Volvo S60 Performance: výkon po australsku

Australská divize automobilky Volvo nechala postavit prototyp, jenž potěší milovníky severských vozů se sportovními sklony.

Místní předáci Volva ke společné spolupráci přizvali dvě dvorní ladičské firmy, které se již řadu let soustředí právě na vylepšování automobilů Volvo. Takových společností není mnoho, proto jistě správně tušíte, že je řeč o značkách Polestar (např. „hothatch“ Volvo C30 Polestar) a Heico Sportiv (např. decentně vylepšené SUV Volvo XC90). Celý projekt má svůj základ v sériovém sedanu Volvo S60 T6 s továrním stylistickým paketem R Design (volant se ale nachází pochopitelně vpravo) a práce na tomto prototypu probíhaly pod patronací firmy Polestar. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Studie Volvo S60 Performance vychází z továrního paketu R Design a pojí v sobě zkušenosti nezávislých ladičských firem Polestar a Heico Sportiv

Právě Polestar si vzal do parády zážehovou přeplňovanou jednotku T6 a novým programem řídicí jednotky z ní dostal výkon 330 koní (243 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 480 Nm, což je o 24 koní, resp. 40 Nm více než v sérii. Studie Volvo S60 Performance Concept z paketu R Design převzala snížený podvozek s novými tlumiči vzadu, o 15 % tužšími pružinami a o 20 % tvrdšími silentbloky v porovnání se standardními vozy S60. Úpravy exteriéru završují dva páry elipsovitých koncovek výfuků a devatenáctipalcové lité ráfky Heico s pneumatikami Pirelli. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V interiéru zůstalo kromě instalace kompletního programu R Design vše při starém, všimneme si tedy také sportovních sedadel s tužšími okraji, hliníkových pedálů, modrých ciferníků v přístrojovém štítě nebo kůží čalouněného tříramenného volantu. Další podrobnosti pánové ze společnosti Volvo Cars Australia o prototypu Volvo S60 Performance Concept neuvedli, nicméně zákulisní informace hovoří o tom, že v případě kladného ohlasu veřejnosti se počítá s produkcí omezené série.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 268 000 Kč
Volvo V70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 209 064 km
Cena: 205 000 Kč
Volvo V60 2.4
Rok výroby: 2011
Stav: 114 904 km
Cena: 305 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků