Volvo S60 PCC

Na právě probíhajícím autosalonu v Paříži představuje švédská automobilka řadu novinek. Jednou z nich je Volvo S60 PCC, neboli Volvo S60 Performance Concept Car. Jak již název napovídá, jako základ pro tuto studii posloužil nedávno představený model Volvo S60.
Volvo S60 PCC
Na právě probíhajícím autosalonu v Paříži představuje švédská automobilka řadu novinek. Jednou z nich je Volvo S60 PCC, neboli Volvo S60 Performance Concept Car. Jak již název napovídá, jako základ pro tuto studii posloužil nedávno představený model Volvo S60.

Myšlenkou velmi výkonného automobilu se konstruktéři Volva zabývali v podstatě souběžně s vývojem již zmíněné „civilní“ verze S60.

Již první pohled na zářivě modrou karoserii S60 PCC naznačuje s kým máte tu čest. Nové vstupy vzduchu v předním nárazníku. Modrá barva je kombinovaná se saténově stříbrnou barvou, tu najdeme nejen na mřížkách vstupů vzduchu a chladiče, ale také na středním díle zadního nárazníku, který odděluje dvě obdélníkové koncovky výfuku.

Interiér vyvolává také pocit sportovní vyspělosti. Upoutají sportovní sedadla s výrazným bočním vedením potažená kůží s metalickým efektem a vykládaná semišovými prvky. Do interiéru jako by samo sebou patří pedály z hliníku a palubní deska obložená semišem.

Pod kapotou se nachází pro Volvo charakteristický pětiválcový motor s přeplňováním. Výkon 300 koní a točivý moment ne méně než 400 Nm je prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky přenášen na všechny čtyři kola. Elektronicky řízený systém AWD, vznikl ve spolupráci se známou firmou Haldex ze Švédska. Charakteristickou vlastností tohoto nového systému je velmi rychlá reakce na jakékoli přetáčivé nebo nedotáčivé tendence automobilu.

Tím nejzajímavějším co může Volvo S60 PCC nabídnout, je elektronický systém „Four-C“ neboli Čtyři-C (Continuously Controlled Chassis Concept = Průběžná kontrola podvozku). Na vývoji tohoto unikátního systému Volvo dlouhodobě spolupracovalo s firmou Öhlins Racing AB. Na systému Čtyř C je unikátní schopnost sběru velkého množství informací z velkého počtu senzorů. Děje se tak přibližně 500x za vteřinu. Na základě těchto informací je pak vybrána ta nejlepší varianta nastavení podvozku.

Mezi nejdůležitější informace patří údaje o zdvihu tlumičů a o zrychlení karoserie. Všechny údaje jsou předávány do centrálního palubního počítače systému Volvo Multiplex. Například pokud řidič velmi prudce brzdí, tak se tlumiče nastaví tak, aby byl zaručen co největší kontakt pneumatik s vozovkou. Všechno se odehraje těsně před tím, než se brzdové destičky „zakousnou“ do kotoučů. Řidič má možnost zvolit tři režimy nastavení podvozku. Může volit mezi módy Comfort, Sport a Advanced sport. Tyto volby, však značí jakési úvodní nastavení tlumičů nebo ještě lépe informují systém o zvoleném řidičském stylu.

Přesto se dá říct, že první volba pro vhodná spíš na pohodlné cestování na letní dovolenou a třetí pak dává vědět pasažérům o stavu cesty velmi přesné informace. Na bezpečnou jízdu dohlíží také systémy DSTC (Dynamická kontrola stability a trakce)

Volvo Performance Concept Car je jedním z nejzajímavějších automobilů představovaných na pařížském autosaloně. Dává nám jasný obraz o tom, jak si u automobilky Volvo přestavují blízkou budoucnost sportovních sedanů. Věřím spolu se všemi fanoušky značky Volvo, že prodejní verze na sebe nedá dlouho čekat.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků