Volvo S80 a XC90 Executive: švédský luxus

Automobilka Volvo představila nikoli jednu, ale hned dvě své vlajkové lodi. Vycházejí z velkého sedanu S80 resp. SUV typu XC90.

Vozy přicházejí pro modelový rok 2009 a mají za úkol dále posílit individualitu švédských aut. Změn doznaly v detailech exteriéry, ale především interiéry, které se vyznačují exkluzivním zpracováním prvotřídních materiálů. Vozy mají vyhovovat těm motoristům, kteří v nich tráví opravdu velké množství času, a to jak při cestách do práce, tak na výpravách za naplněním volného času. Dnešní zmlsaní zákazníci si totiž všímají i kvality kůže, nikoli tedy již jen faktu, zda je kůže použita, či nikoli. Ta v těchto volvech je obzvláště jemná a perforovaná.

K obložení a čalounění interiéru byly použity nové materiály, mezi nimiž se ve větší míře uplatnily hliník a dýhy z pravého ořechového dřeva. Ve dveřích, na podlahách, ale dokonce i na dnech držáků na nápoje se nachází osvětlení, což zdůrazňuje cit a pečlivost, s nimiž konstruktéři řadu Executive připravovali.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volvo S80 Executive

Mezi nejdůležitější novinky, použité u vozů S80 a XC90 ve verzi Executive, patří ventilovaná přední sedadla s možností masáže pomocí soustavy počítačem řízených vzduchových měchů, používaných i k regulaci tuhosti v oblasti bederní páteře. Takto vybavená sedadla přispívají ke snížení únavy z dlouhého cestování a zlepšují schopnost řidiče dokonale se soustředit. Na zadních stranách předních hlavových opěrek se nachází osmipalcové (dříve sedmipalcové) displeje zábavního systému, připraveného pro příjem evropského digitálního televizního vysílání. Pro model S80 Executive jsou vyhrazeny analogové hodiny na palubní desce před spolujezdcem či hliníková roletka před středovou loketní opěrou vpředu, XC90 se naopak vyznačuje ručně šitými koženými madly na vnitřní straně dveří. Také použitý soundsystém Volvo Premium Sound stojí za zmínku. Při jeho vývoji spojily své síly renomované firmy Bang & Olufsen, Alpine (zesilovač) a dánská Dynaudio (reproduktory). V otázce audiosystému hrála podobnou roli jako v případě zmíněných sedadel snaha zkonstruovat soustavy, jež budou patřit k naprosté světové špičce. V loketní opěrce mezi zadními sedadly v typu S80 Executive se ukrývají osvětlený bar a dvě křišťálové sklenice.

Tvůrci obou nových typů se podle svých slov snažili skombinovat nejmodernější technologie s tradičním švédským pojetím komfortu, zároveň se však pokusili zachovat lehkost, vzdušnost a jistou jednoduchost interiéru a ovládacích prvků. Jedná se přitom o důraz, s nímž připravují i modernizace ostatních vozů Volvo pro rok 2009.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volvo XC90 Executive

Pro obě řady je k dispozici dostatečně široká škála výkonných, moderních pohonných jednotek uložených napříč před přední nápravou. Připraveny jsou silný osmiválec V8, přeplňovaný šestiválec T6, dále rovněž příčně uložený, řadový šestiválec s objemem 3,2 litru a nově také flexibilní přeplňovaný „dvaapůllitr“, který jezdí na biolíh, benzín či jakoukoli kombinaci těchto dvou paliv s poměrem do 85:15. Zastánci vznětových motorů se mohou těšit na nejnovější provedení motoru D5. Všechny jednotky standardně fungují ve spolupráci s šestistupňovými automatickými převodovkami. Zatímco Volvo XC90 disponuje už v základu trvalým pohonem všech kol, lze tento systém objednat i u vozu S80 Executive.    

A nebylo by to Volvo, kdyby nezdůraznilo svůj akcent na aktivní i pasivní bezpečnost. Do výbavy vozů Executive proto patří třeba adaptivní tempomat, automaticky upravující rychlost jízdy v závislosti na vzdálenosti od vpředu jedoucího vozu a rozestupech potřebných k bezpečné jízdě. Instalovány jsou také systémy varování před kritickými situacemi se schopností aktivně vůz v nižších rychlostech brzdit, ale i soustavy sledující řidičovu pozornost a hlídající nežádoucí opuštění jízdního pruhu. Většinu z těchto systémů jsme vám již na AutoRevue.cz představili.

 

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 740 km
Cena: 540 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 199 811 km
Cena: 390 000 Kč
Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků