Volvo S60 R-Design: konečně i silnější motor

Ze severu přijíždí pro rok 2012 modernizované provedení paketu R-Design určené pro řadu Volvo S60. A týká se i výkonu.

Písmenem R značené modely Volvo kdysi oslňovaly úctyhodnými výkonovými parametry a nedávno zavedené výbavové sady R-Design se k tomu pomalu vrací. Pakety R-Design jsou nyní nabízeny pro modelové řady C30, S60, XC60 a XC90, řadu Volvo S60 a V60 R-Design modelového roku 2011 jsme vám představili již vloni. Nyní přichází model S60 R-Design ve vylepšeném provedení pro modelový rok 2012 a konečně nabízí kromě stylistických modifikací také posílený motor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Volvo XC60 s paketem R-Design jsme pro vás testovali na tomto místě

Nové provedení řady S-60 R-Design přináší třeba pozměněný přední spoiler a masku chladiče nebo přestavěnou záď se spoilerem na víku zavazadlového prostoru, difuzoru v nárazníku a ozdobné koncovky výfuků. Dalšími změnami prošlo také odladění závěsů kol, v případě verze S60 T6 dostanete namísto současného nastavení 4C „plně sportovní podvozek“. Vinuté pružiny jsou kratší a tužší, tlumiče mají dvouplášťovou konstrukci, přední zkrutný stabilizátor má větší průměr a silentbloky částí závěsů jsou vyrobeny z tvrdšího materiálu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér nabízí speciální, kůží čalouněná anatomická sedadla s vylisovanými emblémy R-Design, namodralý přístrojový štít, hliníkové doplňky a řadu dalších drobností, jež mají řidiči připomenout, že sedí ve speciálním autě. A nyní k onomu motoru. Sada R-Design je formou paketu nabízena prakticky pro všechny verze řady S60, ale nově také s posílenou verzí zážehového řadového šestiválce s objemem 3,0 l a dvojitým přeplňováním. Zatímco ten v základním provedení dosahuje výkonu 304 koní (224 kW) a točivého momentu 440 Nm, v rámci paketu R-Design má nabídnout 325 koní (240 kW) a 480 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za tímto zlepšením stojí zřejmě úpravy provedené značkovým ladičem Polestar, jenž kromě nového programu řídicí jednotky upravil také zapalování a charakteristiku škrticí klapky. Doba potřebná ke zrychlení z klidu na 100 km/h prý klesne o 0,3 s na 5,8 s, zatímco nejvyšší rychlost bude zachována na elektronicky omezené hranici 250 km/h. Bez zajímavosti není, že stejně upravený motor bude v modelovém roce 2012 k mání také pro SUV Volvo XC60 R-Design.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků