Volvo S60 R-Design: konečně i silnější motor

Ze severu přijíždí pro rok 2012 modernizované provedení paketu R-Design určené pro řadu Volvo S60. A týká se i výkonu.

Písmenem R značené modely Volvo kdysi oslňovaly úctyhodnými výkonovými parametry a nedávno zavedené výbavové sady R-Design se k tomu pomalu vrací. Pakety R-Design jsou nyní nabízeny pro modelové řady C30, S60, XC60 a XC90, řadu Volvo S60 a V60 R-Design modelového roku 2011 jsme vám představili již vloni. Nyní přichází model S60 R-Design ve vylepšeném provedení pro modelový rok 2012 a konečně nabízí kromě stylistických modifikací také posílený motor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Volvo XC60 s paketem R-Design jsme pro vás testovali na tomto místě

Nové provedení řady S-60 R-Design přináší třeba pozměněný přední spoiler a masku chladiče nebo přestavěnou záď se spoilerem na víku zavazadlového prostoru, difuzoru v nárazníku a ozdobné koncovky výfuků. Dalšími změnami prošlo také odladění závěsů kol, v případě verze S60 T6 dostanete namísto současného nastavení 4C „plně sportovní podvozek“. Vinuté pružiny jsou kratší a tužší, tlumiče mají dvouplášťovou konstrukci, přední zkrutný stabilizátor má větší průměr a silentbloky částí závěsů jsou vyrobeny z tvrdšího materiálu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér nabízí speciální, kůží čalouněná anatomická sedadla s vylisovanými emblémy R-Design, namodralý přístrojový štít, hliníkové doplňky a řadu dalších drobností, jež mají řidiči připomenout, že sedí ve speciálním autě. A nyní k onomu motoru. Sada R-Design je formou paketu nabízena prakticky pro všechny verze řady S60, ale nově také s posílenou verzí zážehového řadového šestiválce s objemem 3,0 l a dvojitým přeplňováním. Zatímco ten v základním provedení dosahuje výkonu 304 koní (224 kW) a točivého momentu 440 Nm, v rámci paketu R-Design má nabídnout 325 koní (240 kW) a 480 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za tímto zlepšením stojí zřejmě úpravy provedené značkovým ladičem Polestar, jenž kromě nového programu řídicí jednotky upravil také zapalování a charakteristiku škrticí klapky. Doba potřebná ke zrychlení z klidu na 100 km/h prý klesne o 0,3 s na 5,8 s, zatímco nejvyšší rychlost bude zachována na elektronicky omezené hranici 250 km/h. Bez zajímavosti není, že stejně upravený motor bude v modelovém roce 2012 k mání také pro SUV Volvo XC60 R-Design.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků