Volvo S60 se loučí, zatím bez nástupce

Ráno v poslední březnový den sjelo z výrobní linky továrny v Gentu poslední Volvo S60. Jednalo se o černý sedan s pětiválcovým zážehovým motorem, který si objednal zákazník z Taiwanu. Tento vůz završil celou anabázi, během níž se v Gentu od roku 2000 vyrobilo celkem 578 292 automobilů Volvo S60. Tento model se tak stal nejdéle vyráběným Volvem v této továrně.

Produkce S60 kulminovala v roce 2001, kdy se zde vyrobilo 108 906 vozů tohoto typu. Od té doby Volvo S60 vykazovalo ve výrobě trvalou sestupnou tendenci až k 25 436 vozům, jež se zde zrodily během loňského roku. Na ukončení výroby ihned navážou přípravy na zahájení produkce nové generace S60 plánované pro příští rok. Tento typ si vypůjčí technologie typů S80, V70, XC70 či XC60. Tyto přípravy se budou týkat všech prvozů, třeba linka v přízemí svoji kapacitu zdvojnásobí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo S60 to má spočítané, alespoň prozatím
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků