Volvo S80, čtyřkolka také pro šestiválec

Švédská automobilka Volvo nově nabídne zákazníkům systém pohonu všech kol také pro šestiválcové modely. Doposud byla tato vymoženost vyhrazena pouze pro vrcholnou, osmiválcovou verzi.

O přenos síly na zadní kola se bude starat tradiční dodavatel Haldex. Mezinápravová spojka a celý tento systém je nyní vybaven i novou funkci Instatnt Traction, která zlepšuje rozjezdy na kluzkém povrchu a dokáže daleko rychleji a ve větší míře poslat výkon na potřebná kola.

Nasazením tohoto pohonu přijde zkrátka dynamika a spotřeba. Z nuly na sto nyní Volvo zrychlí za 8,2 s a dosáhne maximální rychlosti 235 km/h. Kombinovaná spotřeba vzroste na 10,7 l na 100 km.

Na českém trhu se bude tento model prodávat za základní cenu 1 332 000 Kč, což je o 83 000 Kč více, než za stejný model s přední poháněnou nápravou.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků