Volvo S60 PCC

Na právě probíhajícím autosalonu v Paříži představuje švédská automobilka řadu novinek. Jednou z nich je Volvo S60 PCC, neboli Volvo S60 Performance Concept Car. Jak již název napovídá, jako základ pro tuto studii posloužil nedávno představený model Volvo S60.
Volvo S60 PCC
Na právě probíhajícím autosalonu v Paříži představuje švédská automobilka řadu novinek. Jednou z nich je Volvo S60 PCC, neboli Volvo S60 Performance Concept Car. Jak již název napovídá, jako základ pro tuto studii posloužil nedávno představený model Volvo S60.

Myšlenkou velmi výkonného automobilu se konstruktéři Volva zabývali v podstatě souběžně s vývojem již zmíněné „civilní“ verze S60.

Již první pohled na zářivě modrou karoserii S60 PCC naznačuje s kým máte tu čest. Nové vstupy vzduchu v předním nárazníku. Modrá barva je kombinovaná se saténově stříbrnou barvou, tu najdeme nejen na mřížkách vstupů vzduchu a chladiče, ale také na středním díle zadního nárazníku, který odděluje dvě obdélníkové koncovky výfuku.

Interiér vyvolává také pocit sportovní vyspělosti. Upoutají sportovní sedadla s výrazným bočním vedením potažená kůží s metalickým efektem a vykládaná semišovými prvky. Do interiéru jako by samo sebou patří pedály z hliníku a palubní deska obložená semišem.

Pod kapotou se nachází pro Volvo charakteristický pětiválcový motor s přeplňováním. Výkon 300 koní a točivý moment ne méně než 400 Nm je prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky přenášen na všechny čtyři kola. Elektronicky řízený systém AWD, vznikl ve spolupráci se známou firmou Haldex ze Švédska. Charakteristickou vlastností tohoto nového systému je velmi rychlá reakce na jakékoli přetáčivé nebo nedotáčivé tendence automobilu.

Tím nejzajímavějším co může Volvo S60 PCC nabídnout, je elektronický systém „Four-C“ neboli Čtyři-C (Continuously Controlled Chassis Concept = Průběžná kontrola podvozku). Na vývoji tohoto unikátního systému Volvo dlouhodobě spolupracovalo s firmou Öhlins Racing AB. Na systému Čtyř C je unikátní schopnost sběru velkého množství informací z velkého počtu senzorů. Děje se tak přibližně 500x za vteřinu. Na základě těchto informací je pak vybrána ta nejlepší varianta nastavení podvozku.

Mezi nejdůležitější informace patří údaje o zdvihu tlumičů a o zrychlení karoserie. Všechny údaje jsou předávány do centrálního palubního počítače systému Volvo Multiplex. Například pokud řidič velmi prudce brzdí, tak se tlumiče nastaví tak, aby byl zaručen co největší kontakt pneumatik s vozovkou. Všechno se odehraje těsně před tím, než se brzdové destičky „zakousnou“ do kotoučů. Řidič má možnost zvolit tři režimy nastavení podvozku. Může volit mezi módy Comfort, Sport a Advanced sport. Tyto volby, však značí jakési úvodní nastavení tlumičů nebo ještě lépe informují systém o zvoleném řidičském stylu.

Přesto se dá říct, že první volba pro vhodná spíš na pohodlné cestování na letní dovolenou a třetí pak dává vědět pasažérům o stavu cesty velmi přesné informace. Na bezpečnou jízdu dohlíží také systémy DSTC (Dynamická kontrola stability a trakce)

Volvo Performance Concept Car je jedním z nejzajímavějších automobilů představovaných na pařížském autosaloně. Dává nám jasný obraz o tom, jak si u automobilky Volvo přestavují blízkou budoucnost sportovních sedanů. Věřím spolu se všemi fanoušky značky Volvo, že prodejní verze na sebe nedá dlouho čekat.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 740 km
Cena: 560 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 199 811 km
Cena: 390 000 Kč
Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků