Volvo S60 Performance: výkon po australsku

Australská divize automobilky Volvo nechala postavit prototyp, jenž potěší milovníky severských vozů se sportovními sklony.

Místní předáci Volva ke společné spolupráci přizvali dvě dvorní ladičské firmy, které se již řadu let soustředí právě na vylepšování automobilů Volvo. Takových společností není mnoho, proto jistě správně tušíte, že je řeč o značkách Polestar (např. „hothatch“ Volvo C30 Polestar) a Heico Sportiv (např. decentně vylepšené SUV Volvo XC90). Celý projekt má svůj základ v sériovém sedanu Volvo S60 T6 s továrním stylistickým paketem R Design (volant se ale nachází pochopitelně vpravo) a práce na tomto prototypu probíhaly pod patronací firmy Polestar. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Studie Volvo S60 Performance vychází z továrního paketu R Design a pojí v sobě zkušenosti nezávislých ladičských firem Polestar a Heico Sportiv

Právě Polestar si vzal do parády zážehovou přeplňovanou jednotku T6 a novým programem řídicí jednotky z ní dostal výkon 330 koní (243 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 480 Nm, což je o 24 koní, resp. 40 Nm více než v sérii. Studie Volvo S60 Performance Concept z paketu R Design převzala snížený podvozek s novými tlumiči vzadu, o 15 % tužšími pružinami a o 20 % tvrdšími silentbloky v porovnání se standardními vozy S60. Úpravy exteriéru završují dva páry elipsovitých koncovek výfuků a devatenáctipalcové lité ráfky Heico s pneumatikami Pirelli. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V interiéru zůstalo kromě instalace kompletního programu R Design vše při starém, všimneme si tedy také sportovních sedadel s tužšími okraji, hliníkových pedálů, modrých ciferníků v přístrojovém štítě nebo kůží čalouněného tříramenného volantu. Další podrobnosti pánové ze společnosti Volvo Cars Australia o prototypu Volvo S60 Performance Concept neuvedli, nicméně zákulisní informace hovoří o tom, že v případě kladného ohlasu veřejnosti se počítá s produkcí omezené série.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků