Volvo S60: Poháněné obě nápravy

Volvo S60 mělo svou premiéru v roce 2000 a s pověstí nejsportovnějšího sedanu od Volva začalo oslovovat zákazníky. V nabídce již přibyl i model s pohonem AWD, tedy obou náprav.
Volvo S60: Poháněné obě nápravy

Stejně jako u všech předchozích systémů pohonu AWD u švédské automobilky Volvo, i tento systém funguje nezávisle na vůli řidiče. Znamená to, že se točivý moment dělí mezi přední a zadní kola automaticky v poměru, který zaručí optimální kontakt s vozovkou.

Systém AWD je vybaven elektronickou kontrolou, která umožňuje komunikaci s ostatními systémy, podílejícími se na bezpečné jízdě. Proto je systém výborně sladěn se systémem TRACS (kontrola trakce). V závěru roku 2001 přibude v nabídce i systém DSTC, tedy stabilizační systém, který je u nás známější jako ESP.

Pod kapotou Volva S60 AWD najdeme přeplňovaný pětiválec o objemu 2.4. Jedná se o klasickou pohonnou jednotku s nízkotlakým přeplňováním, která je již v nabídce pro S60 s předním pohonem. Motor nabízí výkon 147 kW při 5100ot./min a točivý moment 285 Nm, který je dosahován již při 1 800 ot./min

Volvo S60 AWD bude mít premiéru na frankfurtském autosalonu, objednat si ho však můžete již nyní. Volvo S60 2.4T AWD stojí na českém trhu Kč 1 290 000,-.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků