Volvo S60 Performance: výkon po australsku

Australská divize automobilky Volvo nechala postavit prototyp, jenž potěší milovníky severských vozů se sportovními sklony.

Místní předáci Volva ke společné spolupráci přizvali dvě dvorní ladičské firmy, které se již řadu let soustředí právě na vylepšování automobilů Volvo. Takových společností není mnoho, proto jistě správně tušíte, že je řeč o značkách Polestar (např. „hothatch“ Volvo C30 Polestar) a Heico Sportiv (např. decentně vylepšené SUV Volvo XC90). Celý projekt má svůj základ v sériovém sedanu Volvo S60 T6 s továrním stylistickým paketem R Design (volant se ale nachází pochopitelně vpravo) a práce na tomto prototypu probíhaly pod patronací firmy Polestar. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Studie Volvo S60 Performance vychází z továrního paketu R Design a pojí v sobě zkušenosti nezávislých ladičských firem Polestar a Heico Sportiv

Právě Polestar si vzal do parády zážehovou přeplňovanou jednotku T6 a novým programem řídicí jednotky z ní dostal výkon 330 koní (243 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 480 Nm, což je o 24 koní, resp. 40 Nm více než v sérii. Studie Volvo S60 Performance Concept z paketu R Design převzala snížený podvozek s novými tlumiči vzadu, o 15 % tužšími pružinami a o 20 % tvrdšími silentbloky v porovnání se standardními vozy S60. Úpravy exteriéru završují dva páry elipsovitých koncovek výfuků a devatenáctipalcové lité ráfky Heico s pneumatikami Pirelli. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V interiéru zůstalo kromě instalace kompletního programu R Design vše při starém, všimneme si tedy také sportovních sedadel s tužšími okraji, hliníkových pedálů, modrých ciferníků v přístrojovém štítě nebo kůží čalouněného tříramenného volantu. Další podrobnosti pánové ze společnosti Volvo Cars Australia o prototypu Volvo S60 Performance Concept neuvedli, nicméně zákulisní informace hovoří o tom, že v případě kladného ohlasu veřejnosti se počítá s produkcí omezené série.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 740 km
Cena: 540 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 199 811 km
Cena: 390 000 Kč
Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků