na potřebná kola.

Nasazením tohoto pohonu přijde zkrátka dynamika a spotřeba. Z nuly na sto nyní Volvo zrychlí za 8,2 s a dosáhne maximální rychlosti 235 km/h. Kombinovaná spotřeba vzroste na 10,7 l na 100 km.

Na českém trhu se bude tento model prodávat za základní cenu 1 332 000 Kč, což je o 83 000 Kč více, než za stejný model s přední poháněnou nápravou.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků