Volvo S60: decentní facelift pro střední třídu

Švédská automobilka Volvo přichystala menší facelift pro svůj vůz střední třídy, model S60. Změny jsou opravdu decentní, ale mimo samotnou proměnu vzhledu přináší i některé technické novinky. Co nového nabídne faceliftovaná es-šedesátka?
Volvo S60: decentní facelift pro střední třídu
Volvo je v poslední samá novinka. Nedávno představilo svůj vlajkový model S80, předtím nový kabriolet a nyní přichází s faceliftem modelu S60. A to na příznivce této značky čeká i malý model C30, který bude útočit na zákazníky milující rychlé hatchbacky.

Ale nyní zpět k omlazenému modelu. Velké změny se po vizuální stránce nekonají a u tohoto modelu je to jen dobře. První větší změnou jsou nově vnější zpětná zrcátka, která dostala do standardní výbavy směrová světla. Nové jsou také přední a zadní spoilery, které jsou ovšem nabízeny pouze v příplatkové výbavě. Zákazník si může také objednat nové zadní křídlo. V základu je pak mírně modifikované víko zavazadelníku a také přední maska, která mimo nové tvary dostala i větší logo. Zákazníci jistě ocení i novou nabídku barev a také kola z lehké slitiny s novými tvary.

Ani interiér neušel změnám, ovšem i zde jsou proměny velmi decentní. Dveře mohou získat za příplatek nové hliníkové dekorace "Grid Aluminium" a také ostatní místa interiéru mohou být ozdobeny hliníkem. Zcela nová je ve standardním modelu přístrojová deska s budíky. Pokud se vám zdají známé, pak vězte, že doposavad byly v nabídce pouze u ostré verze S60R. Nyní si tyto budíky bude moci užít každý v základní výbavě. Vylepšená je také nabídka čalounění, která se rozrostla o novou kůži.

Mezi technické změny a novinky patří na první místo nové bixenonové adaptivní světlomety Active, které se natáčí až o 15° a zlepšují tak orientaci v noci. Volvo také zapracovalo na podvozku, který byl hlavně komfortním a zákazníci si často stěžovali na příliš komfortní naladění, které nejde v duchu sportovních ambicí této automobilky. Volvo vybavilo faceliftovaný model novými pružinami, které jsou tvrdší a také tlumiče jsou více sportovní. Nové jsou také stabilizátory, které, dle Volva, přinesly zlepšení torzní tuhosti až o 25 procent. Lepší torzní tuhost a sportovnější naladění podvozku má zlepšit jízdní vlastnosti a vrátit tomuto modelu lesk sportovně laděných sedanu střední třídy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Volvo S60 po faceliftu
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků