Volvo S60: decentní facelift pro střední třídu

Švédská automobilka Volvo přichystala menší facelift pro svůj vůz střední třídy, model S60. Změny jsou opravdu decentní, ale mimo samotnou proměnu vzhledu přináší i některé technické novinky. Co nového nabídne faceliftovaná es-šedesátka?
Volvo S60: decentní facelift pro střední třídu
Volvo je v poslední samá novinka. Nedávno představilo svůj vlajkový model S80, předtím nový kabriolet a nyní přichází s faceliftem modelu S60. A to na příznivce této značky čeká i malý model C30, který bude útočit na zákazníky milující rychlé hatchbacky.

Ale nyní zpět k omlazenému modelu. Velké změny se po vizuální stránce nekonají a u tohoto modelu je to jen dobře. První větší změnou jsou nově vnější zpětná zrcátka, která dostala do standardní výbavy směrová světla. Nové jsou také přední a zadní spoilery, které jsou ovšem nabízeny pouze v příplatkové výbavě. Zákazník si může také objednat nové zadní křídlo. V základu je pak mírně modifikované víko zavazadelníku a také přední maska, která mimo nové tvary dostala i větší logo. Zákazníci jistě ocení i novou nabídku barev a také kola z lehké slitiny s novými tvary.

Ani interiér neušel změnám, ovšem i zde jsou proměny velmi decentní. Dveře mohou získat za příplatek nové hliníkové dekorace "Grid Aluminium" a také ostatní místa interiéru mohou být ozdobeny hliníkem. Zcela nová je ve standardním modelu přístrojová deska s budíky. Pokud se vám zdají známé, pak vězte, že doposavad byly v nabídce pouze u ostré verze S60R. Nyní si tyto budíky bude moci užít každý v základní výbavě. Vylepšená je také nabídka čalounění, která se rozrostla o novou kůži.

Mezi technické změny a novinky patří na první místo nové bixenonové adaptivní světlomety Active, které se natáčí až o 15° a zlepšují tak orientaci v noci. Volvo také zapracovalo na podvozku, který byl hlavně komfortním a zákazníci si často stěžovali na příliš komfortní naladění, které nejde v duchu sportovních ambicí této automobilky. Volvo vybavilo faceliftovaný model novými pružinami, které jsou tvrdší a také tlumiče jsou více sportovní. Nové jsou také stabilizátory, které, dle Volva, přinesly zlepšení torzní tuhosti až o 25 procent. Lepší torzní tuhost a sportovnější naladění podvozku má zlepšit jízdní vlastnosti a vrátit tomuto modelu lesk sportovně laděných sedanu střední třídy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Volvo S60 po faceliftu

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 740 km
Cena: 560 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 199 811 km
Cena: 390 000 Kč
Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků