Volvo S60 PCC

Na právě probíhajícím autosalonu v Paříži představuje švédská automobilka řadu novinek. Jednou z nich je Volvo S60 PCC, neboli Volvo S60 Performance Concept Car. Jak již název napovídá, jako základ pro tuto studii posloužil nedávno představený model Volvo S60.
Volvo S60 PCC
Na právě probíhajícím autosalonu v Paříži představuje švédská automobilka řadu novinek. Jednou z nich je Volvo S60 PCC, neboli Volvo S60 Performance Concept Car. Jak již název napovídá, jako základ pro tuto studii posloužil nedávno představený model Volvo S60.

Myšlenkou velmi výkonného automobilu se konstruktéři Volva zabývali v podstatě souběžně s vývojem již zmíněné „civilní“ verze S60.

Již první pohled na zářivě modrou karoserii S60 PCC naznačuje s kým máte tu čest. Nové vstupy vzduchu v předním nárazníku. Modrá barva je kombinovaná se saténově stříbrnou barvou, tu najdeme nejen na mřížkách vstupů vzduchu a chladiče, ale také na středním díle zadního nárazníku, který odděluje dvě obdélníkové koncovky výfuku.

Interiér vyvolává také pocit sportovní vyspělosti. Upoutají sportovní sedadla s výrazným bočním vedením potažená kůží s metalickým efektem a vykládaná semišovými prvky. Do interiéru jako by samo sebou patří pedály z hliníku a palubní deska obložená semišem.

Pod kapotou se nachází pro Volvo charakteristický pětiválcový motor s přeplňováním. Výkon 300 koní a točivý moment ne méně než 400 Nm je prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky přenášen na všechny čtyři kola. Elektronicky řízený systém AWD, vznikl ve spolupráci se známou firmou Haldex ze Švédska. Charakteristickou vlastností tohoto nového systému je velmi rychlá reakce na jakékoli přetáčivé nebo nedotáčivé tendence automobilu.

Tím nejzajímavějším co může Volvo S60 PCC nabídnout, je elektronický systém „Four-C“ neboli Čtyři-C (Continuously Controlled Chassis Concept = Průběžná kontrola podvozku). Na vývoji tohoto unikátního systému Volvo dlouhodobě spolupracovalo s firmou Öhlins Racing AB. Na systému Čtyř C je unikátní schopnost sběru velkého množství informací z velkého počtu senzorů. Děje se tak přibližně 500x za vteřinu. Na základě těchto informací je pak vybrána ta nejlepší varianta nastavení podvozku.

Mezi nejdůležitější informace patří údaje o zdvihu tlumičů a o zrychlení karoserie. Všechny údaje jsou předávány do centrálního palubního počítače systému Volvo Multiplex. Například pokud řidič velmi prudce brzdí, tak se tlumiče nastaví tak, aby byl zaručen co největší kontakt pneumatik s vozovkou. Všechno se odehraje těsně před tím, než se brzdové destičky „zakousnou“ do kotoučů. Řidič má možnost zvolit tři režimy nastavení podvozku. Může volit mezi módy Comfort, Sport a Advanced sport. Tyto volby, však značí jakési úvodní nastavení tlumičů nebo ještě lépe informují systém o zvoleném řidičském stylu.

Přesto se dá říct, že první volba pro vhodná spíš na pohodlné cestování na letní dovolenou a třetí pak dává vědět pasažérům o stavu cesty velmi přesné informace. Na bezpečnou jízdu dohlíží také systémy DSTC (Dynamická kontrola stability a trakce)

Volvo Performance Concept Car je jedním z nejzajímavějších automobilů představovaných na pařížském autosaloně. Dává nám jasný obraz o tom, jak si u automobilky Volvo přestavují blízkou budoucnost sportovních sedanů. Věřím spolu se všemi fanoušky značky Volvo, že prodejní verze na sebe nedá dlouho čekat.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků